2020-05-29, 10:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Andra länder har redan klarat av det, utan vaccin. NZ t.ex. har utrotat det helt. Sydkorea, Finland, Norge och Danmark är på god väg.
Dom riskerar få in nytt om de inte tänkt sig inresekarantän och restriktioner för all framtid.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sammanfattning av läget per 29 maj 2020, efter 2 månader global pandemi i Sverige.

Sverige är mest drabbade landet i världen.
Både i form av antal döda och ekonomiskt.

Trots allt detta så finns det i detta land en väldigt stor mängd kräk som blundar och håller med en linje som egentligen går mot de själva också. Men antingen är de för dumma i huvudet för att inse det eller så är dem övertygade om att just dem ska klara sig. Eller så är det nihilister. Eller opportunister.
I vilket fall so helst handlar det om en grupp skitstövlar som, om rättvisas skulle skipas, borde i bästa fall få livstidsfängelse.

Rent ekonomiskt har de flesta fattat att det är knappast så att svärje kommer ha några fördelar av att ha haft det öppet. Bl a eftersom halvöppet samhälle kommer pågå mycket längre än i resten av världen.

Så skitiga förnekare får på käften både ekonomiskt (det enda de bryr sig) och förhoppningsvis med att förr eller senare antingen få smittas och få allvarliga konsekvenser sjukdomsmässigt av det, alternativt hamna i fängelse.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha ja.. vi är liksom fortfarande bara uppe i 28000 tester per vecka och nu pekar de finger på varandra? Detta efter 3 MÅNADER..

Jag ser INGEN stödja Tegnell offentligt längre, det är intressant.
Det är bara på anonyma flashbackare och anonyma twittrare som går bakom honom.

Och var är statsministern? Det enda han konstaterar är misslyckande efter misslyckande samtidigt som han säger "Sverige har gjort rätt"..

Angående ekonomin så kommer grinandet sen. När dessa individer får smällen ekonomiskt så kommer de sitta där bittra med en folköl och grina hur orättvis världen är när de själva bidrog till den ekonomiska katastrofen.

Vår statsminister skickade ju ett brev till WHO ordförande Dr Tedros Adhanom

och talade om hur rätt vi gör, så WHO inte behöver undra.
Citera
Medlem
Die dumme Schvänne Banan hejar på Såssarnas misslyckadanden likväl som detta pari radderat Sveiges beredskap såväl samhällmässigt som militärt tillsammans med små extremistpartier aom bl.a C , MP & L.
Etninsk självmordpolitik feut. Fredrik & Filippa Raindelt.

Btw;
" Trump makes the Liberals cryin' "
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-05-29 kl. 10:53.
Citera
2020-05-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Oavsett ska målet vara att STOPPA smitta. Sedan hur man väljer att starta samhället är upp till var och en. Men att låta det vara fritt som i Sverige är ingenting bra ekonomiskt.

Du är inte permitterad pga nedstängning i Sverige, utan pga låg efterfrågan från smittan.

Samtidigt så lobbar du för ökad smitta? Logiskt.

Nej jag lobbar inte för ökad smitta. Jag tror bara att det är oundvikligt. Jag lobbar inte för att jag ska få cancer heller även om jag troligen får det pga halva släkten fått det.

Jag vet varför jag är permitterad.
Citera
2020-05-29, 10:51
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Bor de i Stockholm?
(Spontant kan jag tycka att det inte är någon god idé, om de inte kommer från en region som är absolut coronafri - vilken ? Finns säkert andra åsikter)

Livet är en risk. Det kan lika gärna bli så att någon av er får en hjärtattack eller stroke och dör oavsett om ni ses eller ej. Så frågan är egentligen om ni har modet att våga leva livet fullt ut även om det innebär en risk och kanske leder till att någon blir sjuk och dör.

Men ska man springa och gömma sig för livet så är man i mina ögon redan död, så då spelar resten ändå ingen roll.
Citera
2020-05-29, 10:53
Medlem
AT tror att folk följer restriktionerna och är förvånad av antal smittade .
Så följer folk restriktionerna.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/halva-klassen-sjuk-i-corona-efter-studentfest-mycket-kramande/
Citera
2020-05-29, 10:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej om alla gräver ner sig i en kista så kommer viruset inte smitta. Du har rätt.

