2020-05-28, 13:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Nej. Surt sa räven, att bli beskriven så inför sittande rätt och dessutom framför ett par eventuella anhöriga. Jag njuter :-)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den lille fåfänge självupptagne skiten.
Första gången han verkar ha reagerat känslomässigt på något. Det sved nog till rejält i hans svarta själ.
Omdömen som ”inställsam, ”inte smart”, ”manipulativ” faller inte i god jord hos en narcissist

TRUE COLORS...jag, jag jag.
Finns en bok vars titel är rätt talande ”Enough of You, Let's Talk About Me” av Dr. Les Carter

Och mamman tar upp hans missbruk...det är något som han inte ville skulle komma fram och störa hans föräldrars förljugna bild av honom. Speciellt pappans ilska är han nog mest rädd för.

Övertrampet att W pratat med Ts mamma om Ta missbruk gjorde ju honom skogstokig (i sms 31/10)

”Mamman tar upp ett tidigare exempel, där hon varit trött på att den åtalade ska ha missbrukat. Enligt mamman sa Wilma då till den åtalades föräldrar och att dom ska ha blivit mycket arga på den åtalade då.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen
Citera
2020-05-28, 13:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Min teori om hur T's blod hamnat på mattan: Jag tror T fick en smäll på näsan under bråket, blödde näsblod på mattan i vardagsrummet och stoppar upp blödningen med papperstussarna med blod på som mamman hittade vid sitt besök.

Det kan ju kanske vara äldre blod från T, en skada, självskada el. liknande, som ändå ligger rätt nära i tid, typ några månader? Bara en spekulation
Citera
2020-05-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det känns onekligen som något är fishy med någon släkting med tanke på att Wilmas mamma också har den känslan. Man kan ju inte låta bli att misstänka att pappans bil varit inblandad i att göra sig av med kropsdelar och att någon därigenom har lyckats förflytta lite blod till solskyddet på passagerarsidan.

Har man varit ute och slängt soppåsar med kroppsdelar på olika ställen är det ju lätt att en liten droppe hamnar på handen och att den handen sedan används för att fälla ner solskyddet på vägen hem. Uddevalla är ju onekligen ett sådant ställe där solen kan ligga lågt på vintern och blända, och på morgonen den 15 var det klart väder efter en dimmig natt, och det blev sedan molnigare framåt eftermiddagen enligt statistiken.

Det är ju inte helt orimligt att han kan ha fått hjälp med att ta hand om problemet.

Det kan ju också vara så att föraren sagt åt passageraren att du har blod på tex kinden. Passageraren försöker ta bort blodet med fingret och tittar i solskyddets spegel om blodet är borta. Men missar helt att han hade blod på fingret.

Eller så har blodfläcken på solskyddet ingenting med detta att göra ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-05-28 kl. 13:25.
Citera
2020-05-28, 13:21
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller helt med här. Finns ingen anledning att peka finger mot mamman. BO var en sårbar tonåring som träffade en narcissistisk hashtomte. Sen gick det som det gick. Om det är någon som ska bära hundhuvud så är det soc i det här fallet.

Och GM’s föräldrar.
Citera
2020-05-28, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Och GM’s föräldrar.

Det vet vi faktiskt inte.
Citera
2020-05-28, 13:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
För att vi inte pratade om T, utan Wilma. Tishko har uppenbara psykiska problem som jag redan diskuterat, vilket du borde veta då du även svarat på samma sidor som dessa kommentarer legats.

Mamman har ingen rätt att inte vilja ha sin dotter boende som 15-18 åring OAVSETT hur hon har betett sig - hon är ansvarig vårdnadshavare. Wilma var ingen psykopatisk missbrukare och hade fortsatt god kontakt med mamman. Det är en mammas ansvar att styra och hjälpa sin dotter, inte bara när det lätt.

Att hon inte var helt bostadslös stämmer, men det gör inte mammans svek mindre. Det betyder bara att socialtjänsten inte hade några grunder för att erbjuda W boende - inget annat.

Om du ser på Wilmas vädjan för socialen att skaffa ett boende som ett tecken på vildhet och att hon är ohanterlig tror jag du har psykiska problem elr liknande. Det var ett tecken på hennes utsatthet och desperation från en liten flicka som inte hade någon trygg anknytning till NÅGON familjemedlem.

