2020-05-28, 11:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nej pappan tar bilderna. Läs i fup

NEJ polisen tar dessa i efterhand för att dokumentera hur mycket pappan kunnat se.

Bilder tagna på Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla och lägenheten där Tishko och Wilma bodde. Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet hölls uppe med handen. Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via brevinkastet.

Pappan kikade in via brevinkastet lördagen 16 november
Pappan berättar om det i ett telefonförhör den 13 december,
och nämner även detta ett ytterligare telefonförhör den 20 december.

Bilderna tas av polisen 30 december kl. 15:00

Inget förhör har hållits med pappan denna dag, 30 december.
Citera
2020-05-28, 11:55
Medlem
Hon spärrar blicken i den misstänkte, är nära till tårar, samtidigt som hon fördömer mordet på dottern. Vädjar om att få svar.

Ur bohusläningen.

Mamman låter oerhört känslosam på rösten när hon vänder sig direkt mot den åtalade.

Ur Aftonbladet.
Citera
2020-05-28, 11:56
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det är en enorm skillnad för att Tishko inte var hemma förrän 22.15 och vittet som ni hela tiden refererar till har inte sagt "runt 22" utan mellan 21-22.

Det är därför väsentligt att ni spekulerar med bas i verkligheten och fakta, inte trådsanning som att det skulle hörts 2 separata bråk eller att det kunde hänt efter 22. Det reflekterar inte utredningen. Eller verkligheten.

Vittnets utsago om 21-22 är baserat på NCIS som var på tv när han vaknat, vilket även visats under andra tillfällen på kvällen (finns beskrivet åtskilliga gånger i tråden) och kan därmed inte anses som trovärdigt då alla andra vittnen sagt tidigare på kvällen OCH även sett Göran vid en tidigare tidpunkt.

Har inte läst hela den här tråden. Inte varit med från början så därför har jag missat väsentlig info ni andra redan diskuterat.

Men när du lägger upp det så är jag med 100% på den.
Vet att jag reagerade på hans vittnesmål i Fupen. Hans var väl det enda som inte riktigt stämde.

Nu har jag inte tid att gå tillbaka och läsa på dagtid. Man missminner sig ibland.
Citera
2020-05-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Funderar lite på hur försvaret lägger upp det. Antar att de har två vägar att gå, antingen hävda att han är oskyldig, att någon annan planterat bevis etc, eller att han kan ha begått gärningen men under allvarlig psykisk störning och därför inte minns. I sånt fall vettigt av de att yrka på att han blir dömd till vård för brott mot griftefriden. Nu verkar de dock ha fortsatt på vägen att han är oskyldig och dessa två vägar går ju inte att kombinera så bra tänker jag. Jag tror att de skulle haft större framgång med att hävda psykisk störning-spåret istället. Hoppas dock innerligt att han blir dömd till livstids fängelse, nåt annat vore en katastrof.

Det kluriga i det här fallet är ju att det inte finns någon dödsorsak fastställd. Utan en kropp kan de inte bevisa att hon blivit mördad. Det skulle lika gärna vara så att han misshandlat henne, dragit iväg, hon tog livet av sig och när han kom hem styckade han upp henne i duschen och gjorde sig av med kroppsdelarna. Det är ju knappast troligt men det finns ju inga bevis på att han har mördat henne och därför är denna rättegång så intressant.
Citera
2020-05-28, 11:58
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Teorin faller tror jag. Rutan är väldigt mycket mindre än jag trodde. Tvättkorgar brukar vara mindre nertill. Men inte så mycket mindre.
Klappstolens dyna har väl standardmått på 38-39cm.

Däremot kan jag tänka mig att Wilma haft någonting i handen som hon tappat när T började sin misshandel. Frågan är bara vad nu då?

Kan det ha varit den spegel mamman pratat om? Den som stod på köksbordet när hon kom dit?
Citera
2020-05-28, 12:02
Medlem
Ett fantastiskt vittnesmål av mamman. Helt förödande, subjektivt sett, för honom. Han skyndade sig att flytta föremålen från vinden efter att mamman varit där första gången. OCH likhundarna hade dessutom markerat där.
Citera
2020-05-28, 12:04
Medlem
Horrorgrams avatar
Fyfan för att vara advokat och försvara det där svinet.
Citera
2020-05-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett fantastiskt vittnesmål av mamman. Helt förödande, subjektivt sett, för honom. Han skyndade sig att flytta föremålen från vinden efter att mamman varit där första gången. OCH likhundarna hade dessutom markerat där.

Håller med, mycket bra första handsbild av hans märkliga nervösa beteende också. Det här var spiken i kistan för honom, hoppas jag.
Citera
2020-05-28, 12:06
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Kan bara hålla med dig. Jag hoppas att det påverkar T i hur han tänker och resonerar. Han är nog inte så jävla kall som han låtsas vara, det här måtte iallafall ta på psyket hans
Citera
2020-05-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fyfan för att vara advokat och försvara det där svinet.
Hon har ju knappast överträffat sig själv än sålänge iofs. Rämsell är ju ingen Johan Eriksson direkt.
Citera
2020-05-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Det kluriga i det här fallet är ju att det inte finns någon dödsorsak fastställd. Utan en kropp kan de inte bevisa att hon blivit mördad. Det skulle lika gärna vara så att han misshandlat henne, dragit iväg, hon tog livet av sig och när han kom hem styckade han upp henne i duschen och gjorde sig av med kroppsdelarna. Det är ju knappast troligt men det finns ju inga bevis på att han har mördat henne och därför är denna rättegång så intressant.

Inte troligt och inte heller någonstans i närheten av sannolikt. Hon kan inte ha tillfogat sig de skadorna på huvudet på egen hand och varför skulle hon ta livet av sig helt plötsligt, det var ju hon som hade gjort slut denna gång. Makes no sense. Men håller med om att det inte går att bevisa tekniskt, däremot visar indicierna på mord, anser jag.
Citera
2020-05-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Kan bara hålla med dig. Jag hoppas att det påverkar T i hur han tänker och resonerar. Han är nog inte så jävla kall som han låtsas vara, det här måtte iallafall ta på psyket hans

Från Aftonbladets liverapportering

"Mamman låter oerhört känslosam på rösten när hon vänder sig direkt mot den åtalade.

Han lägger händerna runt sig när hon pratar. Nu sitter han med vänster hand upp i ansiktet. Rör sig mer, nu tittar han neråt. "

Nog blev han påverkad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in