2020-05-28, 19:38
Medlem
Poogles avatar
Det här som R.G drar till med angående att flickan var klumpig och hade dålig balans.
(Vilket familjehemsmamman dementerar i sin beskrivning av flickan).
Kan mycket väl vara drogerna som gjorde henne slö och drumlig och klumpig.
Hon gick kanske omkring hela dagarna i ett sorl av olika preparat, kanske ramlade ibland och ådrog sig blåmärken även på det viset.
Citera
2020-05-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvits3rk
Brukar inte det uppvisa samma skador i hjärnan vid trubbigt våld som vid skakning på barn?

Jag tror definitivt att E har fått för högdos, kanske precis fått dosen när A kommer hem. Senare får E antigen O.D / E.P (rullande ögon/ kräk).

Där de skakar henne för att väcka liv i henne, duschar bort kräk, trillar eller ev tappar henne i badet..
Blir många olika spekulationer nu om hur skadorna uppkommit. Jag har många, och en som kom till mig nu : E är någonstans vaken uppe i lgh, troligtvis i badrummet. Får ett kraftigt EP anfall trillar o slår i huvudet någonstans medans hon har sitt anfall. Sedan ligger o slår med hela kroppen mot golvet innan dem hittar henne. Har själv EP, och vet att dem kramperna /spasmerna kan vara kraftiga. Även många gånger efter ja "bara" krampat under natten, som jag kan vakna upp med lite blåmärken på benen utan att jag slagit mig. Då kramperna framkallat dem. Enligt utsago då från min dåvarande sambo vad som hänt under vissa nätter.
Citera
2020-05-28, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad är det med familjemammans rosa hår?

Kolla här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/familjehemsmamman-nu-ar-det-upp-till-ratten-att-ge-esmeralda-upprattelse

Jag gillar Melinda (såklart) i det här, men visst är det liiiite lustigt att hon väljer att ha sådant hår, med den roll hon har, där hon ska arbeta för socialtjänsten och vara myndighetens förlängda arm ute bland föräldrar och barn? Jag skulle i alla fall ha färgat över det i någon normal färg till rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Ja, hon har rosa hår. Vad är det med det då ?

Det är lite lustigt, eftersom hon verkar ha det jämt, i hennes ålder. Jag trodde först att DN hade fångat henne när hon förberedde för ett barnkalas eller annan barnaktivitet - att hårfärgen var en del av utklädningen. Sådant KAN sätta ner trovärdigheten - beroende på vilka nämndemännen är. (Inte för att R ser mognare eller mer "borgerlig" ut, självklart inte).
Senast redigerad av Merwinna 2020-05-28 kl. 19:50.
Citera
2020-05-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gillar Melinda (såklart) i det här, men visst är det liiiite lustigt att hon väljer att ha sådant hår, med den roll hon har, där hon ska arbeta för socialtjänsten och vara myndighetens förlängda arm ute bland föräldrar och barn? Jag skulle i alla fall ha färgat över det i någon normal färg till rättegången.
Förstår verkligen inte ditt resonemang?! Hon verkar vara en helt underbar person, otroligt seriös och ansvarstagande! Är du en sån som ser ner på folk, som tex har en sjal runt sin hals el en keps på sned oxå? Du verkar inte ha en sund verklighets bild.
Citera
2020-05-28, 19:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Förstår verkligen inte ditt resonemang?! Hon verkar vara en helt underbar person, otroligt seriös och ansvarstagande! Är du en sån som ser ner på folk, som tex har en sjal runt sin hals el en keps på sned oxå? Du verkar inte ha en sund verklighets bild.

Jag tycker också att hon verkar vara en underbar person, väldigt barncentrerad. Men nu när någon annan drog upp håret, så passade jag på att inflika att jag också tycker att det är liiiite konstigt, att dyka upp på en rättegång med rosa hår i hennes ålder, och i hennes "roll" som den förnuftiga vuxna fostermamman. Själv skulle jag inte ha gjort det. Bara så - kommer inte att skriva något mer om detta. (Sjal runt halsen är väl inte fel? Keps hör definitivt inte hemma i en rättssal, inte på någotdera könet.)
Citera
2020-05-28, 19:57
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det är lite lustigt, eftersom hon verkar ha det jämt, i hennes ålder. Jag trodde först att DN hade fångat henne när hon förberedde för ett barnkalas eller annan barnaktivitet - att hårfärgen var en del av utklädningen. Sådant KAN sätta ner trovärdigheten - beroende på vilka nämndemännen är. (Inte för att R ser mognare eller mer "borgerlig" ut, självklart inte).

Alltså, jag förstår hur du tänker men ändå inte. Om vi backat 20 år bak i tiden eventuellt, eller ännu längre kanske. Men att någons "onaturliga" hårfärg skulle låta påverka hur trovärdig man uppfattas i dagens samhälle har jag svårt att köpa. Det handlar snare are om vad man säger och hur man säger det, vad man gör och hur man för sig.