Jag tror dock inte detta kommer hålla särskilt länge. Att vi inte kan ha dessa restriktioner för evigt är nog du och jag överens om. Norge exempelvis kommer förr eller senare öppna upp både för en jävla massa resande och för större evenemang. Då finns folk att smitta.
Ingen behöver gräva ner sig i en kista, läs vad jag skriver om du vill ha seriös respons. Enbart att använda munskydd och hålla distans skulle göra ENORM skillnad, det i kombination med allmänna tester och isolering av smittspridare skulle vara avgörande för att döda den fria smittspridningen. Alla skulle kunna arbeta, inga jävla nedstängningar skulle behöva vara aktuella. Karantän för nöjesresande är en annan nödvändig åtgärd.

Hur få folk att respektera dessa åtgärder? Enkelt, sluta tramsa med rekommendationer och inför hårda straff för dem som fortfarande tror sig stå över folkhälsan.

Fascism, because you’re worth it. Tyvärr. Vi fick chansen till eget ansvar men sumpade det rejält.
Citera
2020-05-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Kan ju inte. Får ju inte som svensk komma in i nåt vettigt land.

Nu får du inte det. Men håll ut. Om max två år är denna pandemi över. Om du fortfarande vill flytta då kommer det bli möjligt. Vissa länder har behov av arbetskraft, och tar gärna emot svenskar som är arbetsmyror, som jobbar på och håller tider. Sverige utbildar folk åt andra länder, och många av de invandrare som var något att ha, jobbar England och U.S.A. Jag känner flera sådana förträffliga personer som inte vill bo med sina bidragstagande eller kriminella landsmän i Sverige.

Som pensionär kan du köpa hus i hela EU och i vissa andra länder.
Citera
2020-05-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Vi har väll ändå inga belägg för att dessa människor ändå skulle ha dött innan årets slut, medel livslängden i Sverige är ändå 82 år dessutom har långt ifrån alla över 70år demens. Demens har även ett utdraget förlopp med gradvis försämring.

Sedan har jag svårt att tänka mig att 400+ yngre personer dör i säsongsinfluensa i ett så tidigt skede av utbrottet som vi är i för covid19.
Naturligtvis skulle inte alla dö före årets slut och det här spåret har gått snett.

Egentligen vänder jag mig bara mot att unga, friska människor går omkring och är rädda för att dö i covid-19.

Den risken är mycket liten. Om den ens finns.

EDIT: Den är naturligtvis ännu mindre (om möjligt) för en genomsnittlig influensa.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-05-29 kl. 11:00.
Citera
2020-05-29, 10:57
Medlem
Man talar alldeles för lite om de konsekvenser som Covid19 ger på sikt. Då man vet för lite om viruset måste man vara extremt försiktig och inte låta smittan spridas vind för våg som i Sverige.

Will COVID-19 affect male fertility?
Legacy Team — May 15, 2020
In the short term: it can be temporarily affected. The long-term outcome is a little less clear.
Källa:Give Legacy.com
Citera
2020-05-29, 10:58
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kommer säkert att komma ett vaccin. Fram till dess, skulle det gå att svälta ut viruset, samt därefter aggressivt testa, smittspåra och isolera där det ändå flammar upp igen. Då skulle vi hålla dödstalen nere på ett minimum, tills vaccinet (och/eller ett fungerande läkemedel eller kombination av sådana) kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Exakt, där tror vi olika. Jag tror den strategin kommer bli svårare och svårare att upprätthålla och till slut ohållbar.

Öppna upp fotbollsarenor, släpp in två smittade, över. Så snabbt kan det gå.

Halva klassen sjuk i corona efter studentfest
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/halva-klassen-sjuk-i-corona-efter-studentfest-mycket-kramande/

Det är ingen lek det här.

Om man tror att alla världens länder som formar en liknande Suppress strategi,

som dessutom är den som WHO (internationella virus-polisen)

rekommenderar för hantering av viruset,

har fel allihop,

då är man ju dum i huvudet på riktigt!
Citera
2020-05-29, 10:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Kan ju inte. Får ju inte som svensk komma in i nåt vettigt land.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu får du inte det. Men håll ut. Om max två år är denna pandemi över. Om du fortfarande vill flytta då kommer det bli möjligt. Vissa länder har behov av arbetskraft, och tar gärna emot svenskar som är arbetsmyror, som jobbar på och håller tider. Sverige utbildar folk åt andra länder, och många av de invandrare som var något att ha, jobbar England och U.S.A. Jag känner flera sådana förträffliga personer som inte vill bo med sina bidragstagande eller kriminella landsmän i Sverige.

Som pensionär kan du köpa hus i hela EU och i vissa andra länder.

Om jag lever om två år ja,

i ett land som inte stoppar smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in