Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Det står ingen plass at de dreiv med oppussing innendør. Ja, vi vet at elektrikeren skulle bytte en lampe på kjøkkenet, men det er det. Dessuten er vel ikke en bevegelsesdetektor helt det samme som en røykvarsler. Bevegelsesdetektorer må ikke dekkes til slik man må gjøre med en røykvarsler.
Joda, like etter saken ble kjent, så sto det at det ble gjort arbeid innvendig også. Jeg har skrevet om dette for lenge siden.
Jeg skrev kamera og skallsikringen, og da mente jeg også bevegelsessensorne. Poenget at man tar ned systemet ved oppussing, er jo hovedsaklig fordi man ikke vil ha malingsøl osv på duppedittene. Bevegelsessensorne er jo montert på veggen, og da er det en fordel at de monteres på tapeten o.l., istedet for under
Men uansett, et slik alarmsystem, hadde vært til ingen nytte i huset den dagen. AEH var jo hjemme, og da har man hverken skallsikring eller bevegelsessensorne på likevel, hvis man ikke ligger og sover.
Sånn sett er det nok en helt uvesentlig informasjon fra media, at alarmsystemet var deaktivert, så jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre. Bortsett fra at hun kunne hatt en panikk-knapp, hvis hun hadde fått installert det nye systemet fra Verisure. De hadde vel bare et gammelt alarmsystem på det tidspunktet.