2020-05-28, 20:14
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gillar Melinda (såklart) i det här, men visst är det liiiite lustigt att hon väljer att ha sådant hår, med den roll hon har, där hon ska arbeta för socialtjänsten och vara myndighetens förlängda arm ute bland föräldrar och barn? Jag skulle i alla fall ha färgat över det i någon normal färg till rättegången.

Det är lite lustigt, eftersom hon verkar ha det jämt, i hennes ålder. Jag trodde först att DN hade fångat henne när hon förberedde för ett barnkalas eller annan barnaktivitet - att hårfärgen var en del av utklädningen. Sådant KAN sätta ner trovärdigheten - beroende på vilka nämndemännen är. (Inte för att R ser mognare eller mer "borgerlig" ut, självklart inte).

Hon har även tatueringar, o det vet vi ju alla att bara sjömän har.

Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Konstigt att ett barn på nästan 4 år ska sova kl 18:15 medans det andra barnet på inte ens 1 var i famnen.
Var soc med på mötet med BVC på öppna förskolan?!?!??

Nej, de träffade en föräldraledig socialarbetare på öppna förskolan. Så hon var inte i tjänst eller hur man säger.

Angående sovtiderna så säger ju Rebecka vid upprepade tillfällen att de har sena kvällsrutiner o att barnen brukar gå o lägga sig mellan 21.30-23.30 (eller 21-23, jag minns inte, men sent).
Citera
2020-05-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Amfetamin.

Visst att man blir törstig av amfetamin, men de påvisades väl inte i E?
Man kan bli törstig av att bli svält och i tryckt nedmortlad benzo m.m.
Citera
2020-05-28, 20:21
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Jo det gjorde det! Men deras hat för Melinda var större än deras kärlek för Esmeralda. Hon på minde ju dom om Melinda. Inte sjutton hade de tänkt rädda flickan. För då hade hon återgått i Melindas omvårdnad. De hade nog hellre gått i döden än tillåtit det.

Samt upprepar dom alltid samma grej på exakt samma sätt. ”Hon älskade att plaska”. Ja, för Melinda skrev det på sin Instagram som de frenetiskt följde.

Vet man om fostermamman kände till att bioföräldrarna följde hennes instagram?
Citera
2020-05-28, 20:27
Medlem
Citat:
Sen måste man komma ihåg skadorna på E's kropp.
Nu har vi inte fått veta exakt vilka som är gamla och nya.
Men vi har följande skador:
Flera på huvud ansikte
Armen (vilken arm?)
Flera ryggen
Bröstkorg

Ingen vanligt fall i världen i ett badkar kan skapa alla dessa med 1 enda fall.
Varför grillas hon inte mer angående detta så att mamman förstår att hon inte kan fortsätta med den historien. Då kommer det säkert ytterligare en..
Ja tror 1 : att hon aldrig överhuvudtaget badat alls, den enda kontakten hon kom med vatten va när dem skulle tvätta henne ren från spyor och avföring efter hennes död. 2. Skadorna kan ha uppkommit av ett kraftigt EP anfall, då kan man slå med hela kroppen och skada sig lite överallt. Alternativt : P har varit väldigt ovarsam när han försökt "slå" liv i henne. Sen hade hon ju gamla skador oxå, dem har säkert tagit tag i henne hårt vid flertal tillfällen, när det inte passat dem. Hon kan även trillat runt pga dålig balans eftersom hon varit påverkad. Jag tror P försökt benda upp munnen på henne (talar för EP anfall) därav hans sår på händerna. Hans sår/skada i ansiktet kan vi bara spekulerar kring, tror aldrig vi kommer få klarhet. Tyvärr tror jag det blir många obesvarade frågor i detta fallet. Så även när det är över och dom har fallit. Så Kommer det inte kännas som det är över. Vi kommer aldrig få hela händelse förloppet klart för oss. Och det kommer kännas länge, i många människor.
Citera
2020-05-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Man får muntorrhet av i princip alla tabletter, och då upplever man sig som törstig. Hon hade INTE anfettamin i kroppen.
Citera
2020-05-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Hon har även tatueringar, o det vet vi ju alla att bara sjömän har.

