2020-05-29, 08:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Sjukskriven skulle han mycket väl kunna vara.
De som är sjuka på riktigt nekas ofta sjukpenning av försäkringskassan.
Men när man läser om någon som har gjort bort sig på egen hand och fått sparken så brukar det ofta stå att de sedan är sjukskrivna.

Nej med tanke på att han är misstänkt för mord samt har en hattråd här så får han sjukskrivning från vilken psykiater som helst för depression, stress, ångestproblematik.
FK kan inte säga något mot det heller, t o m de förstår hur dåligt man måste må av att ha en sådan här tråd om sig. Ett fett skadestånd lär han också få sedan om han blir frikänd i HR p g a hur hatfyllda och icke objektiva du och en del andra är i denna tråd.
Citera
2020-05-29, 08:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Vilket ord är fackmässigt riktigt om den delen av processen för överklagan då,? upplys oss gärna.

Tingsrätten friar GMG, åklagarna lämnar in en formell överklagan och "Åklagaren har begärt anstånd till den 17 juni 2020 med att inkomma med kompletterande bevisuppgift, eftersom förundersökningen i vissa avseenden kommer att kompletteras."

Hovrätten(eller vem det nu är som behandlar ärendet) tar emot överklagan samt kompletterande uppgifter och skall väl sedan formellt "anta, acceptera eller underteckna" för att sedan sätta ett datum för nästa rättegång?

Vad jag som inte är jurist var intresserad av är vad som sker med SD fram till nästa rättegång...Han blev frisläppt pga friande dom. Blir han häktad igen eller är han en fri man utan restriktioner fram till förhandlingarna sätter igång i hovrätten. Kan du svara på det?

SD är en fri man fram till HR. TR:s dom gäller givetvis fram till annat domslut meddelas. Tror du åklagaren eller någon annan skulle ha den makten att ändra på TR:s dom att SD ska frisläppas? SD kommer ränna runt fri som en fågel fram till semptember/oktober.
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-29 kl. 08:34.
Citera
2020-05-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD är en fri man fram till HR. TR:s dom gäller givetvis fram till annat domslut meddelas. Tror du åklagaren eller någon annan skulle ha den makten att ändra på TR:s dom att SD ska frisläppas? SD kommer ränna runt fri som en fågel fram till semptember/oktober.

Jag tror ingenting, men det är intressant att veta vad som gäller.
Citera
2020-05-29, 08:37
Medlem
Citat:
Nej med tanke på att han är misstänkt för mord samt har en hattråd här så får han sjukskrivning från vilken psykiater som helst för depression, stress, ångestproblematik.
FK kan inte säga något mot det heller, t o m de förstår hur dåligt man måste må av att ha en sådan här tråd om sig. Ett fett skadestånd lär han också få sedan om han blir frikänd i HR p g a hur hatfyllda och icke objektiva du och en del andra är i denna tråd.

Inlägget inte mig men en undran...
Finns det något exempel på att någon fått skadestånd för vad som skrivs på FB?

Om det finns så antar jag att LW:s anhöriga får än mer i så fall!
Citera
2020-05-29, 08:45
Medlem
Citat:

Så du menar att både justitiedepartementet och försäkringskassan förhåller sig till objektiviteten i inläggen här i denna tråd?
Citera
2020-05-29, 08:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Ja man önskar ju att anhöriga till BO också fick men tvärtom blir de utan skadestånd om SD frias. Förhoppningsvis har de en privat försäkring.

Ja jag har hört att skadestånd till friade har varit högre p g a att de lidit mer "sveda och värk" av trådar. Denna är nog den mest hatfyllda jag sett på FB så han lär åberopa att den åsamkat mycket psykisk "sveda och värk".
Citera
2020-05-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det hoppas man ju på.
Senast redigerad av DenGladeBagaren 2020-05-29 kl. 08:58.
Citera
2020-05-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ja man önskar ju att anhöriga till BO också fick men tvärtom blir de utan skadestånd om SD frias. Förhoppningsvis har de en privat försäkring.

Ja jag har hört att skadestånd till friade har varit högre p g a att de lidit mer "sveda och värk" av trådar. Denna är nog den mest hatfyllda jag sett på FB så han lär åberopa att den åsamkat mycket psykisk "sveda och värk".

Tror du att SD är skyldig till mordet?
Citera
2020-05-29, 08:57
Avslutad
Citat:
Vad får dig att så benhårt tro att Steffe och kvinnan i riddarens liv INTE har med Lenas död att göra?
Vem är DU?
Citera
2020-05-29, 08:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Tror du att SD är skyldig till mordet?

Ja men jag håller med TR att det finns lite tvivel. Jag är inte bekväm med att säkert säga att SD är mördare innan han är dömd för det.
Citera
2020-05-29, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad får dig att så benhårt tro att Steffe och kvinnan i riddarens liv INTE har med Lenas död att göra?
Vem är DU?

Var har du fått att jag benhårt tror att SD inte är mördaren? Jag har trott att han är den skyldige i ca 1.5 år nu. Det var bara det första halvåret som jag tvivlade.
Citera
2020-05-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ja men jag håller med TR att det finns lite tvivel. Jag är inte bekväm med att säkert säga att SD är mördare innan han är dömd för det.

Har han erkänt till dig eller nekar han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in