2020-05-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
De 1000 ev. extra dödsfallen tas äntligen upp av svensk media! 👍

Antalet döda i covid-19 i Sverige är sannolikt högre än de 4.220 som nu har registrerats. Hittills finns ytterligare 1.000 dödsfall som inte ingår i statistiken utan utgör så kallad överdödlighet.

– En del av de 1.000 kommer att kunna härledas till covid-19. Men hur mycket högre antalet blir vet vi inte, säger AnnaSara Carnahan, epidemiolog vid Folkhälsomyndigheten.
(DN idag)

Hon har ändrat sig lite antagligen, hon lät lite mer säker igår i norska media, men det är väl mer nervöst att stå för det i svensk media.

Det mest uppmuntrande är att jag vet att just de 2 medier det tipsades till, faktiskt tog upp detta. (DN och Expressen).

Hoppas att dessa 1000 personerna utreds, så att man kan få rätt siffror nån gång. Det går att utreda om man vill. Men jag kommer äta upp min hatt om någon från offentligt håll kommer driva frågan om att utreda detta. De vill väl inte ha en enda ytterligare död i covid, in i statistiken. Skulle inte se så bra ut..

Ojojojojoj. Tänk om dessa tusen pers läggs in på fel del av kurvan. Då kanske är det ökning snarare än minskning i svärje...ojojojojoj. Nåväl, dumma förnekare har alltid en plan B. I värsta fall, när det väl dött hundra tusen svenskar blir alla nihilister.
Citera
2020-05-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Säkert. Det tror jag inte faktiskt att du gör. Du avslöjade dig i ditt första inlägg. Och dina vänner och du har naturligtvis med er ett intyg som inte är äldre än 72 timmar som intygar att ingen av er bär på smittan. Yeah, right. Sedan ska du kanske till mataffären och smitta någon annan. Ja,ja, lockdown behövs på grund av vissa säger jag bara...
Jag tar för givet att jag redan haft corona, mitt jobb och rörelsemönster senaste två månaderna gör nästan något annat otänkbart.
Citera
2020-05-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej men det är inte så vetenskap fungerar, man förhåller sig utifrån vad man vet och man applicerar försiktighetsprincipen när man inte vet och framförallt bevisar man saker och inte antar saker.
Ja?
Citera
2020-05-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Det är inte vårdpersonalens arbetsförhållanden som ska granskas, det är deras IQ.

40% klarar inte av basal hygien. Innan Corona var det 50%.

Dom begriper alltså inte att man ska tvätta händerna osv.

I Hässleholm var siffrorna 25%

Stämmer bra det. Gjordes också en undersökning,. Visade sej att 89% av de som fattade var invandrare.
De som hade lägst IQ var svennar. En del kallades också för förnekare (kända för att vara blåsta i huvudet).
Citera
2020-05-29, 00:35
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sammanfattning av läget per 29 maj 2020, efter 2 månader global pandemi i Sverige.

Sverige är mest drabbade landet i världen.
Både i form av antal döda och ekonomiskt.

Trots allt detta så finns det i detta land en väldigt stor mängd kräk som blundar och håller med en linje som egentligen går mot de själva också. Men antingen är de för dumma i huvudet för att inse det eller så är dem övertygade om att just dem ska klara sig. Eller så är det nihilister. Eller opportunister.
I vilket fall so helst handlar det om en grupp skitstövlar som, om rättvisas skulle skipas, borde i bästa fall få livstidsfängelse.

Rent ekonomiskt har de flesta fattat att det är knappast så att svärje kommer ha några fördelar av att ha haft det öppet. Bl a eftersom halvöppet samhälle kommer pågå mycket längre än i resten av världen.

Så skitiga förnekare får på käften både ekonomiskt (det enda de bryr sig) och förhoppningsvis med att förr eller senare antingen få smittas och få allvarliga konsekvenser sjukdomsmässigt av det, alternativt hamna i fängelse.

Mycket bra inlägg.

Tror förnekarna hanterar sin ångest och stress genom förnekelse och önske tror att Tegnell o CO gjort ett bra jobb för att deras svaga psyke inte klarar av sanningen. Eller så kan dom kanske bara inte inse att dom tillsammans med Tegnell haft fel.
Citera
2020-05-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För det första är äldre också människor och kan de få 10% längre livstid är det värt mycket.

