Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Ja, vi är alla helt friska och de har levt så isolerat som är möjligt, förutom min bror som har jobbat och helt omöjligt kan jobba hemifrån men han sköter sig med hur han ska göra, han jobbar dessutom inom området.
Vi har också tagit det väldigt försiktigt och har skött oss så bra man kan.
Är ändå lite orolig, får lite ångest faktiskt. Skönt ändå att du tror att det kan vara ok, tack för support.
Nej, det blir inget kramande och köket får de hålla sig ifrån fast det blir svårt att inte gå igenom där.
Jag skulle inte ta emot gäster under en Pandemi. Jag tycker det är ouppfostrat och hänsynslöst av din bror att ens ställa frågan och skapa en lojalitetskonflikt, där du framstår som den elaka.
Jag är säker på att du hade bjudit hem dem alla, om det inte hade varit en pandemi. När du inte tar initiativ till att bjuda hem dem, är det oförskämt att bjuda i sig själv i ditt hem.
Jag skulle tala om vad jag tycker, och be dem besinna sig. Jag avskyr gränslösa människor. De utsätter dig för onödig oro, som får dig att fråga oss i tråden om stöd och råd. Det betyder att du inte sa ja direkt och att du tvivlar på goda grunder. De har inte förstått allvaret i denna Pandemi. Du ska inte behöva hålla distans i ditt eget hem och sedan drabbas av ytterligare oro, under en längre tid om du lyckades undvika att bli smittad.
Det finns tillfällen i livet när man lär sig vad det är för folk man har i sin familj och vänkrets.