Men jag kanske önsketänker bara??
Citera
2020-05-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag har viss erfarenhet av hur elaka människor kan bli av benso + alkohol, men tänkte i min enfald att det var kombinationen som gjorde det.
Men det kanske blir samma effekt av att blanda med andra preparat. Eller så drack de även alkohol.

Jag kan tänka mig att man glömmer en hel del, särskilt med en cocktail av så många olika preparat.
Fast att hon minns, sedan inte minns, sedan minns något annat än det hon mindes först...? Det låter märkligt i mina öron, men sen har jag varken utbildning eller erfarenhet i ämnet.

Ja men så kan det definitivt bli med alkohol, man blir snabbare berusad och det är som att de får "stake" nog till att säga o göra exakt vad man vill o tänker. Även om det många gånger är fruktansvärt barnsligt
Citera
2020-05-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Blir många olika spekulationer nu om hur skadorna uppkommit. Jag har många, och en som kom till mig nu : E är någonstans vaken uppe i lgh, troligtvis i badrummet. Får ett kraftigt EP anfall trillar o slår i huvudet någonstans medans hon har sitt anfall. Sedan ligger o slår med hela kroppen mot golvet innan dem hittar henne. Har själv EP, och vet att dem kramperna /spasmerna kan vara kraftiga. Även många gånger efter ja "bara" krampat under natten, som jag kan vakna upp med lite blåmärken på benen utan att jag slagit mig. Då kramperna framkallat dem. Enligt utsago då från min dåvarande sambo vad som hänt under vissa nätter.

Ja jo, det har faktiskt också varit en tanke som slagit mig. Men tror definitivt det har med högdos / EP att göra, hur det utspelar sig kan man ju spekulera i evigheter egentligen. Men med tanke på Ps skador på händer så tror jag att han försökt påtvinga kräkning åtminstone.
Citera
2020-05-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvits3rk
Enligt förhöret med socialsekreterare var de där ca 18.15

Konstigt att ett barn på nästan 4 år ska sova kl 18:15 medans det andra barnet på inte ens 1 var i famnen.
Har A blivit frågad angående detta? Om han kanske har insyn på om barnet sov så tidigt?

Citat:
Klockan 13.15 när huvudförhandlingen återupptas ska förhör via videolänk att hållas med en socialsekreterare som träffade Esmeralda på öppna förskolan i januari i år. Hon har i förhör med polisen uppgett att hon under familjens besök reagerade på flickans utseende och på att hennes mamma verkade "väldigt trött och slö".

Var soc med på mötet med BVC på öppna förskolan?!?!??
Citera
2020-05-28, 20:08
Medlem
Sen måste man komma ihåg skadorna på E's kropp.
Nu har vi inte fått veta exakt vilka som är gamla och nya.
Men vi har följande skador:
Flera på huvud ansikte
Armen (vilken arm?)
Flera ryggen
Bröstkorg

Ingen vanligt fall i världen i ett badkar kan skapa alla dessa med 1 enda fall.
Varför grillas hon inte mer angående detta så att mamman förstår att hon inte kan fortsätta med den historien. Då kommer det säkert ytterligare en..
Citera
2020-05-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Håller med. Hela den här händelsen är helt chockerande. Allting.
Från att hon tvingas flytta tillbaka till nu. Allt är helt otroligt. Nerdrogad, psykiskt och fysiskt misshandel på en 3 åring, alltså EN 3 ÅRING. Man svälter henne, hoppas på henne för minsta lilla. Julafton. Ett enda leende. Man söker på allvarliga saker under januari. Och under hela tiden har "soc" insyn som dem önskar och gör ingenting.

Och nu. När barnet är dött. Kan föräldrarna inte ta sitt jävla ansvar någon gång i sitt liv och faktiskt säga som det är. Ett barn dör i deras föräldrarvård och dem kan inte en enda jävla sekund säga som det är.
Vi vet att du knarkar R. Det finns BEVIS
Vi vet att du har tryckt ner ditt egna barn. Det finns BEVIS.
Vi vet att du svälter dina egna barn. Det finns BEVIS.
Vi vet att du och P har orsakat hennes död. Det finns BEVIS.
Varför kan du inte bara sluta ljuga för en gångs skull och säga som det är. Du kommer leva med det här för alltid. Frågan är HUR du vill leva med det.

Bra skrivet👏👍
Citera
2020-05-28, 20:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Konstigt att ett barn på nästan 4 år ska sova kl 18:15 medans det andra barnet på inte ens 1 var i famnen.
Har A blivit frågad angående detta? Om han kanske har insyn på om barnet sov så tidigt?

Var soc med på mötet med BVC på öppna förskolan?!?!??

Nej. Det var en mamma som var där med sitt eget barn, som var föräldraledig från sitt arbete som socialsekreterare. Men hon hade aldrig haft något med Rebeckas familj att göra. Hon la bara märke till att familjen verkade underlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in