2020-05-29, 01:39
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag undrar varför det står i alla artiklar att E var placerad hos Melinda, inte hos "Melinda och X". Fanns det inte en familjehemspappa också?

Jag vet inte, men för ganska så länge sedan när jag kollade så stod hon ensam skriven på en adress.
Citera
2020-05-29, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Läste genom obduktionsprotokollet igen och det slår mig att de skriver att fynden (positiva blodprov men negativa urinprov) talar för att hon fick i sig både benzo och buprenorfin i kort anslutning till hennes död, i alla fall inte mer än några timmar tidigare. Detta skulle kunna tala för att hon blev dålig av en plötslig avtändning och att föräldrarna försökte få igång henne igen med att ge en blandning av de preparat som de hade drogat henne med tidigare (som har påvisats via hårprov).

Kan det också betyda att hon blivit regelbundet drogad men den här gången fått en överdos varpå de försöker återuppliva henne/få henne att kräkas? Dvs utan att ha försökt avvänja emellan.

Tänker på förklaringen att drogerna i samband med döden skulle använts i syfte att få bort kramperna. Kan man ge dessa droger i ett sådant syfte? Och isåfall, varför flera stycken?
Citera
2020-05-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konvoj

Hur utreder man Kammarrätten och Martin?

Detta diskuterades några sidor bak i tråden. Blev dock inget av det som föreslogs (mig veterligen?).
Citera
2020-05-29, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Kan det också betyda att hon blivit regelbundet drogad men den här gången fått en överdos varpå de försöker återuppliva henne/få henne att kräkas? Dvs utan att ha försökt avvänja emellan.

Tänker på förklaringen att drogerna i samband med döden skulle använts i syfte att få bort kramperna. Kan man ge dessa droger i ett sådant syfte? Och isåfall, varför flera stycken?

Tror inte att drogerna de gav henne i slutet ska ha varit för att få bort kramperna, vilken aktiv missbrukare vet ganska 100% vilka prepparat som behövs för att förhindra ep.. Det är isåfall att de har panikat och gett mer. Skulle aldrig få för mig att varken ta eller ge någon sub, vid krampanfall när jag själv var aktiv.

Tror snarare att de gav sub och benso strax innan anfallen isåfall, som jag även skrivit tidigare. Att det blev fel mängder eller fel substans, E börjar tappa medvetande, de skakar/smäller henne för att få liv i henne, stoppar fingrarna i halsen för att framkalla kräkningar och att E får ett anfall när de isåfall duschar av henne div. Kroppsvätskor.

Tänker att de av misstag gett henne sub, för det hade hon väl inte i urin samt hårprovet? Att de matat henne med benso verkar varit mer vardagligt när man läste proverna
Citera
2020-05-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Folk skriver om R här. Men ingen skriver om P?

Vad menar du? Rent generellt beror det nog på att han bara har väldigt få förhör, R lyser igenom sina med lögner och manipulation. P vart ju givetvis skyldig oavsett, inte det jag menar men svårt att yttra sig om honom på det man har. Skulle han levt och det funnits liknande förhör med honom så hade det garanterat skrivits mer om honom också?

Men du kanske menar hur P vart tidigare? Så som vi fått läsa hur R var redan i tonåren??
Citera
2020-05-29, 08:40
Medlem
Dessa sår P hade i pannan. Tycker inte det ser ut som han slagit i. Ser inte särskilt svullet ut, eller blåmärken? Kan det vara uppkommet av sub-missbruket?

Kanske detta redan varit på tal i tråden men tycker det är anmärkningsvärt att inte fler kontroller hos BVC gjorts vid tanke på E´s låga vikt.

