2020-05-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du förstår fortfarande inte. De som dog MED covd-19 hade troligen inte dött om inte viruset funnits i deras kroppar.

Väldigt många av dom som dött har varit sängliggande och döende,
Naturligtvis tragiskt när människor dör men måste ändå se det från alla håll...
Om dom skulle levt en vecka till utan C19 till eller inte är det ingen som vet...
Men det går inte diskutera med Er domedagsprofeter för ni är så insnöade på total nerstängning...,

Sverige valde rätt väg och det kommer alla facit visa om 5-6 år när detta är över
Citera
2020-05-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kommer dessa med i FHM:s statistik idag eller läggs dom som eftersläpning?

Då jag följer Skåne slaviskt så kan jag berätta att de kommer hamna i eftersläpningen.
Detta då Skåne också tillbakadaterar dödsfallen.
Dom har korrekt slutsiffra, men kurvan förändras bakåt om du förstår vad jag menar.
Gå in och kolla på statistiken på region Skåne, så förstår du.

Skåne rapporterar egentligen inga dödsfall sista dygnet, men har fyllt på bakåt så att totalen ökat med 10
Citera
2020-05-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vad det inte Sydkorea som hade "utrotat" viruset enligt flera knallhattar här inne??

https://omni.se/a/pLzvLR

haha din stackare.
Sverige har 100 tals fler döda i corona per capita än sydkorea trots att de haft smittan sedan början januari och är mycket mer tätbefolkade.

Du har fel hur känns det? Att ha FEL
Citera
2020-05-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
För att förstå förnekarna och Tegnell fan club, Facebookgruppen som blivit en pinsamhet i hela världen, kan man ta en titt på milisgruppen i Michigan. Precis så är de, minus vapnen. Inte särskilt globaliserade, bara korkade.

Ja väldigt korkade. Det sjuka är att många "nationalister" sluter upp bakom Tegnell och Sveriges strategi, endast för att Sverige har en helt egen linje. Men grunden till att Sverige inte gör något är den extrema globalismen och liberalismen i Sverige. Så nationalister hyllar globalister, när alla andra länder har lagt globalismen på hyllan ett tag tills att man får kontroll på smittan.
Citera
2020-05-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tidigare läste jag att flest dödsfall inom äldreboenden skett på de kommunala. Jag har ingen länk för närvarande, ska se om jag hittar.

Jag vet att de skrev om antal smittade på boenden i Göteborg. Där tror jag att det var 3 av 4 kommunala med smitta men bara 1 av 4 privata.
Kommer dock inte ihåg något om dödsfall, men det borde väl ge ungefär samma resultat.
Citera
2020-05-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
haha din stackare.
Sverige har 100 tals fler döda i corona per capita än sydkorea trots att de haft smittan sedan början januari och är mycket mer tätbefolkade.

Du har fel hur känns det? Att ha FEL

Tror inte det var vad han försökte säga, utan snarare påpeka hur svårt det är att bli av med viruset helt..
Citera
2020-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Då jag följer Skåne slaviskt så kan jag berätta att de kommer hamna i eftersläpningen.
Dom har korrekt slutsiffra, men kurvan förändras bakåt om du förstår vad jag menar.

Skåne rapporterar egentligen inga dödsfall sista dygnet, men har fyllt på bakåt så att totalen ökat med 10

Bra, ja jag skall försöka följa Skåne lite mer, där ser det bra ut liksom i Halland där jag bor. Utvecklingen i Göteborgsområdet är däremot oroande.
Citera
2020-05-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Nej, inte mer fett än normalt men inga atleter för den delen.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
OK otroligtxock som sagt att du kände fyra friska under 50 som dött, själv känner jag väldigt många människor och har bara hört att en av dom har dött med C19 en 88 årig multisjuk man.
Citera
2020-05-28, 13:01
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har ett knä som löst var planerat att opereras i juni. Tydligen har de i princip stängt den verksamheten så vårdskulden måste vara enorm redan nu. Det är också något som regeringen åtminstone borde föra en diskussion om.
Kan bara beklaga din prekära situation

Jag läste att uppskattningsvis 50,000 operationer har fått skjutas upp hittills och smittspridningen verkar inte avta samt inläggningarna. Det innebär en massiv vårdskuld och stort lidande för många.

Undrar hur tongångarna lät när de resonerade om detta när de släppte lös en samhällsfarlig smitta i landet.
Citera
2020-05-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra, ja jag skall försöka följa Skåne lite mer, där ser det bra ut liksom i Halland där jag bor. Utvecklingen i Göteborgsområdet är däremot oroande.

Såg att västra Götaland släppt dagens siffror.
Lägsta antalet inlagda på över en månad nu, så förhoppningsvis var uppgången tillfällig.
Citera
2020-05-28, 13:03
Medlem
När kommer den nya antikroppssrudien? Jag har för mig att Tengele sade att det skulle ta bara någon vecka.

Undrar även hur de kommer att se till att smittotalen blir högre än förra gången. De kanske köper in blod från Bergamo? Men även det skulle ju visa alldeles för låg procent jämfört med Tengele och Palpatines (Giesecke) uppblåsta siffror på 50%. Så kanske tvingas de helt enkelt testa inneliggande patienter på landets Coronaavdelningar för att hamna någorlunda rätt. Det ska bli spännande att se.
Citera
2020-05-28, 13:04
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Det beror på rapporteringsrutinerna.

Sjukhusen rapporterar in direkt till regionen - där kommer siffrorna direkt. Äldreboendena som ligger under kommunerna rapporterar in till Socialstyrelsen i Stockholm, men inte till regionen. Regionens tjänstemän måste sedan aktivt söka siffrorna hos Socialstyrelsen. Detta kan ta tid och skapar eftersläpning. I början var det många som dog på sjukhusen och då framstod inte eftersläpningen som så farligt stor. Nu är det nästan bara på äldreboenden och i hem som folk dör och då ser eftersläpningen värre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in