Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-01, 19:19
  #31417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Hvis TH ikke er GM, hvorfor ble det funnet blod på 3 strategiske steder (inkludert en av AEs eiendeler) på åstedet? Har du en annen forklaring på dette enn at blodet kan ha blitt plantet?

Hvorfor plante blod når TH ikke viste tegn på skade eller kamp? Å plante dette sporet er et idiotisk forsøk på villedning.
Citera
2020-06-01, 19:23
  #31418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Takk! har lett etter dette noen ganger. Da falt mer på plass for meg ja

Ikke sant? Da er det kanskje lettere å forstå hvorfor enkelte med kjennskap til familien, mener det de sier her på dette forumet.
Citera
2020-06-01, 19:23
  #31419
Medlem
Niffys avatar
Jeg skulle likt å vite mer om hvordan kvelden i teateret forløp også jeg, i tillegg til det praktiske rundt hundepasset.

Det er opplyst at teaterturen ble bråbestemt, fordi paret som inviterte de plutselig hadde to billetter til overs, da antar jeg at det var fordi de opprinnelig skulle dra med noen andre, som avlyste.

Vi antar at datoen 31.10 var planlagt i lang tid i forveien. (for drapet, mener jeg)

Prøvde TH i utgangspunktet å finne på unnskyldninger for ikke å dra i teater, eller følte han på at han ikke hadde noen plausibel grunn til å avlyse og dermed "måtte" dra? Ble det takket ja umiddelbart?
Hvor lenge i forkant ble det avtalt?

Så dro de jo til teateret, var TH stresset under middag/forestillingen, ville han fort hjem når den var ferdig, for eksempel?

Jeg bare tenker litt rundt sammenhengen med at 31.10 mest sannsynlig var godt planlagt, og at teaterturen kvelden i forveien ikke var det.

Hvilken rolle spiller den spontane teaterturen for et eventielt planlagt drap dagen etter?
Måtte det gjøres noen hasteendringer på hva som opprinnelig var planen for 31.10, men ikke større enn at en iskald person ikke skrinlegger planene, men bare endrer de i forhold til de uforutsette hendelsene?

Ble teaterturen gjennomført fordi det ville blitt for påfallende å takke nei, hvis man visste at ens bevegelser den siste tiden snart ville bli gjenstand for stor oppmerksomhet?
Citera
2020-06-01, 19:26
  #31420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hvorfor plante blod når TH ikke viste tegn på skade eller kamp? Å plante dette sporet er et idiotisk forsøk på villedning.
Du har et godt poeng. Men det kan hende at GM ikke tenkte på at TH ville bli undersøkt så raskt for skader. GM plantet jo også andre idiotiske spor (som feks det trusselbrevet) som ble gjennomskuet av politiet ganske raskt.
Citera
2020-06-01, 19:27
  #31421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Hvis TH ikke er GM, hvorfor ble det funnet blod på 3 strategiske steder (inkludert en av AEs eiendeler) på åstedet? Har du en annen forklaring på dette enn at blodet kan ha blitt plantet?
Poirot?
Citera
2020-06-01, 19:27
  #31422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Kanskje noen i familien som har hatt tilgang til kontoen hennes også. Avhengig av hvor gode datakunnskaper man har men ofte har vel barn/barnebarn tilgang til slike kontoer når man er i den alderen. Jeg har hjulpet både besteforeldre og egne foreldre med opprettelse av kontoer på ulike steder og jeg er den eneste som husker passordene om de skulle bli avlogget.

Jeg tenker mest på hjemme-PC i S*oraveien og autoinnlogging pga lagret brukernavn og passord.
Citera
2020-06-01, 19:30
  #31423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
I denne tenkte situasjonen ble AE drept mellom 08.56 og 09.05

Eller før? Umulig pga lønningsansvarlig?
Citera
2020-06-01, 19:30
  #31424
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Du har et godt poeng. Men det kan hende at GM ikke tenkte på at TH ville bli undersøkt så raskt for skader. GM plantet jo også andre idiotiske spor (som feks det trusselbrevet) som ble gjennomskuet av politiet ganske raskt.