Sedan är det inte digitalt, att man antingen dör eller mår prima.
Jag vet en person under 35, fullt frisk i övrigt som låg i respirator en vecka. Två 50 åringar som ett par veckor efter att ha blivit friska inte kan gå i trappor.

Se bara hur svensk sjukvård trots liten smittspridning nästan havererade under en period eller vad som hände i norra Italien.

Exakt! 👍🙏 Tack.

Och vem har rätt att döma andra människor i att "den människans liv var ändå inte värt något", osv. Det är väl högst individuellt, ifall en äldre person (eller vem som helst för den delen), anser sitt liv "värt att leva" eller ej och hur länge till man vill stanna kvar, så att säga.

Och den rätten skall alla människor ha, oavsett ålder.

Jag skulle vilja se dessa människor som motsäger sig detta, hur de skulle reagera om någon annan person, läkare eller politiker, plötsligt bestämde deras livslängd, åt dem. Är inte trevligt för någon.

Oavsett det, så vill nog ingen dö i covid öht, det är ingen rolig sjukdom alls, om man blir allvarligt sjuk.
Citera
2020-05-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du har inte svårt att förstå min logik, du har svårt att förstå överhuvudtaget.

Det står klart och tydligt i artikeln att Region Stockholm i detta fall gjort precis vad de ska enligt de riktlinjer de fått från folkhälsomyndigheten, de skulle testa patienter i kategori 1 och 2.
Folkhälsomyndigheten säger uttryckligen att testning av andra kategorier hanteras av andra enheter något som Lena Hallengren motsäger då hon påstår att regionerna har fått hela ansvaret och att hon skyller avsaknaden av testning på regionernas hanterande.

Något som löpt som en rödtråd genom hela denna pandemi, regeringen skyller på regionerna hela tiden, det är regionernas fel att vi inte har beredskap, det är regionernas fel att de inte tog mer allvarligt på rekommendationer, det är regionernas fel att vi inte har mer aktiv testning.

Men vems fel det egentligen är vet vi redan, det är regeringens och deras inkompetens men det är ju inte konstigt att det är så i landet när personer som du inte förstår vad ni ser och läser överhuvudtaget, skrämmande.

Nej. Det är bägges ansvar, och testningen har fallerat redan från början den här biten är bara löjligt skitsnack.

Regionen är lika duktig på skylla ifrån sig från minsta lilla problem som regeringen. Jag tror mer att det är du som gärna vill ha någon att skylla på och tror att regeringen sköter alla detaljer och regionen bär inget ansvar. Det funkar inte så.

Regionen har en egen budget, egna politiker, egen kassa och eget ansvar delegerat att utföra med testerna, sen att uppdraget kan vara diffust fine, men har de ens funkat innan de här lilla detaljen i tjafset med testning? Nej. Att regionen ligger på minus sidan i ekonomi sen långt tillbaka i Stockholm och har grava problem redan där att tillföra mer för att spräcka den redan spruckna budgeten är problemet. Men där vill man inte tillföra mer medel som IS aka Irene har egentligen förmåga att göra.

Till hösten kommer man sparka personal igen, då tidigare varsel legat på is.

Jag har själv jobbat för regionen tillräckligt länge för att inse att man vill inte riktigt ta ansvar för problemet även om styrningen har skett av olika politiker, man vill bara släcka bränder och då blir allt bara dyrare framöver.

Det enda de här visar är på att regioners ansvar inte skall existera och att staten skall ta över.

Lugna ner dig med personangreppen, annars blir du aldrig trodd. Du måste lära dig få frågor och kritik för hur du tänker.
Senast redigerad av rawjudge 2020-05-29 kl. 00:39.
Citera
2020-05-29, 00:37
Medlem
Citat:
Stämmer bra det. Gjordes också en undersökning,. Visade sej att 89% av de som fattade var invandrare.
De som hade lägst IQ var svennar. En del kallades också för förnekare (kända för att vara blåsta i huvudet).
Har du någon länk till den där undersökningen?
Citera
2020-05-29, 00:38
Medlem
Citat:

Ja det är ju därför svartskallar var tydligt överrepresenterade bland de intagna på sjukhusen.
Citera
2020-05-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det handlar inte enbart om din egna hälsa. Det handlar om omtanke gentemot riskgrupperna.
Jo men man kan inte låta ett samhälle gå under av omtanke för ett fåtal. Skydda riskgrupperna javisst men inte in absurdum.
Citera
2020-05-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nej. Det är bägges ansvar, och testningen har fallerat redan från början den här biten är bara löjligt skitsnack.

