2020-05-28, 22:00
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Hmm skulle förklara hennes ” rundhet”

Bilden : https://m.facebook.com/shcatering/photos/a.1066488036696823/2047899435222340/?type=3&source=54

Vad tror ni?

Det där är inte Rebecca. Det är jag 150% säker på.
Citera
2020-05-28, 22:03
Medlem
Geraldines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Ja tror 1 : att hon aldrig överhuvudtaget badat alls, den enda kontakten hon kom med vatten va när dem skulle tvätta henne ren från spyor och avföring efter hennes död. 2. Skadorna kan ha uppkommit av ett kraftigt EP anfall, då kan man slå med hela kroppen och skada sig lite överallt. Alternativt : P har varit väldigt ovarsam när han försökt "slå" liv i henne. Sen hade hon ju gamla skador oxå, dem har säkert tagit tag i henne hårt vid flertal tillfällen, när det inte passat dem. Hon kan även trillat runt pga dålig balans eftersom hon varit påverkad. Jag tror P försökt benda upp munnen på henne (talar för EP anfall) därav hans sår på händerna. Hans sår/skada i ansiktet kan vi bara spekulerar kring, tror aldrig vi kommer få klarhet. Tyvärr tror jag det blir många obesvarade frågor i detta fallet. Så även när det är över och dom har fallit. Så Kommer det inte kännas som det är över. Vi kommer aldrig få hela händelse förloppet klart för oss. Och det kommer kännas länge, i många människor.

Jösses! Jag låg precis och tänkte aha! Jag har det! Och så kom jag fram till EXAKT samma teori som du nu beskrev!!

Det slog mig när jag i ett annat inlägg redogjorde för mitt eget long gone bensomissbruk!

E kan såklart ha drogats med små doser mortlat benso i välling/gröten med jämna mellanrum från def runt jul iaf och resten av januari.

Det förklarar den påstått dåliga balansen och en del av blåmärkena.

Tycker personligen fö att det är obs-varning öht att en välmående snart 4-åring har blöja dagtid(?), sover i spjälsäng i eget rum i andra änden av lgh i förhållande till föräldrarnas och lillebrorsans gemensamma sovrum(:/), dricker välling och äter barn(?)gröt regelbundet, men sånt kanske är olika? För mig låter det inget vidare..

Kring jul då socialen knackar på får de kalla fötter och måste börja trappa ut hennes bensointag, googlar på små doser osv och slits mellan E’s ev abstinens kontra sin egen stress och ökar därför sin egen konsumtion med än mer bristande omdöme till följd.

Kring brottsdagarna = dags för möte med soc blir E så dålig av abstinens att hon upplevs ligga ”sjuk” av storebrodern när han ser R vid E’s säng den 28/1. Kanske faller hon in och ut ur medvetslöshet, får svårt med andningen om hon även fått Subutex(?) och tuppar tillslut av eller går ej att väcka framåt natten.

R och P försöker då väcka henne genom att duscha henne kallt och då får hon ett epanfall som du skrev och krampar = slår runt i badkaret/badrummet vilket förklarar dunsarna. Alt den som håller henne tappar henne pga konvulsionerna, hon slår sig då i huvudet och får hjärnskakning/mindre hjärnblödning och därav alla blåmärken/skrapsår/näsblod.

När hon krampar vilket förklarar de sammanbitna käkarna försöker P bända upp munnen och använder plastslangen/näsfridan för att 1, blåsa ner bensoblandning i tex saft i hopp om att häva krampandet och/eller suga ut slem/kräks/fradga.

Kanske lyckas de häva epanfallet och tror att allt är lugnt, lägger henne i sängen och därefter avlider hon framåt småtimmarna av hjärnblödning/bensoavtändning/kroppslig chock i kombo med uppkastningar som hamnar i lungorna och/eller kvävs av nedsatt andning/spyor/slem i luftvägarna.

Resten av historien är en makaber psykotisk skräckfilmslösning i syfte att dumpa kroppspaketet nånstans, kanske P hoppas att brödern ska hjälpa honom att skjutsa kroppen för dumpning pga har ej körkort själv.

Intalar sig kanske gjort är gjort och E kommer inte tillbaka, han begriper att de kommer åka fast för mord vilket gör att de kommer skiljas från de övriga barnen vilket de absolut inte vill.

Därför kan den makabra inpaketeringen enbart tolkas som förberedelse till bortforsling, vilket in sin tur ska fungera som försprång för familjen att fly fältet, därav maniska försök till lån av större summa pengar.

Kanske har P t.om dryftat detta med någon av bröderna i en vädjan om att hjälpa honom att inte göra sina övriga barn föräldralösa?

Bröderna kan inte gå med på det, kanske inte heller P fixar det i slutändan, medan R hoppats på den lösningen för barnens skull? Blir därför vansinnig på brodern som larmar och säger till honom att hon aldrig mer vill se honom (vilket han sagt i förhör).

Såhär i efterhand har R därför minnesbilder från badande, sängen, krampande etc vilket allt kan förklaras och gör det hela så svårbevisat.

Kanske lägger hon all skuld nu på P pga att han säkert stått för allt handlande rent fysiskt/praktiskt även om de handlat mer el mindre i samförstånd, och hon är kanske lika förbannad över att deras plan att fly inte lyckades pga att han drog in bröderna som sedan larmade, men säkert såklart ledsen över att allt blev som det blev - hon förlorade hela sin familj på olika sätt pga en olycka (enligt hennes förvrängda uppfattning).

Därför ser hon inte sin egen skuld i det hela och begriper inte att ”olyckan” i sig är en serie händelser som de båda är 100% skyldiga till, vilket gör det hela till ett grovt brott som lett till deras dotters död.

Phu! Sorry för romanen..
Citera
2020-05-28, 22:21
Medlem
Någon som har koll på om åklagaren tog upp sms-trafiken när mamman hördes? Tänker på de vidriga meddelandena där föräldrarna kallar E das mongo och Göthel? Ställdes frågor om det? Tänker att det är en viktig del i att visa på att båda föräldrarna tyckt E varit krävande.... Eller tror ni det kommer läsas upp som skriftlig bevisning längre fram?

Är så orolig över att bevisningen mot mamman är för tunn...
Citera
2020-05-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Jösses! Jag låg precis och tänkte aha! Jag har det! Och så kom jag fram till EXAKT samma teori som du nu beskrev!!

Det slog mig när jag i ett annat inlägg redogjorde för mitt eget long gone bensomissbruk!

E kan såklart ha drogats med små doser mortlat benso i välling/gröten med jämna mellanrum från def runt jul iaf och resten av januari.

Tycker personligen fö att det är obs-varning öht att en välmående snart 4-åring har blöja dagtid(?), sover i spjälsäng i eget rum i andra änden av lgh i förhållande till föräldrarnas och lillebrorsans gemensamma sovrum(:/), dricker välling och äter barn(?)gröt regelbundet, men sånt kanske är olika? För mig låter det inget vidare..

Kring jul då socialen knackar på får de kalla fötter och måste börja trappa ut hennes bensointag, googlar på små doser osv och slits mellan E’s ev abstinens kontra sin egen stress och ökar därför sin egen konsumtion med än mer bristande omdöme till följd.

Kring brottsdagarna = dags för möte med soc blir E så dålig av abstinens att hon upplevs ligga ”sjuk” av storebrodern när han ser R vid E’s säng den 28/1. Kanske faller hon in och ut ur medvetslöshet, får svårt med andningen om hon även fått Subutex(?) och tuppar tillslut av eller går ej att väcka framåt natten.

R och P försöker då väcka henne genom att duscha henne kallt och då får hon ett epanfall som du skrev och krampar = slår runt i badkaret/badrummet vilket förklarar dunsarna. Alt den som håller henne tappar henne pga konvulsionerna, hon slår sig då i huvudet och får hjärnskakning/mindre hjärnblödning och därav alla blåmärken/skrapsår/näsblod.

När hon krampar vilket förklarar de sammanbitna käkarna försöker P bända upp munnen och använder plastslangen/näsfridan för att 1, blåsa ner bensoblandning i tex saft i hopp om att häva krampandet och/eller suga ut slem/kräks/fradga.

Kanske lyckas de häva epanfallet och tror att allt är lugnt, lägger henne i sängen och därefter avlider hon framåt småtimmarna av hjärnblödning/bensoavtändning/kroppslig chock i kombo med uppkastningar som hamnar i lungorna och/eller kvävs av nedsatt andning/spyor/slem i luftvägarna.

Resten av historien är en makaber psykotisk skräckfilmslösning i syfte att dumpa kroppspaketet nånstans, kanske P hoppas att brödern ska hjälpa honom att skjutsa kroppen för dumpning pga har ej körkort själv.

Intalar sig kanske gjort är gjort och E kommer inte tillbaka, han begriper att de kommer åka fast för mord vilket gör att de kommer skiljas från de övriga barnen vilket de absolut inte vill.

Därför kan den makabra inpaketeringen enbart tolkas som förberedelse till bortforsling, vilket in sin tur ska fungera som försprång för familjen att fly fältet, därav maniska försök till lån av större summa pengar.

Kanske har P t.om dryftat detta med någon av bröderna i en vädjan om att hjälpa honom att inte göra sina övriga barn föräldralösa?

Bröderna kan inte gå med på det, kanske inte heller P fixar det i slutändan, medan R hoppats på den lösningen för barnens skull? Blir därför vansinnig på brodern som larmar och säger till honom att hon aldrig mer vill se honom (vilket han sagt i förhör).

Såhär i efterhand har R därför minnesbilder från badande, sängen, krampande etc vilket allt kan förklaras och gör det hela så svårbevisat.

Kanske lägger hon all skuld nu på P pga att han säkert stått för allt handlande rent fysiskt/praktiskt även om de handlat mer el mindre i samförstånd, och hon är kanske lika förbannad över att deras plan att fly inte lyckades pga att han drog in bröderna som sedan larmade, men säkert såklart ledsen över att allt blev som det blev - hon förlorade hela sin familj på olika sätt pga en olycka (enligt hennes förvrängda uppfattning).

Därför ser hon inte sin egen skuld i det hela och begriper inte att ”olyckan” i sig är en serie händelser som de båda är 100% skyldiga till, vilket gör det hela till ett grovt brott som lett till deras dotters död.

Phu! Sorry för romanen..

💯 på din roman! Ja, jag tror också att hon kan ha krampat pga avtändning. Fick den idén då CharlieR spekulerade kring pappans död och det slog mig att det inte alls är osannolikt att E drabbades av samma. Man får ju tänka på att de har varit nära släkt med varandra med likheter i metabolism osv. Med tanke på att R och P började isolera E under hösten och RS vittnesmål om hennes skick vid jul så tror jag att hon regelbundet hade fått benzo under flera månader innan sin död. Föräldrarna hade säkert dålig koll på mängden (troligtvis fick hon i sig mer än vad de ville erkänna för sig själva och det i kombination med att hon gick ner betydligt i vikt ledde till att hon mot slutet var uppe i mycket höga doser). Sedan utesluter jag inte att de även misshandlade henne (både regelbundet och i samband med hennes död). Jag tror mer och mer på att det var avtändningen i samspel med hennes dåliga kroppsliga och psykiska skick som ledde till att hon blev allvarligt sjuk.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-05-28 kl. 23:06.
Citera
2020-05-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Här andra bilden men är från nov 2018 och personen verkar väldigt smal för att vara gravid .
https://m.facebook.com/shcatering/photos/a.1066488036696823/2324505110895103/?type=3&source=54
Kan inte se bilderna men de jobbade ihop på Restaurang Ledgends och då jobbade hon på kontor som ”kommunikationskoordinator” el nåt liknade- nån roll framtagen av arbetsförmedlingen. Dessa arbetsgivare vittnade sedan till deras fördel när de skulle få tillbaka E.
På detta catering-ställe som du länkar till jobbade Patrik (i utbyte mot tjänster) då han även var sjukskriven och fick pengar från försäkringskassan. Helt sjukt när folk som behöver FK blir utförsäkrade medan folk som dessa kan få ersättning år efter år.
Senast redigerad av Santalucia84 2020-05-28 kl. 22:58.
Citera
2020-05-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suddenlover
Någon som har koll på om åklagaren tog upp sms-trafiken när mamman hördes? Tänker på de vidriga meddelandena där föräldrarna kallar E das mongo och Göthel? Ställdes frågor om det? Tänker att det är en viktig del i att visa på att båda föräldrarna tyckt E varit krävande.... Eller tror ni det kommer läsas upp som skriftlig bevisning längre fram?