Nej, de träffade en föräldraledig socialarbetare på öppna förskolan. Så hon var inte i tjänst eller hur man säger.

Angående sovtiderna så säger ju Rebecka vid upprepade tillfällen att de har sena kvällsrutiner o att barnen brukar gå o lägga sig mellan 21.30-23.30 (eller 21-23, jag minns inte, men sent).

Jo men soc är där 18:15 på ett akut larm och godkänner att dem säger att hon sover?
Tänk om hon bara var instängd i rummet.. Eller mer nerdrogad.

Allting i den här händelsen är så jävla mörkt. Dem står vid dörren på ett larm och kollar inte det aktuella barnet alls. Ingenting spenderas ÅT barnet.. Alltså man vill skrika rakt ut. I frustation! Man vill ruska om varenda vuxen och fråga va i helsike försiggår i huvudet.
Fan. Man kunde rädda henne 100 gånger om.
Lilla hjärta🖤
Citera
2020-05-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence

Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Man får muntorrhet av i princip alla tabletter, och då upplever man sig som törstig. Hon hade INTE anfettamin i kroppen.

Precis som Malin skriver så är muntorrhet otroligt vanligt av alla möjliga tabletter, även saliv & tänder blir dåliga.
Citera
2020-05-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gillar Melinda (såklart) i det här, men visst är det liiiite lustigt att hon väljer att ha sådant hår, med den roll hon har, där hon ska arbeta för socialtjänsten och vara myndighetens förlängda arm ute bland föräldrar och barn? Jag skulle i alla fall ha färgat över det i någon normal färg till rättegången.

.

Vem som helst kan bli familjehem utan att jobba för socialtjänsten.
Melinda är en vanlig kvinna, en vanlig mamma, förmodligen med ett
vanligt jobb men en ovanlig passion för att hjälpa barn. Hon jobbar inte för socialen, vad jag vet, och då är hon inte ”ute bland föräldrar och barn”, hon är sig själv, där hemma, med öppna armar för de barn som behöver en trygg famn medan hela hennes vardagsliv

Och hon råkar uppenbarligen gilla att färga sitt hår.
Citera
2020-05-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
[/b]

Vet man om fostermamman kände till att bioföräldrarna följde hennes instagram?

Fostermamman har ju öppen insta så alla kan se vad hon lägger upp. Jag har tittat på Melindas följare och Rebecka följer henne inte. Rebecka heter sansochbalans på insta, ironiskt nog.

Jag förstår inte vad det var som var så hemskt med det inlägget i juli 2019. Man såg håret på E, och hon skrev att hon saknar och älskar henne.
Citera
2020-05-28, 20:39
Medlem
Citat:
Jo men soc är där 18:15 på ett akut larm och godkänner att dem säger att hon sover?
Tänk om hon bara var instängd i rummet.. Eller mer nerdrogad.

Allting i den här händelsen är så jävla mörkt. Dem står vid dörren på ett larm och kollar inte det aktuella barnet alls. Ingenting spenderas ÅT barnet.. Alltså man vill skrika rakt ut. I frustation! Man vill ruska om varenda vuxen och fråga va i helsike försiggår i huvudet.
Fan. Man kunde rädda henne 100 gånger om.
Lilla hjärta🖤

Håller med helt och hållet 💔
Jag hade blivit mer misstänksam om man inte fått komma in vid den tiden då barnet "sover"
Citera
2020-05-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Fostermamman har ju öppen insta så alla kan se vad hon lägger upp. Jag har tittat på Melindas följare och Rebecka följer henne inte. Rebecka heter sansochbalans på insta, ironiskt nog.

Jag förstår inte vad det var som var så hemskt med det inlägget i juli 2019. Man såg håret på E, och hon skrev att hon saknar och älskar henne.

Nä det förstår verkligen inte jag heller.
Citera
2020-05-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt

Tjockt fint hälsosamt hår. Lycklig flicka.
Konstigt att man inte kan se skillnaden på när någon missköter ett barn inom socialtjänsten och BVC.

Tycker hennes bild den 26 maj 2018 är riktigt tuff att titta på.
Det är väl lilla E som sitter längst till vänster?
Blir tårögd😪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in