Nå vet vi jo ikke hva disse "undersøkelsene for skader" egentlig besto i. Det er ikke sikkert han ble rett ut spurt om det en gang, men at det bare var noen som tenkte sitt og tok en kjapp visuell sjekk av det mest åpenbare som hender og ansikt.

Jeg tviler sterkt på at de strippet han naken og saumfarte han for skader, liksom...
Citera
2020-06-01, 19:31
  #31425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Eller før? Umulig pga lønningsansvarlig?

Ja, det mener jeg blir umulig.
Citera
2020-06-01, 19:37
  #31426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Du har et godt poeng. Men det kan hende at GM ikke tenkte på at TH ville bli undersøkt så raskt for skader. GM plantet jo også andre idiotiske spor (som feks det trusselbrevet) som ble gjennomskuet av politiet ganske raskt.

Jeg synes ikke trusselbrevet var idiotisk. Det tok vel over 10 uker før politiet kom på andre tanker. Mange spor og vitneobservasjoner ble « kalde» i løpet av den tiden.

Blodet ble funnet etter 18 måneder.

Hvordan skulle de angivelige kidnapperne fått blod fra TH? Rane en blodbank?
Citera
2020-06-01, 19:37
  #31427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg skulle likt å vite mer om hvordan kvelden i teateret forløp også jeg, i tillegg til det praktiske rundt hundepasset.

Det er opplyst at teaterturen ble bråbestemt, fordi paret som inviterte de plutselig hadde to billetter til overs, da antar jeg at det var fordi de opprinnelig skulle dra med noen andre, som avlyste.

Vi antar at datoen 31.10 var planlagt i lang tid i forveien. (for drapet, mener jeg)

Prøvde TH i utgangspunktet å finne på unnskyldninger for ikke å dra i teater, eller følte han på at han ikke hadde noen plausibel grunn til å avlyse og dermed "måtte" dra? Ble det takket ja umiddelbart?
Hvor lenge i forkant ble det avtalt?

Så dro de jo til teateret, var TH stresset under middag/forestillingen, ville han fort hjem når den var ferdig, for eksempel?

Jeg bare tenker litt rundt sammenhengen med at 31.10 mest sannsynlig var godt planlagt, og at teaterturen kvelden i forveien ikke var det.

Hvilken rolle spiller den spontane teaterturen for et eventielt planlagt drap dagen etter?
Måtte det gjøres noen hasteendringer på hva som opprinnelig var planen for 31.10, men ikke større enn at en iskald person ikke skrinlegger planene, men bare endrer de i forhold til de uforutsette hendelsene?

Ble teaterturen gjennomført fordi det ville blitt for påfallende å takke nei, hvis man visste at ens bevegelser den siste tiden snart ville bli gjenstand for stor oppmerksomhet?

Jeg leste at TH mottok invitasjonen (noen dager før den 30.10.18) og at TH skulle spørre AE.

På kort varsel ble derfor ekteparet Hagen invitert med ut.
– Jeg ringte til Tom, som skulle sjekke med Lisbeth. Hun ringte tilbake etter en halvtime, og syntes det var hyggelig og takket ja til invitasjonen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant

Jeg tror at GM (som fulgte med/overvåket AE og TH) kan ha gjort noen forberedelser i nærheten av ekteparets hus i forbindelse med forbrytelsen som ble utført neste morgen/formiddag mens ekteparet var i teateret.
Citera
2020-06-01, 19:40
  #31428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg synes ikke trusselbrevet var idiotisk. Det tok vel over 10 uker før politiet kom på andre tanker. Mange spor og vitneobservasjoner ble « kalde» i løpet av den tiden.

Blodet ble funnet etter 18 måneder.

Hvordan skulle de angivelige kidnapperne fått blod fra TH? Rane en blodbank?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback