2020-05-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och var kroppen väl paketerad så kanske Ws kropp inte avsatte några direkta doftavtryck.

Usch ja. Vi har sett mästaren på att paketera ett huv....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Bilderna genom brevlådan är tagna från W's pappas mobil. Så de ligger i FUP.

Nej, de är tagna av polisen. För att visa hur mycket av lägenheten pappan såg när han kikade in. Det är polisen som lagt ut golvskyddet med.
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Precis så jag tror också! Att de är det som slagit i och att gå ut med en tvättkorg ser inte jätte suspekt ut. Plus att hans skador, dvs märkena på ryggen/magen talar för att han bruit något otympligt mot de ställena. Kanske han tagit hjälp av morgonrockssnöret genom handtagen i tvättkorgen och burit över ryggen?
En avliden person är ju fruktansvärt "tung" på så vis att alla muskler slappnat ju av. Dvs det är som att bära någon som försöker "göra sig tung" den sjunker ju bara ihop. Som att försöka bära en stor tung sandsäck. Där underlättar tvättkorgen.

Jag vet att bilderna från sovrummet visar en tvättkorg, men reagerade över att den är i plast vad jag kan urskilja, därför är den i efterhand lätt att placera i duschen och spola ur. Eller så har han köpt en ny? Alternativt haft en svart sopsäck i, låg väl sådana i kökslådan om jag inte missminner mig? Kan också förklara dom kläder pappan beskriver att han sett på golvet genom brevinkastet, minns dock inte tidsramen här.. Men han kan ha tömt den i hallen i ren stress?

Teorin faller tror jag. Rutan är väldigt mycket mindre än jag trodde. Tvättkorgar brukar vara mindre nertill. Men inte så mycket mindre.
Klappstolens dyna har väl standardmått på 38-39cm.

Däremot kan jag tänka mig att Wilma haft någonting i handen som hon tappat när T började sin misshandel. Frågan är bara vad nu då?
Citera
2020-05-28, 11:47
Avslutad
Citat:
Och var kroppen väl paketerad så kanske Ws kropp inte avsatte några direkta doftavtryck.

Jo, och han kanske tvättade utsidan av väskan med klorin eller nåt innan han lastade in den. Jag tror det finns en väska med BO:s kropp någonstans i Västra Götaland.
Citera
2020-05-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
"Enligt Wilmas mamma verkade en av den åtalades anhöriga väldigt nervös när hon kom dit. "

Från Aftonbladet.

Kan GM haft en anhörig som hjälpt honom något?

Enligt Aftonbladet var det bara en anhörig där och det är säkert modern. Klart hon är nervös.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Eftersom kurden är en kurd finns det andra dimensioner släkt osv som kan vara inblandade.

Ok. Du gillar inte kurder, fair enough.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Han togs ju till Sverige som barn. Han hade ju inget att säga till om.

Spelar väl ingen roll, indoktrinerad i kurdisk hederskultur och en avsky till kvinnor är tydligen väldigt vanligt.
Citera
2020-05-28, 11:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Enligt Aftonbladet var det bara en anhörig där och det är säkert modern. Klart hon är nervös.

Är de anhöriga inte längre misstänkta för skyddande alt brott mot griftesfriden?
Citera
2020-05-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Trodde det var SJ han åkte med, inte Västtrafik. För SJ gäller ungdom upp till 25år. My bad!
Om ni läser tågvärdens vittnesmål så får ni förklaringen varför han åkte på ungdomsbiljett
Citera
2020-05-28, 11:52
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
150 x 150 mm. Typ. Max. Men svårt att bedöma. Var den fyrkantig el rektangulär? Jag vill minnas nästan liksidig?

Nej den måste vara större än så?

https://forumbilder.com/i/r5eH

Satt ihop ”rutan” och linjerad tejp.
Rektangulär.
Citera
2020-05-28, 11:53
Medlem
Funderar lite på hur försvaret lägger upp det. Antar att de har två vägar att gå, antingen hävda att han är oskyldig, att någon annan planterat bevis etc, eller att han kan ha begått gärningen men under allvarlig psykisk störning och därför inte minns. I sånt fall vettigt av de att yrka på att han blir dömd till vård för brott mot griftefriden. Nu verkar de dock ha fortsatt på vägen att han är oskyldig och dessa två vägar går ju inte att kombinera så bra tänker jag. Jag tror att de skulle haft större framgång med att hävda psykisk störning-spåret istället. Hoppas dock innerligt att han blir dömd till livstids fängelse, nåt annat vore en katastrof.
Citera
2020-05-28, 11:54
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Rektangulärt (sid 284)

” Det rektangulära avtrycket, som framkom vid Bluestarundersökningen i vardagsrummet, har inte gått att relatera till något föremål i lägenheten. Detta ger stöd för att det föremålet inte längre finns kvar i lägenheten. ”

https://forumbilder.com/i/r5eH

Hur stort tror du föremålet kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in