2020-05-28, 22:20
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Centern börjar kräva att Löfven ändrar strategi!

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/photos/a.591567890949857/2727408730699085/?type=3&theater

Äntligen några som ställer krav utan att vara alarmister eller kräva någon form av stängning av samhället. Smittspårning och isolera människor som är sjuka samt personer de varit nära tills de är friska.
Citera
2020-05-28, 22:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ser ingen speciell höjd trend på inlagda från IVA från Väster Götaland.

https://platz.se/coronavirus/?lan=vastragotaland

Citat:
– Västra Götaland, ökningen är till stor del där. Det planar ut lite. Sahlgrenska meddelar att de ser ett trendbrott i antalet som läggs in för covid-19. Trenden bröts runt den 18 maj, och det blev en utplaning. Den här veckan ser vi en liten uppgång. Det är ett trendbrott och intressant som sådant att uppmärksamma. Men det är fortfarande relativt få som läggs in per dygn. Vad trendbrottet kan bero på, det kan bero på ändrat beteende. Det är oerhört viktigt att fortsätta med rekommendationerna.

https://www.youtube.com/watch?v=N9CGszEtQKU&feature=youtu.be
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kommer lovande preliminära resultat varje dag vilket får börsen att reagera positivt så gärna för mig. Men sanningen ligger nog närmare att vaccinet är väldigt avlägset om ens möjligt. Personligen tror jag vi måste lära oss att leva med corona helt enkelt. Tegnells råd duger gott, däremot måste förstås alla restriktioner tas bort snarast möjligt.

Att lära sig leva med Corona och ta bort alla restriktioner går inte ihop i min skalle....
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
https://www.dn.se/debatt/regeringen-maste-andra-svenska-coronastrategin/

Fem väldigt bra punkter

Förra gången 22 forskare föreslog någonting,

var det ingen i regeringen som lyfte ett finger,

utan lät dem slitas i stycken av statsepidemiologen

ivrigt påhejjad av sensationsmedia,

WHO har föreslagit saker och kommit med info

hela tiden som ingen har lyssnat på,

så varför skulle nån lyssna nu?
Citera
2020-05-28, 22:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Äntligen några som ställer krav utan att vara alarmister eller kräva någon form av stängning av samhället. Smittspårning och isolera människor som är sjuka samt personer de varit nära tills de är friska.

"5, Ökade regionala insatser
Utifrån sammanhållen nationell strategi behöver tätbefolkade städer med hög smittspridning andra åtgärder än landsbygden."
Citera
2020-05-28, 22:24
Medlem
sannes avatar
Vet inte om detta har varit upp i tråden innan? 1000 dödsfall som inte placerats ut i dödsstatistiken.

Citat:
Antalet döda i covid-19 i Sverige är troligtvis högre än de 4 220 som hittills har registrerats, skriver DN. Just nu finns ytterligare 1 000 dödsfall som inte ingår i statistiken, de utgör så kallad "överdödlighet", skriver tidningen.

– En del av de 1 000 kommer att kunna härledas till covid-19. Men hur mycket högre antalet blir vet vi inte, säger AnnaSara Carnahan, epidemiolog vid Folkhälsomyndigheten, till DN.

https://www.expressen.se/nyheter/svenskar-som-dott-i-covid-19-syns-inte-i-statistiken/
Citera
2020-05-28, 22:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Du har fuldstændigt ret.

I et normalt demokratisk homogent samfund trækker alle på samme Hammel, og alle er solidariske når samfundet trues på sin eksistens, mens man selvfølgeligt kan konflikte om normale dagligdags trakasseriet når eksistensen ikke er på spil.

- Precis! Det handlar inte i första hand om solidaritet mot staten. Det handlar om solidaritet mot gamla och sjuka medborgare.

Citat:
Sådan har det vist sig at være i Danmark under denne samfundstruende pandemi - med den undtagelse at specielt muslimske paralelsamfund har tilsidesat regler og anbefalinger da muslimer bredt ikke accepterer styring fra det sekulære samfund, men adlyder Imamers påbud som har vist sig i nogen tilfælde at underkende danske regler.

- Ja. Tyvärr sprider muslimerna inte smittan enbart bland sig själva. Även ursprungsbefolkningen drabbas av att muslimerna struntar i smittskydd.

Här i Sverige har muslimerna visat missnöje mot svenska samhället. Svenska samhället anses bära skuld till att muslimerna bor trångt. Muslimerna har inte insett att orsaken är att dom själva skaffar många fler barn än svenskarna. Muslimerna bor i lägenheter där det tidigare har bott svenskar. Svenskarna bodde inte trångt i dessa lägenheter, eftersom svenska familjer är mindre än muslimska familjer.

