Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Om man bestämmer sig för att GM inte väntade vid Dekorima så ökar chansen för en GM som följt efter från Grand, vilket tyder på ensamagerande
Japp, min slutsats är också att GM följde efter från Grand..Ett okomplicerat och realistiskt scenario tycker jag.
GM hade på något sätt upptäckt Palme vid Grand.
Alternativt visste en övervakande grupp att Palme besökte Grand. GM skickades ut som sista person i kedjan?
Margareta S är därmed nyckelvittne. 2-3 minuter studerade hon den man som jag tror är GM.
En medelålders man i rock och keps med mörk, obehaglig, ångestfylld blick. 40-45 år. Fokuserad, tycktes inte bry sig om omgivningen. Ordinär kroppsbyggnad. Stålbågade glasögon.
Tror samme man stod vid möbelaffären då Palme med familj pratade vid bokhandeln ca 23.15..
Kan.även ha varit samme man som Hubert F såg vid Grand ca 20.55-21.15. Trots differensen rörande kroppsbyggnad. Bör inte ha varit SE eftersom HF och SE var arbetskamrater på Skandia. HF hade känt igen SE.
Keps. Stirrade. Längre jacka. Blå/mörkblå.
Finns även uppgifter som tyder på att samme fåniga/ bonniga man befann sig vid Grand ca 20.30 (GMP).
NF beskrev en man i jacka som liknade Tensonjacka. Blå. Mannen äldre än 44 år.(fhl).
Leif L beskriver en längre mörkblå jacka i rak "gubbmodell". Knegarjacka med stora sydda rutor. Inte en bullig täckjacka.
IM missuppfattade situationen. GM väntade inte vid Dekorima. Anslöt samtidigt med paret Palme. Vad hände mellan reklampelaren och mpl?.
Man ska inte krångla till saker i onödan i.en mordutredning.
Återkommer med analys av psykopater. Finns en del punkter jag finner intressanta.