Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Hva slags gift?
Hva mer er skjer?
Han drar hjem. Legger på plass trusselbrev, strips og kryptoarket. Kler av henne. Tar av henne ringen. Sleper henne ut i garasjen? Ringer politiet. Drar til bensinstasjonen. Og flytter liket på natten?
Noen andre som kan motbevise dette? Jeg tenker jo at det fortsatt blir helt usannsynlig at han skal ha planlagt en slik handling mange måneder i forveien. Men bortsett fra det?
Jeg får svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger før her.
Jeg
tror han har planlagt dette i måneder, kanskje år, og hadde et «kit» med brev, strips, gift, muligens syre til oppløsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende på sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker på, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett før.
Liket tror jeg han flyttet på vei til/før han dro og møtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken på video eller bomstasjoner, altså ikke langt fra åstedet.
Hun var trolig avkledd fordi hun døde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.
Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.
Han hadde ikke behøvd å ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han innså at det virket litt tidlig å være stresset 10:06 og 10:07, så derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.
Å kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor påkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 år, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.
Jeg tror han var alene om selve drapet og påfølgende håndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplæring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.
Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforløpet, så lenge vi kun kan basere oss på opplysninger fra media.