2020-05-28, 20:27
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det trodde många när corona spreds över världen. "Sälj, sälj, sälj!" gick larmet. Nu några månader senare är allt som vanligt igen. Ingenting kan stoppa uppgången på börsen, annat än tillfälligt. Hur länge varade effekten av senaste finanskrisen (Lehman Brothers), ett par år?
Börsen bara ruskar på sig och går vidare.

Det finns ingen annan plats att "säkert" ha sina pengar. Det är den enda anledningen. Det kommer en rekyl snart.
Citera
2020-05-28, 20:47
Medlem
ReedMes avatar
"Fastighetsbolaget Balder meddelar att finanschefen Marcus Hansson och ekonomidirektören Magnus Björndahl har begärts häktade misstänkta för grovt insiderbrott. Misstankarna rör inte eventuella transaktioner i Balderaktier."
https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/05/28/balder-tva-ledningspersoner-i-balder-misstanks-for-grovt-insiderbrott-uppdatering.html

Attans. Hur mycket kommer den rasa tror ni?
Citera
2020-05-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej. Småsummor. Om Du menade: rädd att förlora...

Ja tack för rättelsen.. men du tror på dom..hur som.
Citera
2020-05-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
"Fastighetsbolaget Balder meddelar att finanschefen Marcus Hansson och ekonomidirektören Magnus Björndahl har begärts häktade misstänkta för grovt insiderbrott. Misstankarna rör inte eventuella transaktioner i Balderaktier."
https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/05/28/balder-tva-ledningspersoner-i-balder-misstanks-for-grovt-insiderbrott-uppdatering.html

Hoppas på mycket
Skulle vilja köpa några billigt
Tycker den e dyr faktiskt
Span på den imorgon
Tack för tipset
Gillar Erik selin skarpt
Han har lyckats kan man säga
Citera
2020-05-28, 20:59
Medlem
Citat:

Det beror på hur misstankarna fortlöper..Sbb och bajlan dök ju rätt rejält..men nu verkar han ju oskyldig.
Jag skulle vänta lite till dom blir riktigt utbombade och kommit ner en bit innan man går in och fyndar Balder.
Citera
2020-05-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det trodde många när corona spreds över världen. "Sälj, sälj, sälj!" gick larmet. Nu några månader senare är allt som vanligt igen. Ingenting kan stoppa uppgången på börsen, annat än tillfälligt. Hur länge varade effekten av senaste finanskrisen (Lehman Brothers), ett par år?
Börsen bara ruskar på sig och går vidare.

Ja man ska räkna långsiktigt när man investerar på börsen, annars har man inget där å göra.
Citera
2020-05-28, 21:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det beror på hur misstankarna fortlöper..Sbb och bajlan dök ju rätt rejält..men nu verkar han ju oskyldig.
Jag skulle vänta lite till dom blir riktigt utbombade och kommit ner en bit innan man går in och fyndar Balder.
Ja, jag tror att nästa vecka kan bli röd börs. Kanske ska ha is i magen o vänta på bra köpläge. Har redan en mindre post i Balder. Fint bolag.

Och jag som blev så glad när sbb rasade och jag kunde tjäna en hacka. Där fick man. Förhoppningsvis drabbas inte Balder lika hårt.
Citera
2020-05-28, 21:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Hoppas på mycket
Skulle vilja köpa några billigt
Tycker den e dyr faktiskt
Span på den imorgon
Tack för tipset
Gillar Erik selin skarpt
Han har lyckats kan man säga
Ja, du gör rätt i att fynda.
Citera
2020-05-28, 21:19
Medlem
Är det önsketänkande att bankerna kommer rasa? Vill göra det jag tänkte 2008 men aldrig gjorde 😞
Citera
2020-05-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ja, jag tror att nästa vecka kan bli röd börs. Kanske ska ha is i magen o vänta på bra köpläge. Har redan en mindre post i Balder. Fint bolag.

Och jag som blev så glad när sbb rasade och jag kunde tjäna en hacka. Där fick man. Förhoppningsvis drabbas inte Balder lika hårt.

Varför tror du nästa vecka blir röd? Omöjligt/ mycket svårt sia om framtiden på det sättet.
Balder är fint, nackdelen är ju att dom inte ger någon utdelning.
Jag blev inte lika glad som ligger lång i Sbb, men fyllde på lite🙂
Citera
2020-05-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Är det önsketänkande att bankerna kommer rasa? Vill göra det jag tänkte 2008 men aldrig gjorde 😞

Bankerna har väl redan gått ner mycket. Dom kanske kommer gå ner en bit till. Men dom tjänar fortsatt mycket pengar.
Citera
2020-05-28, 21:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför tror du nästa vecka blir röd? Omöjligt/ mycket svårt sia om framtiden på det sättet.
Balder är fint, nackdelen är ju att dom inte ger någon utdelning.
Jag blev inte lika glad som ligger lång i Sbb, men fyllde på lite🙂
Släpps väl en del siffror nästa vecka? Min magkänsla säger mig att dom inte är så strålande. Men jag har haft fel många gånger i mitt liv.

Lycka till med sbb. Jag ligger kvar med en mindre post där faktiskt. Långsiktigt. Om Batljan levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in