Regionen är lika duktig på skylla ifrån sig från minsta lilla problem som regeringen. Jag tror mer att det är du som gärna vill ha någon att skylla på och tror att regeringen sköter alla detaljer och regionen bär inget ansvar. Det funkar inte så.

Regionen har en egen budget, egna politiker, egen kassa och eget ansvar delegerat att utföra med testerna, sen att uppdraget kan vara diffust fine. Att regionen ligger på minus sidan i ekonomi sen långt tillbaka i Stockholm och har grava problem redan där att tillföra mer för att spräcka den redan spruckna budgeten är problemet. Men där vill man inte tillföra mer medel som IS aka Irene har egentligen förmåga att göra.

Till hösten kommer man sparka personal igen, då tidigare varsel legat på is.

Jag har själv jobbat för regionen tillräckligt länge för att inse att man vill inte riktigt ta ansvar för problemet även om styrningen har skett av olika politiker, man vill bara släcka bränder och då blir allt bara dyrare framöver.

Det enda de här visar är på att regioners ansvar inte skall existera och att staten skall ta över.

Lugna ner dig med personangreppen, annars blir du aldrig trodd. Du måste lära dig få frågor och kritik för hur du tänker.

Ja och vem är det som sätter ramarna för denna budget tror du? Att det sedan sitter precis samma inkompetenta pack bland regions politikerna är inget som misstros.

Men oavsett vilket så stod det klart och tydligt i artikeln med referat till folkhälsomyndighetens instruktioner att regionen i detta sammanhang utan tvivel gjort vad de blivit instruerade att göra.
Citera
2020-05-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Mycket bra inlägg.

Tror förnekarna hanterar sin ångest och stress genom förnekelse och önske tror att Tegnell o CO gjort ett bra jobb för att deras svaga psyke inte klarar av sanningen. Eller så kan dom kanske bara inte inse att dom tillsammans med Tegnell haft fel.

Jag utgår ifrån följande:
Typ 99% av alla förnekare har levt och lever i en mardröm.
Vi pratar om mesiga rädda människor.
När de såg bilderna från Italien, med folk som blev instängda i sina hem började deras mardröm.
Neeeeeeeeeeeeeej. Tänkte om det händer oss!!!! Neeeeeeeeeeeej!!!!!!

Alltså vi pratar om egentligen snälla människor. Eller dumsnälla. Fega. Rädda för livet. Rädda för allt.
Där började deras mardröm. Den dagen bestämde de sig. De blev förnekare. De bestämde för att sticka huvudet i sanden. De vägrade från den dagen att acceptera verkligheten. Och dag efter dag, oavsett vad som hände, så fortsatte dem att förneka. Allt detta för att inte behöva handskas med mardrömmen. Lockdown????? Neeeeeeeeeej jag är jäddddddddddddddd!!!!!!! Hjäääääääääääälp!!!

Nu, eftersom det är för det mesta vuxna människor, är det ganska så pinsamt att behöva erkänna det. Det är extremt pinsamt att erkänna det för andra människor. Så de skulle aldrig göra det. Men de vägrar erkänna det för sej själva också. Som sagt, de sticker huvudet i sanden.

Så egentligen, oavsett vad som händer, kommer de fortsätta förneka. Även om det blir hundra tusen döda i svärje. Det viktiga är att deras mardrömmar inte blir verkligheten.

Att det sedan är det så att lite uppoffring från deras sida, att leva det som i deras sjuka huvuden är en "mardröm", skulle hjälpa några människor att fortsätta leva är förstås totalt ointressant för såna svin. För förutom att vara rädda fjollor är de också svin som aldrig skulle ställa upp för andra människor.

Detta är den dystra sanningen om random förnekare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in