2020-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg får svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger før her.

Jeg tror han har planlagt dette i måneder, kanskje år, og hadde et «kit» med brev, strips, gift, muligens syre til oppløsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende på sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker på, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett før.

Liket tror jeg han flyttet på vei til/før han dro og møtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken på video eller bomstasjoner, altså ikke langt fra åstedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun døde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behøvd å ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han innså at det virket litt tidlig å være stresset 10:06 og 10:07, så derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

Å kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor påkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 år, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og påfølgende håndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplæring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforløpet, så lenge vi kun kan basere oss på opplysninger fra media.

Vi hadde nettopp Toten-saken, der en far kvalte sin sønn med pose og strips. Krever det egentlig så mye?
Citera
2020-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Jeg får svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger før her.

Jeg tror han har planlagt dette i måneder, kanskje år, og hadde et «kit» med brev, strips, gift, muligens syre til oppløsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende på sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Type gift er jeg usikker på, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett før.

Liket tror jeg han flyttet på vei til/før han dro og møtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken på video eller bomstasjoner, altså ikke langt fra åstedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun døde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behøvd å ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han innså at det virket litt tidlig å være stresset 10:06 og 10:07, så derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

Å kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor påkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 år, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og påfølgende håndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplæring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforløpet, så lenge vi kun kan basere oss på opplysninger fra media.

Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne løsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begått en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han må dessuten være så skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 år, uten å ha begått sinnsyke ting også tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat må i så fall være konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: «Er det verdt det?» og kommet til fornuft.
VG sin overskrift «Har han levd et dobbeltliv?», blir med denne teorien sann.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvåking fra dag én, ville de jo også til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den må kanskje da også virke raskt? Slik at hun ikke rekker å ringe noen, men likevel såpass sent at hun kommer seg på badet? Også et smart trekk av TH å sørge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og én ting til - var det TH som foreslo å møtes på bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-28 kl. 13:53.
Citera
2020-05-28, 13:45
Medlem
Citat:

Jeg tror han har planlagt dette i måneder, kanskje år, og hadde et «kit» med brev, strips, gift, muligens syre til oppløsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende på sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker på, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett før.

Du er ikke langt unna fasiten her tror jeg, og har tenkt omtrent samme selv. Men noe forteller meg at han ikke ville latt liket ligge der så mange timer uten kontroll. Eller hadde han så kontroll på familien at han hadde kontroll på at de ikke dro dit uten hans tillatelse?
Citera
2020-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne løsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begått en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og du er dessuten så skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 år, uten å ha begått sinnsyke ting også tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat må i så fall være konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: «Er det verdt det» og kommet til fornuft.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvåking fra dag én, ville de jo også til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den må kanskje da også virke raskt? Slik at hun ikke rekker å ringe noen, men likevel såpass sent at hun kommer seg på badet?

Han har gjort sinnsyke ting. Og dette vet politiet.
Citera
2020-05-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Kunne du ha utdypet dette?
Citera
2020-05-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Da ville jeg fortalt dette til lagmannsretten.
Citera
2020-05-28, 13:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Dette er et høyaktuelt spørsmål. Jeg har mine tanker om en hypotese som kan være mulig rundt dette. Spørsmålet er hvor tidlig noen kollegaer med sikkerhet kan si at de har sett ham på jobben.
Det er også interessant om noen på arbeidsplassen kan ha gitt alibi, evnt de to har gitt hverandre et gjensidig alibi. Tenker da særlig på VE. Hører svært gjerne hypotesen din.
Citera
2020-05-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kunne du ha utdypet dette?

Jeg var på et styremøte i Oslo hvor han ene nevnte at han hadde hørt at TH hadde smadret bilen til noen i pur sinne. Så lenge man ikke har direkte kjennskap til familien/personen det gjelder så er det selvsagt vanskelig å vite hva sol stemmer eller ei. Er jo ikke rent få tilfeller hvor ryktene er lite annet enn bygdesladder
Citera
2020-05-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ah, ok så det vil framkomme som om anropet er fra et annet nummer? Da er jo det utelukket.
Nei, det virker merkelig å slette utgående anrop. At anropene var fra en annen telefon eller enhet kunne gitt mening.
Måten politiet omtaler THs ankomst til jobb gjør meg mistenksom til om det faktisk var han personlig som kjørte bilen, eller om han kan ha vært et helt annet sted den første timen av arbeidsdagen.
Bilen er observert på video. Ingen snakker om at han selv personlig kom på jobb.
Det virker sannsynlig at hva som enn skjedde med AE skjedde ganske tidlig på formiddagen, og tett opp til han dro på arbeid.
"Hagen var også beviselig på jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731
Citera
Medlem
Citat:
Da ville jeg fortalt dette til lagmannsretten.

Det har de nok gjort. Men å ha opptrådt truende, voldelig og rabiat i fortid betyr ikke at han er skyldig i drapet på sin kone. Han har dette alibiet også. Enn så lenge.
Citera
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne løsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begått en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han må dessuten være så skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 år, uten å ha begått sinnsyke ting også tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat må i så fall være konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: «Er det verdt det?» og kommet til fornuft.

Den giften du snakker om, den må kanskje da også virke raskt? Slik at hun ikke rekker å ringe noen, men likevel såpass sent at hun kommer seg på badet? Også et smart trekk av TH å sørge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og én ting til - var det TH som foreslo å møtes på bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Uthevet: Dessuten, bra observert!
Hvis motivet er det eneste som skurrer for deg, er ikke det mye når politiet sier de har funnet et klart motiv.
Citera
2020-05-28, 14:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Du er ikke langt unna fasiten her tror jeg, og har tenkt omtrent samme selv. Men noe forteller meg at han ikke ville latt liket ligge der så mange timer uten kontroll. Eller hadde han så kontroll på familien at han hadde kontroll på at de ikke dro dit uten hans tillatelse?
Har tenkt det samme, men hadde alle nøkkel til huset, eller bare den som var i garasjen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in