Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Det håller på att bli en trådsanning att it-forensikern sa att händelserna har uppstått utan någon direkt påverkan. Han har inte sagt så: han sa att det går inte att utesluta utifrån den fakta man tillgång till. Han sa vidare att den dator han satt upp för experiment uppvisade samma typ av händelser då den stod standby över natten utan mänsklig interaktion. Sen finns det andra i tråden som försöker fördumma it-forensikern och få det att låta som om han inte vet vad han pratar om, men till it-forensikerns försvar så måste jag säga att det brukar tyda på viss intelligens att inte alltid vara så tvärsäker och kunna stå för det. Och med Googles bristande intresse av att hjälpa till att tyda cache-historiken så blir det svårt att driva den här frågan vidare. Utifrån det material vi har tillgång till idagsläget så får vi leva med att det inte finns något säkert svar på den frågan. Sen kan man ju hoppas att Google inför nästa omgång i rätten skulle kunna tänka sig att svara på vad som orsakat cache-trafiken.
Teknikern har sagt i princip
att han inte vet vad som orsakar 23.34-händelsen. Däremot har han förmodligen sett liknande "skrutthändelser" som inträffar senare under natten på SD-dator, sådana ser jag även på min dator och dessa verkar ske spontant. Även synkningar till Drive sker utan mänsklig inblandning.
Det viktiga är att varken på teknikerns dator, SD-dator eller på min dator sker händelsen av 23.34-typ spontant , denna händelse inträffar när en webbsida laddas och det har man beskrivit ganska bra i TR-domen, bättre än i fup åtminstone.
Om teknikern fått frågan efter att SD förklarat händelseförloppet i TR-brevet så skulle han säkert sagt , "ja det är absolut möjligt att det kan ha gått till så".