Är så orolig över att bevisningen mot mamman är för tunn...
Hon kommer inte ihåg att hon skulle ha skrivit det..
Citera
2020-05-28, 23:04
Medlem
Visst testade E positivt för Subutex (Buprenorphine)? Om hon har fått i sig det under längre tid så skulle detta kanske förklara både håravfallet och den dramatiska viktnedgången.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-05-28 kl. 23:43.
Citera
2020-05-28, 23:09
Medlem
PetraParkers avatar
Ingen utav kvinnorna på bilderna från cateringfirmans facebooksida är RG. Det kan jag intyga för vad det är värt.
Citera
2020-05-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Visst testade E positivt för Subutex (Buprenorphine)? Om hon har fått i sig det under längre tid så skulle detta förresten förklara både håravfallet och den dramatiska viktnedgången.
Ja subutex, diazepam och dem tredje minns jag inte på rak arm kan ha varit alprazolam
Citera
2020-05-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Ja subutex, diazepam och dem tredje minns jag inte på rak arm kan ha varit alprazolam

Kollade nu, det var alprazolam. Läste nu att Subutex i vissa fall kan ge väldigt omfattande håravfall, någon som vet mer? Även bölder och andra hudåkommor ska vara vanliga. Någon som har koll ifall dessa skulle kunna misstas för brännmärken?
Citera
2020-05-28, 23:25
Medlem
Läste genom obduktionsprotokollet igen och det slår mig att de skriver att fynden (positiva blodprov men negativa urinprov) talar för att hon fick i sig både benzo och buprenorfin i kort anslutning till hennes död, i alla fall inte mer än några timmar tidigare. Detta skulle kunna tala för att hon blev dålig av en plötslig avtändning och att föräldrarna försökte få igång henne igen med att ge en blandning av de preparat som de hade drogat henne med tidigare (som har påvisats via hårprov).
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-05-28 kl. 23:28.
Citera
2020-05-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine

Phu! Sorry för romanen..
Jag förstår det är så mycket man vill ha ur sig. Bara tanken på att dem planera att fly efteråt, desperata efter pengar, planer på att göra sig av med "paketet", vem vet, hade P inte blandat in bröderna, hade dem kanske lyckats hålla sig undan ett tag. Möjligt R smällt till han i huvet (därav hans skada) när han berättar han kontaktat bröderna. Vilken absolut inte ingick i hennes plan. Hon skulle fly fältet o komma undan med mord! Sitta o käka Max med resten av familjen när E ligger död i ett paket i rummet bredvid. A undrar heller inte var hon är, han har inte sett henne på ett dygn. Möjligt R o P säger till honom att inte fråga så mkt och så va det punkt slut där, det vet han sen innan, man retar inte upp dessa föräldrar ostraffat! Hoppas verkligen åklagaren trycket på detta likgiltighets uppsåt! Fullkomlig avsaknad av känslor Rebecca. Hur står hon ut med sig själv? Dessutom nykter nu, o borde kunna tänka någorlunda klart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in