Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Risk det sätter fart med vackert väder och folk på uteserveringar.
Det har det ju egentligen varit rätt länge ändå, April var väldigt fint, iaf här och jag har för mig att toppen var vecka 17, dvs 20-26 april... så visst det kan absolut bli en eskalering. Inget är över ännu. Är som sagt lite orolig över hur det kan bli t ex i Smögen till sommaren om det blir lika knökat som vanligt där,
Jag tror inte mina släktingar i Stockholm kommer åka till sina hus i sommar, vi har alla hus i samma område... då typ morsans farfar en gång i tiden köpte mark där, jordbruksmarken arrenderas ut till en granngård, eftersom ingen i släkten är jordbrukare.
Nu brukar inte jag vara där så mycket ändå, jag och sambon var där 10 dagar förra året... var för övrigt som en scen från filmen Falling down när jag var inne på systemet i Kungshamn, två pikéklädda, typ 45-50 åringar som praktiskt taget slogs om en p-plats, det var lite humoristiskt...gissar på ett severe case av semesterstress... typ "ungarna har kräksjuka, frugan vill inte ligga, grillen har pajjat och så snor du min p-plats din f*tta..."
Det är det knökandet jag är lite orolig över. Alla norrmän som har hus på västkusten kanske stannar hemma dock... vem vet.
Ingen uteservering för min del idag, hänger på balkongen, allt som saknas är en allsvensk match.