2020-05-28, 21:41
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Är det önsketänkande att bankerna kommer rasa? Vill göra det jag tänkte 2008 men aldrig gjorde 😞

Har de inte rasat redan? Köpte Swedbank på 99kr för ett tag sedan, samt finska Sampo Oyj på 27kr förra veckan. Nu är inte det sistnämnda någon bank förvisso, men har definitivt funnits mycket billigt att köpa inom bank/finans senaste tiden. Nu i veckan har de gått bra dock. Kanske att du får något nytt läge inför Q2
Citera
2020-05-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Släpps väl en del siffror nästa vecka? Min magkänsla säger mig att dom inte är så strålande. Men jag har haft fel många gånger i mitt liv.

Lycka till med sbb. Jag ligger kvar med en mindre post där faktiskt. Långsiktigt. Om Batljan levererar.

Tror det mesta är inräknat redan, förväntningarna är lågtställda.

Tack. Vi får hoppas att Sbb kan fortsätta expandera.
Citera
2020-05-28, 22:16
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja tack för rättelsen.. men du tror på dom..hur som.
Nej. Jag tror att det kan bli ett klipp OM dom klarar sig. Annars går mina pengar i vasken. Gambling alltså.
Men du måste lära dig skriva så man slipper gissa, vad du menar. Det blir gambling i onödan.
Citera
2020-05-28, 22:19
Medlem
sinewaves avatar
DI.se: "Wall Street föll kraftigt i sluthandeln"

SPY: -0.15%
DJI: -0.58%
Nasdaq: -0.05%

Ett jättefall, verkligen.

Tänkte att jag skulle gå in på DI och se om det fanns några kontraindikator. Detta "föll kraftigt" är typexempel på skit som endast kan tolkas som en kontraindikator.

En normal person skulle se att SPY stängt två dagar i rad över MA200 nu, helt oavsett en röd dag eller ej.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-28 kl. 22:30.
Citera
2020-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej. Jag tror att det kan bli ett klipp OM dom klarar sig. Annars går mina pengar i vasken. Gambling alltså.
Men du måste lära dig skriva så man slipper gissa, vad du menar. Det blir gambling i onödan.

Jag tror du skulle väntat med att gå in, men du litar på att staten ska gå in å rädda dom.
Citera
2020-05-28, 22:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag tror du skulle väntat med att gå in, men du litar på att staten ska gå in å rädda dom.
Tja, det är nog mer som jag skrev.
Citera
2020-05-28, 23:09
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Blir det ytterligare ras i dag som eskalerar när USA öppnar och inför stängningen över helgen är det inte omöjligt att jag fyndar en liten sudd redan i em i första hand tänkta för kortsiktig vinsttill månd eller tisd.

Kommentarer på det? För ivrig? När kommer rekylen?

Rekylen kom i slutet på dagen men då väldigt svagt. SPY ligger fortfarande över MA200 på dagliga. Att index som SPY går ned och testar MA200 kan man mycket väl tänka sig dock. Titta annars efter tester av EMA21 och se då hur allt annat ser ut; då kan det vara köpläge. Något svårare om du ha handlar hypervolatila aktier dock.

Däremot vore en reklyl (korrigering) nedåt nyttigt och en sådan lär som sagt komma precis som vid alla andra uppgångar. Hittils har björnarna dock misslyckats kraftigt med att nå en fortsättning på någon typ av björntrend och nedgångarna har mer fungerat för att skapa osäkerhet bland de som inte förstår att saker och ting inte bara går spikrakt uppåt och nedåt. Detta samtidigt som åtminstone de som följer trenderna bara ser dessa som köplagen. En positiv trend bryts trots allt inte med ett par futtiga röda dagar.

Typexempel, trend (EMA10+21 på dagliga för SPY):
https://i.ibb.co/6ywsGB3/Screenshot-2020-05-28-23-03-55-504-com-android-chrome.png

Knappast perfekt, men ... Inte så svårt att göra något av.

RSI14 för dagliga och för OMXS30 ligger annars nu på 64, för veckodatan på 54. Det är mer högt än lågt med andra ord. Då USA stängde svagt nedåt och OMX gått väldigt fint de senaste dagarna kan man tänka sig att det blir rött för OMX imorgon, men... Det får vi se.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-28 kl. 23:16.
Citera
2020-05-28, 23:21
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkalindberg
Köper guld imorgon som jag håller tills i övermorgon. Sedan tar jag vinsten och sätter allt på svart.

Jobbigt att guldet är i en neråt-trend nu då
Citera
2020-05-28, 23:28
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Det var ju nere under 1700 igår.

Jepp, En ny lower low igår på 1693
Citera
2020-05-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Rekylen kom i slutet på dagen men då väldigt svagt. SPY ligger fortfarande över MA200 på dagliga. Att index som SPY går ned och testar MA200 kan man mycket väl tänka sig dock. Titta annars efter tester av EMA21 och se då hur allt annat ser ut; då kan det vara köpläge. Något svårare om du ha handlar hypervolatila aktier dock.

Däremot vore en reklyl (korrigering) nedåt nyttigt och en sådan lär som sagt komma precis som vid alla andra uppgångar. Hittils har björnarna dock misslyckats kraftigt med att nå en fortsättning på någon typ av björntrend och nedgångarna har mer fungerat för att skapa osäkerhet bland de som inte förstår att saker och ting inte bara går spikrakt uppåt och nedåt. Detta samtidigt som åtminstone de som följer trenderna bara ser dessa som köplagen. En positiv trend bryts trots allt inte med ett par futtiga röda dagar.

Typexempel, trend (EMA10+21 på dagliga för SPY):
https://i.ibb.co/6ywsGB3/Screenshot-2020-05-28-23-03-55-504-com-android-chrome.png

Knappast perfekt, men ... Inte så svårt att göra något av.

RSI14 för dagliga och för OMXS30 ligger annars nu på 64, för veckodatan på 54. Det är mer högt än lågt med andra ord. Då USA stängde svagt nedåt och OMX gått väldigt fint de senaste dagarna kan man tänka sig att det blir rött för OMX imorgon, men... Det får vi se.
omx30 har ju klättrat från ca 1540 till 1657 ganska oavbrutet i en rak fin linje, känns inte bra om man frågar mig, som du säger är en rekyl nog hälsosam. Föredrar lite rekyler regelbundet på vägen, nu blir man bara rädd att rekylen blir hårdare.
Citera
2020-05-29, 00:43
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jävligt störigt att man sålde av Fing nu när dom just deklarerat ytterligare återköp av egna aktier
Hur många aktier ägde du?
Citera
2020-05-29, 01:32
Medlem
AoE3#1s avatar
Håller ögonen på silver och Oasmia imorgon. Båda har format snygg grund för stora hopp uppåt. Oasmia kan man sitta några dagar i utan problem om den exploderar imorgon, avanzianer har sålt där och köpt i Kancera. Så bäst för Oasmia vore blå OMX röd Kancera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in