Ja man kan naturligtvis inte vända ryggen åt sina tonårsbarn. Får en känsla av att W var ensam och utsatt och därmed ett lätt byte/ offer.
Citera
2020-05-28, 13:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, förlåt. Du har helt rätt. Det är bara det att när man köper en större resväska så brukar en sådan handbagage-väska ingå.

Faktum kvarstår dock. På något sätt har MGM transporterat bort BO:s kvarlevor.

Det är nog på Lidl eller Gekås, min handbagageväska i samma serie som min stora kostar 3000:-
Citera
2020-05-28, 13:26
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det kan ju också vara så att föraren sagt åt passageraren att du har blod på tex kinden. Passageraren försöker ta bort blodet med fingret och tittar i solskyddets spegel om blodet är borta. Men missar helt att han hade blod på fingret.

Jag tror att blodfläcken har med detta att göra. Hundarna ska ha markerat i bilens bagage. Men det finns inte mer att gå på än så tyvärr
Citera
2020-05-28, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och mamman tar upp hans missbruk...det är något som han inte ville skulle komma fram och störa hans föräldrars förljugna bild av honom. Speciellt pappans ilska är han nog mest rädd för.

Övertrampet att W pratat med Ts mamma om Ta missbruk gjorde ju honom skogstokig (i sms 31/10)

”Mamman tar upp ett tidigare exempel, där hon varit trött på att den åtalade ska ha missbrukat. Enligt mamman sa Wilma då till den åtalades föräldrar och att dom ska ha blivit mycket arga på den åtalade då.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen

MGM var en hashtomte av viss rang, det får man nog säga. Folk på flashback brukar ju försvara cannabis in absurdum, men det är faktiskt en rätt tung drog. Speciellt för människor med paranoia och psykosproblem. Jag tror också att han köpte lite skönt bens där till helgen när det skulle städas. Xanor har kort halveringstid och pissprovet var utspätt.
Citera
2020-05-28, 13:28
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VooPoo
Kollat lite snabbt med att vända lite på "linjalen"
https://forumbilder.com/i/r5ei

Grymt av dej! Tack 🙏

Då skulle det faktiskt kunna vara den där luftrenaren!
Citera
2020-05-28, 13:31
Medlem
Om det saknas en tvättkorg så var det nog den som stod i den där rutan vid klappstolen. Men om det FINNS en tvättkorg i bostaden så är det nog inte en sådan. Vi som har tvättstuga i källaren sorterar från en enda tvättkorg vid de tvättillfällena nere i tvättstugan. Åtminstone de jag känner. Man har sällan två som skall bäras ner. Har man egen tvättstuga i villan så kan man ha både två och tre korgar som man sorterar i direkt.
Citera
2020-05-28, 13:31
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det kan ju också vara så att föraren sagt åt passageraren att du har blod på kinden. Passageraren försöker ta bort det och tittar i solskyddets spegel om blodet är borta. Men missar helt att han hade blod på fingret.

Självklart, det kan vara irrelevant. Men det är ju onekligen ett sammanträffande att Wilmas blod finns där det finns, och att det även finns fler spår av blod i bilen. Det är ju inte helt vanligt att man avger blodfläckar i andras bilar. I synnerhet inte när man senare potentiellt styckmördas av bilägarens son...

Kombinera det med att avtrycket på vardagsrumsgolvet skulle kunna vara en behållare av plast för soppåsar och det märkliga förhållandet att andras soppåsar har hamnat i GM:s soprum.

En fullt rimlig hypotes att man (GM ensam eller med hjälp) paketerat blodiga saker i plastpåsar (vilka är lättare att fylla om de är i en behållare). Dessa har man sedan spridit ut genom att åka runt och slänga dem i andras sopkärl. Något eller några av dessa sopkärl har varit fulla, och man har då bytt ut en påse där och tagit med sig denna/dessa tillbaka, som sedan hamnat i GM:s soprum.

Det förklarar att man inte hittat kroppen, det förklarar att det finns blod i faderns bil (om den använts), det förklarar avtrycket i blodet på golvet, det förklarar förekomsten av andras sopor i GM:s soprum. Även denna plastbehållare har sedan dumpats någonstans, vilket förklarar att man inte hittat något som motsvarar avtrycken. Det hade varit intressant att se GM:s sopkärl under diskbänken. Saknades det? Var det ett nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in