Har själv haft ett underviktigt barn och då såg rutinen ut såhär: Matscheman, extra viktkontroller, dietist, näringsdrycker på recept, gluten och laktos prover.
Citera
2020-05-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag undrar varför det står i alla artiklar att E var placerad hos Melinda, inte hos "Melinda och X". Fanns det inte en familjehemspappa också?

i FUPEN står det att Esmeralda var placerad hos Melinda och ytterligare ett namn. På hans Instagram finns även bilder på E och texter hur mycket han saknar henne. ans namn nämns i FUPEN flera gånger som "mamma Melinda och pappa L" Han har dock inte någonstans framträtt offentligt och jag gissar att det därför media väljer att använda den person som blivit ett ansikte för Esmeralda.
Citera
2020-05-29, 08:52
Medlem
Geraldines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvits3rk
Tror inte att drogerna de gav henne i slutet ska ha varit för att få bort kramperna, vilken aktiv missbrukare vet ganska 100% vilka prepparat som behövs för att förhindra ep.. Det är isåfall att de har panikat och gett mer. Skulle aldrig få för mig att varken ta eller ge någon sub, vid krampanfall när jag själv var aktiv.

Tror snarare att de gav sub och benso strax innan anfallen isåfall, som jag även skrivit tidigare. Att det blev fel mängder eller fel substans, E börjar tappa medvetande, de skakar/smäller henne för att få liv i henne, stoppar fingrarna i halsen för att framkalla kräkningar och att E får ett anfall när de isåfall duschar av henne div. Kroppsvätskor.

Tänker att de av misstag gett henne sub, för det hade hon väl inte i urin samt hårprovet? Att de matat henne med benso verkar varit mer vardagligt när man läste proverna

Bingo!

De kan såklart ha råkat blanda sub och benso pga slarv/väcka/råkat anv samma mortel, alt pga pulver och smulor av div finns lite varstans där de fixar med substanserna?

Resten av historien går som sagt ut på att på pundarvis försöka slå liv personen själv alt duscha denne kallt osv ist för att larma 112, ofta med döden som utgång, det är ju sedan gammalt..

Det eller att de försökte trappa ner benso på henne inför socmötet den 29/1 och hon därför krampade och slog sig så illa att allt sammantaget ledde till hennes död.

Dvs total failure alla kategorier på föräldraansvar och därefter extrem likgiltighet, egoism och felriktad tvistad omtanke om att övriga barn ej ska bli föräldralösa..?
Citera
2020-05-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017

Ja detta kan stämma. Dem kanske har låtit bli att ge henne på ett tag, dem kanske skulle på BVC el ngt liknande inom kommande framtid, så hon behövde va "ren" vad vet vi? Så har hon börjat visa tecken på abstinens. Ger dem då henne en dos när hon är relativt nollställd på droger i kroppen, så chockar man ju kroppen. Speciellt ett litet barn. Och ja tänker att minsta lilla dos av subutex dödar vilket barn som helst, det är en gruvligt stark drog även för vuxna! Men kunde dem inte se på hennes hår att hon fått droger långt tbx i tiden? Eller det gick inte att fastställa, om dem varit i kroppen el bara "hamnat" i håret?
Citera
2020-05-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konvoj

Hur utreder man Kammarrätten och Martin?
Vi måste ta tag i allt det efter rättegången. Dem ska ibte få komma undan!
Citera
2020-05-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Har det framkommit någonstans hur pappan avled? Av vad?
Nej dem utreder det
Citera
2020-05-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Bingo!

De kan såklart ha råkat blanda sub och benso pga slarv/väcka/råkat anv samma mortel, alt pga pulver och smulor av div finns lite varstans där de fixar med substanserna?

Resten av historien går som sagt ut på att på pundarvis försöka slå liv personen själv alt duscha denne kallt osv ist för att larma 112, ofta med döden som utgång, det är ju sedan gammalt..

Det eller att de försökte trappa ner benso på henne inför socmötet den 29/1 och hon därför krampade och slog sig så illa att allt sammantaget ledde till hennes död.

Dvs total failure alla kategorier på föräldraansvar och därefter extrem likgiltighet, egoism och felriktad tvistad omtanke om att övriga barn ej ska bli föräldralösa..?

Båda två verkar ha varit aktiva i flera år och borde ha kunskapen kring substanser och mixer överlag eftersom de inte koolat själva. Jag menar R är tunn, riktigt jävla tunn, lär ju ha krävts en del precision i intaget för att inte kolavippa. Så tror egentligen att båda varit medvetna om att duscha kallt osv inte är en vettig grej att göra, men som du säger att de agerat så pga de andra barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in