2020-05-28, 10:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Jag måste säga att jag är pessimistisk till att det ens blir någon svensk säsong i år. Resten av Europa börjar öppna upp och fotbollen är redan igång både i Tyskland och hela Östeuropa. Jag tror dock inte att det blir något alls i Sverige under 2020. Skulle vi dessutom få en andra våg som rullar in under hösten så kan en eventuell planerad halvserie helt ställas in, vilket jag tror kommer ske.

Mycket tyder på att det ges klartecken för fotboll imorgon och Allsvenskan startar om 3 veckor eller så.
Citera
2020-05-28, 11:31
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Malmö, Helsingborg, Varberg, Falkenberg ...
Vi har lika nära till Varberg och Falkenberg som Malmö har till Göteborg...
Citera
2020-05-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Mycket tyder på att det ges klartecken för fotboll imorgon och Allsvenskan startar om 3 veckor eller så.
Kan du beskrivare vad det är som tyder på klartecken anser du? Jag hoppas att det ges ett godkännande, men vågar inte lita på det fullt ut ännu.
Citera
2020-05-28, 12:34
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tralalanisse
Kan du beskrivare vad det är som tyder på klartecken anser du? Jag hoppas att det ges ett godkännande, men vågar inte lita på det fullt ut ännu.
Nu var frågan inte ställd till mig men vad som skulle kunna tyda på ett klartecken är att beskedet om allsvenskan är framflyttad. Det skulle komma först i början av Juni. (Önsketänkande)
Citera
2020-05-28, 12:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tralalanisse

Vi vet ju att någon form av besked kommer imorgon, enligt Disco är det klartecken för spel, enligt andra källor pratas det om "goda nyheter" på fredag. Tyska ligan har dragit igång, danska drar igång idag tror jag och norska i Juni.

Visst inget är klart innan det står på officiella som det heter i silly tider men det ser bra ut.
Citera
2020-05-28, 14:11
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vi vet ju att någon form av besked kommer imorgon, enligt Disco är det klartecken för spel, enligt andra källor pratas det om "goda nyheter" på fredag. Tyska ligan har dragit igång, danska drar igång idag tror jag och norska i Juni.

Visst inget är klart innan det står på officiella som det heter i silly tider men det ser bra ut.
tror också på grönt ljus imorgon, sen kanske 13e inte håller (elr om det datumet är villkorat) men det lär sparka igång.

snuten skulle kunna säga nej men det fönstret har nog redan varit. tur att discovery hade satt 14e som deadline för stålarna, hade nog varit kört annars.
Citera
2020-05-28, 14:39
Avslutad
Om inte allsvenskan får grönt ljus imorgon så skall jag hålla på ÖFK resten av året.
Citera
2020-05-28, 14:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om inte allsvenskan får grönt ljus imorgon så skall jag hålla på ÖFK resten av året.

Nu hoppas jag på ett negativt besked.
Citera
2020-05-28, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu hoppas jag på ett negativt besked.

hahaha Nä men det kan ju inte komma något annat besked än om NÄR allsvenskan kan dra igång.
Citera
2020-05-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast i ärlighetens namn så var det endast en dag där antal patienter på IVA ökade med 5st. Sedan sjönk det med 5 igår igen. Förhoppningsvis och troligen så var det bara en tillfällighet. Ju färre som vårdas på IVA så lär vi se fler sådana dagar med tillfälliga små ökningar för att det sedan sjunker igen. Det kommer nog inte sjunka lika fort som det gjort tidigare utan det lär bli mer två steg framåt och ett steg bakåt.

Såg det nu, det är kanon. Både VGR och Stockholm bör vara inne i en avtrappningsfas, där Stockholm borde vara igenom halveringsfasen, och VGR på god väg. Stockholm toppade på typ 220-230 IVA patienter har jag för mig, idag 108(-5). VGR var en bit över 100 och idag 65(-8). VGR låg rätt länge runt 75, vilket uppenbarligen inte var något var positivt, man hade inte räknat med en andra platånivå.

Sedan kan det ju sätta fart igen...
Citera
2020-05-28, 17:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Såg det nu, det är kanon. Både VGR och Stockholm bör vara inne i en avtrappningsfas, där Stockholm borde vara igenom halveringsfasen, och VGR på god väg. Stockholm toppade på typ 220-230 IVA patienter har jag för mig, idag 108(-5). VGR var en bit över 100 och idag 65(-8). VGR låg rätt länge runt 75, vilket uppenbarligen inte var något var positivt, man hade inte räknat med en andra platånivå.

Sedan kan det ju sätta fart igen...

Risk det sätter fart med vackert väder och folk på uteserveringar.
Citera
2020-05-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Risk det sätter fart med vackert väder och folk på uteserveringar.

Det har det ju egentligen varit rätt länge ändå, April var väldigt fint, iaf här och jag har för mig att toppen var vecka 17, dvs 20-26 april... så visst det kan absolut bli en eskalering. Inget är över ännu. Är som sagt lite orolig över hur det kan bli t ex i Smögen till sommaren om det blir lika knökat som vanligt där,

Jag tror inte mina släktingar i Stockholm kommer åka till sina hus i sommar, vi har alla hus i samma område... då typ morsans farfar en gång i tiden köpte mark där, jordbruksmarken arrenderas ut till en granngård, eftersom ingen i släkten är jordbrukare.

Nu brukar inte jag vara där så mycket ändå, jag och sambon var där 10 dagar förra året... var för övrigt som en scen från filmen Falling down när jag var inne på systemet i Kungshamn, två pikéklädda, typ 45-50 åringar som praktiskt taget slogs om en p-plats, det var lite humoristiskt...gissar på ett severe case av semesterstress... typ "ungarna har kräksjuka, frugan vill inte ligga, grillen har pajjat och så snor du min p-plats din f*tta..."

Det är det knökandet jag är lite orolig över. Alla norrmän som har hus på västkusten kanske stannar hemma dock... vem vet.

Ingen uteservering för min del idag, hänger på balkongen, allt som saknas är en allsvensk match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in