Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-09, 22:22
Medlem
Ingen som kjenner til RU? Virker rart at han med null rulleblad og erfaring med kriminalitet blir involvert i noe slikt?
Senast redigerad av quakie 2020-05-09 kl. 22:29.
Citera
2020-05-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hei
Jeg tenker at anklagen mot TH eventuelt kan bygge på bl.a. falske forklaringer mot han.

"Han fastholder at han mener mistankegrunnlaget mot Tom Hagen er svakt.
– Jeg står fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et særdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger på, sier Holden"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...boer-loeslates

Ikke dumt...
Citera
2020-05-09, 22:25
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag vet inte hur det fungerar i Norge, men han är ju fortfarande misstänkt. Han kommer garanterat lämna landet så fort han släpps ut.
Flyavgangene er ikke hva de en gang var...
Citera
2020-05-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quakie
Ingen som kjenner til disse to brødrene her? Virker rart at de med null rulleblad og erfaring med kriminalitet blir involvert i noe slikt?
Båda bröderna? Är vi så säkra på att MPU är inblandad? Fråga bara.
Citera
2020-05-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, jag tänker att kidnapparna satsade allt på ett kort. Att det fick brista eller bära. Att familjen skulle betala utan att kontakta polisen. Helst. Det är ju just kontakten mellan kidnapparna/familj/polis som är den känsliga biten och där det ofta brister. Alltså där det går åt helvete. Därför ville kidnapparna ha så lite kontaktutbyte med förhandlarna som möjligt. Dom spelade lotto. Och vann.
Det er et mulig scenario ja. En svært grov forbrytelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det er det jeg stusser over?

De må ha funnet et bevis fra de ransaka leiligheten i går til avhøret idag?
Kan de ha funnet en samtale et sted der han skriver til noen at han skal kidnappe/har kidnappa henne og gitt henne til noen? Eller bilde/videomateriale av at han har tatt henne?

Svarene kan jo ikke være ja på spørsmålene mine over, for da hadde de jo aldri sluppet han ut? Da hadde de vel fortsatte og avhøre han til han knakk og sa hvor hun var?
Det er mulig at det er slik som du skriver, at politiet fant bevis under ransakningen. Det jeg ikke tenkte på da jeg postet den kommentaren fra vgd, er at 32-åringen trolig hadde blitt avhørt minimum 1 gang før det nevnte avhøret og at det i et slikt avhør ev har fremkommet opplysninger fra den siktede.

TH ble sluppet fri, selv om politiet mistenker han for drap eller medvirkning til drap.
Citera
2020-05-09, 22:27
Medlem
Craig-Lins avatar
Citat:
Jag vet inte hur det fungerar i Norge, men han är ju fortfarande misstänkt. Han kommer garanterat lämna landet så fort han släpps ut.
Det fungerer jo akkurat slik det bør fungere i ethvert sivilisert land. En rettsstat med fordeling av makt, der politiet ikke har mulighet til å fengsle statsborgere vilkårlig uten tilstrekkelig grunnlag.

Dette forteller meg først og fremst at systemet vårt fungerer slik det skal. I Sverige er det også mulig å bli løslatt från "häktet" hvis hovrätten mener polisens beviser ikke holder.

Hans pass har sannsynligvis blitt beslaglagt, pluss at politiet overvåker bevegelsene hans både elektronisk og via spaning.
Citera
2020-05-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Båda bröderna? Är vi så säkra på att MPU är inblandad? Fråga bara.
Nei, er vel ikke det. Så la oss holde oss til RU.
Citera
2020-05-09, 22:30
Medlem
Citat:

Han er sluppet ut.
Citera
2020-05-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er et mulig scenario ja. En svært grov forbrytelse.

Det er mulig at det er slik som du skriver, at politiet fant bevis under ransakningen. Det jeg ikke tenkte på da jeg postet den kommentaren fra vgd, er at 32-åringen trolig hadde blitt avhørt minimum 1 gang før det nevnte avhøret og at det i et slikt avhør ev har fremkommet opplysninger fra den siktede.

TH ble sluppet fri, selv om politiet mistenker han for drap eller medvirkning til drap.
Det sto jo da de pågrep han og siktet han for drap eller medvirkning at han ikke hadde blitt avhørt tidligere?
Har du noe link til der det står at han har blitt avhørt før?

Ja, de må jo ha funnet noe under ransakingen som tilsier at hun ble bortført? I tillegg da må jo politiet endre hele sin teori om at hun ble drept i huset...
I tillegg hvis de tror hun er bortført, så tror de at hun kan være i live? Hvis de ikke tror hun er i live men drept etter bortføringen, så hadde de vel hatt medvirkning til drap stående for det er uavhengig av når hun ble drept? Tror de virkelig hun lever nå? Da må de jo endre TH sin siktelse også?
Citera
2020-05-09, 22:39
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quakie
Ingen som kjenner til RU? Virker rart at han med null rulleblad og erfaring med kriminalitet blir involvert i noe slikt?

Som sagt har jeg møtt han 1 gang før 3årsiden ish, venn av venn.. De nærmeste som kjenner RU best sier dem er 100% sikre på at han ikke har drept noen, kanskje vet noe om krypto biten..

Var hyggelig å grei når jeg så han men hva vet jeg har som sagt bare snakket med han en gang før.
Citera
2020-05-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Svensson opplyser til VG at den aktuelle paragrafen er straffelovens §255, om grov frihetsberøvelse: «Grov frihetsberøvelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om frihetsberøvelsen er grov skal det særlig legges vekt på dens varighet, om den har voldt ualminnelige lidelser, død eller hatt betydelig skade på kropp eller helse til følge.»
Jeg må ha det inn med t-skje tror jeg.
Jeg skjønner ikke det med død?

Kan hun fraktes bort og at det kalles bortføring selv om noen dreper henne senere?

Hvis svaret er ja, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kalles medvirkning til drap eller drap?
Citera
2020-05-09, 22:42
Medlem
Novotars avatar
Citat:
NEI da tro jag ikke!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback