Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Du har fuldstændigt ret.
I et normalt demokratisk homogent samfund trækker alle på samme Hammel, og alle er solidariske når samfundet trues på sin eksistens, mens man selvfølgeligt kan konflikte om normale dagligdags trakasseriet når eksistensen ikke er på spil.
- Precis! Det handlar inte i första hand om solidaritet mot staten. Det handlar om solidaritet mot gamla och sjuka medborgare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Sådan har det vist sig at være i Danmark under denne samfundstruende pandemi - med den undtagelse at specielt muslimske paralelsamfund har tilsidesat regler og anbefalinger da muslimer bredt ikke accepterer styring fra det sekulære samfund, men adlyder Imamers påbud som har vist sig i nogen tilfælde at underkende danske regler.
- Ja. Tyvärr sprider muslimerna inte smittan enbart bland sig själva. Även ursprungsbefolkningen drabbas av att muslimerna struntar i smittskydd.
Här i Sverige har muslimerna visat missnöje mot svenska samhället.
Svenska samhället anses bära skuld till att muslimerna bor trångt. Muslimerna har inte insett att orsaken är att dom själva skaffar många fler barn än svenskarna. Muslimerna bor i lägenheter där det tidigare har bott svenskar. Svenskarna bodde inte trångt i dessa lägenheter, eftersom svenska familjer är mindre än muslimska familjer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Det er de sørgelige kendsgerninger og konsekvensen af muslimsk indvandring, som alt andet lige er med til at forlænge Coronas hærgen i samfundet.
- Muslimerna kom till Europa genom att beskriva sig som flyktingar. Det enda "flyktingarna" flyr ifrån, är sig själva. Flyktingarna flyr från den överbefolkning som dom själva har valt att avla fram. När "flyktingarna" kommer till Europa, så fortsätter dom med samma beteende som förstörde deras hemländer.
Och Västvärldens journalister ägnar dag och natt åt att ljuga för allmänheten angående "flyktingarna".
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
En apps användardata administrerad av MSB skulle precis som Sydkorea gör raderas.
- Jag vill inte att MSB övervakar mig, lika lite som jag vill att Sydkorea övervakar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Om staten vill ha koll på dig så hämtar man vilka som använder vilka telefoner och begär ut hur och var folk rör sig. Fullt görbart idag om man nu tror att regering och riksdag skulle ha intresse av det.
- Görbart men inte önskvärt.
Jag accepterar att smittskydd är en angelägenhet som kräver att myndigheterna kan göra ingrepp i medborgarnas friheter. Men jag vill inte att svenska folket lockas av asiatiska länders sofistikerade övervakning, som ett alternativ till grövre metoder för att stoppa en smitta. Jag accepterar hellre att bli inlåst i karantän några dagar, än att myndigheterna övervakar mina rörelser i samhället.
Ifall medborgarna ska övervakas, så är det bättre ifall det förs i form av en fotboja, än ett program i mobiltelefonen. Fotbojan kan man själv avlägsna när epidemin är över, och då ser man att övervakningen har avslutats.