Citat:
Ursprungligen postat av
Nannegijala
Flera av dina citat ovan är alltså från den vanliga kristna Bibeln. Finns i de flesta svenska hem. Jag kollar i en som jag har här:
"Ty Jahve gav israeliterna rätt att röva andra folks land" (Femte Mosebok 6:10-13, 18 - 19)
Min bibel: "Följ noga de bud, lagar och stadgar som du har fått av Herren, er Gud. Du skall göra det som är riktigt och rätt i Herrens ögon. Då går det dig väl, och du får komma till det rika land som Herren med ed har lovat dina fäder. Herren kommer att jaga bort alla dina fiender, så som han har sagt."
"Jahve gav israeliterna rätt att begå folkmord, att totalt förinta de folk vilkas land de fått gudomlig rätt att röva (Femte Mosebok 7:16)
Min bibel: "När Herren, din Gud, för dig in i det land du kommer till och tar i besittning driver han undan många folk för dig: hettiterna, girgasheerna, amoreerna, kanaaneerna, perisseerna, hiveerna och jevuseerna, sju folk som är större och mäktigare än du. Du skall uppsluka de folk som Herren, din Gud, överlämnar åt dig – visa dem ingen förskoning. Och du får inte dyrka deras gudar, ty då fångas du i en fälla."
"Jahve gav israeliterna rätt att bedra andra folk med lögnpropaganda, tills dessa blivit fullkomligt sinnesförvirrade och därmed lättfångna byten att förinta" (Femte Mosebok 3:20 - 22)
Min bibel: "tills Herren har låtit era bröder bli bofasta liksom ni själva och även de har tagit sitt land i besittning, det som Herren, er Gud, skall ge dem på andra sidan Jordan. Sedan kan ni återvända, var och en till den egendom som jag har gett åt er. Då gav jag också anvisningar åt Josua: »Du har med egna ögon sett allt vad Herren, er Gud, har gjort med dessa två kungar. Likadant skall Herren göra med alla de riken där du drar fram. Ni skall inte vara rädda för dem, ty Herren, er Gud, strider för er.«"
Känns inte som att du gav direkt ordagranna citat...
På vilket sätt är de citat du angav kabbalistiska?
Javisst. Översättningarna från hebreiska kan givetvis se olika ut. Finns en hel del olika felöversättningar, förmildringar, omskrivningar och missförstånd för den som inte kan läsa originalskrifterna. Varför tror du judarna läser skrifterna på originalspråket, och inte din översättning?
"När Herren, din Gud, för dig in i det land du kommer till och tar i besittning driver han undan många folk för dig..."
"När Herren, din Gud, överlämnar dem åt dig och du besegrar dem skall du viga dem åt
förintelse"
Var det svårt att förstå det sista, fröken? Förintelse. Försök inte att misstolka detta, och sluta spela dum och naiv. Börjar riktigt tröttna på er naivitet och godtrogenhet. Bibeln är ingen gullig liten saga som vill alla väl. De som inte tillhör Guds utvalda folk skall förintas. Hur skall de förintas, undrar du säkert nu. Fortsätt läsa:
"Du får inte sluta förbund med dem eller visa skonsamhet mot dem. Du får heller inte knyta släktband med dem, inte ge dina döttrar åt deras söner eller ta deras döttrar åt dina söner.
Riv ner deras altare, krossa deras stenstoder, asherapålar och bränn deras Gudabilder..."
16. "Du skall
uppsluka alla de folk som Herren, din Gud, överlämnar åt dig -
visa dem ingen förskoning!"
20 "Herren, din Gud, skall också sprida modlöshet bland dem, ända tills de överlevande som gömt sig undan dig har blivit
utplånade."
22. "Steg för steg skall Herren, din Gud, driva undan dessa folk för dig.
Du kan inte utplåna dem genast, ty då skulle vilddjuren föröka sig, till skada för dig. men Herren, din Gud, skall överlämna dem åt dig och skall
sprida stor förvirring bland dem, ända tills de går under."
24. "Han skall ge deras kungar i ditt våld och
du skall utplåna deras namn från jorden. Ingen enda kommer hålla stånd mot dig; du kommer göra slut på dem."
Har vi någonsin sett ett så modlöst och förvirrat folk som svenskarna och européerna idag. Europa håller på att begå självmord. Propagandan är total. Homosexualitet, mångkultur och feminism... kan det bli mer förvirrat? Mångkultur och rasblandning där vi bastardiserar vårt folk för att skapa en slavmassa åt "Herrefolket", som de kallar sig. Där kvinnorna vill störta sina egna mäns civilisation. Kan det bli mer uppenbart än såhär?
Är du blind?