Citat:
Det er de sørgelige kendsgerninger og konsekvensen af muslimsk indvandring, som alt andet lige er med til at forlænge Coronas hærgen i samfundet.

- Muslimerna kom till Europa genom att beskriva sig som flyktingar. Det enda "flyktingarna" flyr ifrån, är sig själva. Flyktingarna flyr från den överbefolkning som dom själva har valt att avla fram. När "flyktingarna" kommer till Europa, så fortsätter dom med samma beteende som förstörde deras hemländer.

Och Västvärldens journalister ägnar dag och natt åt att ljuga för allmänheten angående "flyktingarna".

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En apps användardata administrerad av MSB skulle precis som Sydkorea gör raderas.

- Jag vill inte att MSB övervakar mig, lika lite som jag vill att Sydkorea övervakar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om staten vill ha koll på dig så hämtar man vilka som använder vilka telefoner och begär ut hur och var folk rör sig. Fullt görbart idag om man nu tror att regering och riksdag skulle ha intresse av det.

- Görbart men inte önskvärt.

Jag accepterar att smittskydd är en angelägenhet som kräver att myndigheterna kan göra ingrepp i medborgarnas friheter. Men jag vill inte att svenska folket lockas av asiatiska länders sofistikerade övervakning, som ett alternativ till grövre metoder för att stoppa en smitta. Jag accepterar hellre att bli inlåst i karantän några dagar, än att myndigheterna övervakar mina rörelser i samhället.

Ifall medborgarna ska övervakas, så är det bättre ifall det förs i form av en fotboja, än ett program i mobiltelefonen. Fotbojan kan man själv avlägsna när epidemin är över, och då ser man att övervakningen har avslutats.
Citera
2020-05-28, 22:28
Medlem
Draken55s avatar
Nu rapporteras det att vi troligen har många fler döda i Covid19 i Sverige än vad som rapporterats
(Expressen)
Var är alla pajsare ( ola. snook)
som tidigare inbillar sig att vi i Sverige har rätt siffror och alla andra gör fel....
Citera
2020-05-28, 22:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/photos/a.591567890949857/2727408730699085/?type=3&theater

Känns ju lite populistiskt. Indirekt sittet de ju själva i regeringen. De kan ju ställa krav att bryta samarbetet om det inte sker i handling. Tror ni Centern vågar det? Om inte är ju sådana där utspel bara löjliga.
Citera
2020-05-28, 22:29
Medlem
Citat:

Det där såg ut som ganska rationella, för att inte säga logiska förslag för vägen framåt i denna pandemi. Förslagen skulle vara på plats redan dag ett.
Citera
2020-05-28, 22:32
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vet inte om detta har varit upp i tråden innan? 1000 dödsfall som inte placerats ut i dödsstatistiken.
Citat:

Antalet döda i covid-19 i Sverige är troligtvis högre än de 4 220 som hittills har registrerats, skriver DN. Just nu finns ytterligare 1 000 dödsfall som inte ingår i statistiken, de utgör så kallad "överdödlighet", skriver tidningen.

– En del av de 1 000 kommer att kunna härledas till covid-19. Men hur mycket högre antalet blir vet vi inte, säger AnnaSara Carnahan, epidemiolog vid Folkhälsomyndigheten, till DN.

https://www.expressen.se/nyheter/svenskar-som-dott-i-covid-19-syns-inte-i-statistiken/
Jag har tjatat om det några gånger. Det var någon i Norge som upptäckte det och det skrevs artiklar där. Men första gången jag ser FHM bekräfta det.
Citera
2020-05-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nytt inlägg i Pressen nu

Så undrar några varför det finns kritik emot Sverige

Men va säger du?!?!? Varför skulle man kritisera svärje?!?!?
För att många dog i covid-19 här och väldigt få i grannländderna?!?!?
Hahahahahahahah du vet ingenting!
När de öppnar upp kommer folk dö som flugor!!!!
Alltså, nej, jag menar när de "öppnar upp heeeeeelt".
För det gills inte det som händer nu. De har bara lättat restriktionerna lite.
Det är därför inga dör just nu!!!
Men så fort de öppnar upp heeeeeeeelt då kommer alla dö höhöhöhöhhöhöhöhö.
Vaa? Ingen dog fast de öppnade upp heeeeelt?
Än sen då?!?!? Du fattar att vi ska vänta till 2025 innan vi kan säga att svärje klarade sej sämst?!?!?!?
Höhöhöhö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in