2020-05-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Du läser genomgående väldigt dåligt vad andra skriver. Var skrev Mr Barnaby att han lämnat spår efter sig?
Han skrev ju precis att han inte lämnat spår efter sig men att utförandet var taffligt. Det är väl inte samma sak som spår, eller hur menar du?
"Taffligt" syftar på utförandet, om du läser en gång till. Alltså hur skadorna uppstått.
Rått, typ.

Du förstod inte att min fråga var retorisk. Mordet utfört taffligt men efterstädningen var inte tafflig. Taffligt= klumpigt.
Citera
2020-05-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det bara SD du beklagar dig över för att han inte letade? Lena hade fler pojkvänner som inte ringde, skrev, letade. De säger du ingenting mot. De ska inte skämmas, bara SD?

Visste de andra pojvkännerna och vännerna också att hon var död då med din logik?

Men hur många av hennes "pojkvänner" visste om att hon var försvunnen? Tror att de hon avverkat under årens lopp slutade bry sig.
Citera
2020-05-28, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du förstod inte att min fråga var retorisk. Mordet utfört taffligt men efterstädningen var inte tafflig. Taffligt= klumpigt.

Brottet begicks i ursinne. Ett lustmord. Städningen engagerade ju hela tjocka släkten.
Citera
2020-05-28, 12:22
Medlem
Är det någon som vet vilket datum som Nattens Vita Riddare nästan blev fångad i ett bakhåll av tre mystiska män? Är det samma som mordnatten?
Citera
2020-05-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Brottet begicks i ursinne. Ett lustmord. Städningen engagerade ju hela tjocka släkten.

Bra där....håller med, och jag tror inte det var planerat..... då hade SD fixat alibi att han var med HD just vid den tidpunkten för mordet.
Citera
2020-05-28, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Men hur många av hennes "pojkvänner" visste om att hon var försvunnen? Tror att de hon avverkat under årens lopp slutade bry sig.

Det tror jag också. Men BeholderX var ju hyffsat aktuell. Vad fan höll han på med när BO "försvann"?
Citera
2020-05-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Är det någon som vet vilket datum som Nattens Vita Riddare nästan blev fångad i ett bakhåll av tre mystiska män? Är det samma som mordnatten?
Nej det var några dagar innan
Citera
2020-05-28, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Bra där....håller med, och jag tror inte det var planerat..... då hade SD fixat alibi att han var med HD just vid den tidpunkten för mordet.

Fyfan. Är det nåt jag önskade att jag inte hade läst så är det teknikerns beskrivning av brottsplatsen.

Hej SD förresten (som vid fri fot säkert följer tråden)! Tror du du kommer undan med detta? Du ställde till det rätt rejält där vid bullerplanket. Minns du vad du gjorde? Hur känns det såhär i efterhand?
Senast redigerad av löktårta 2020-05-28 kl. 12:30.
Citera
2020-05-28, 12:27
Medlem
Någon som vet när det kan bli aktuellt för SD att befinna sig på plats i HD? Hur lång tid brukar det ta från det att en överklagan görs tills det blir en ny rättegång?
Citera
2020-05-28, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Någon som vet när det kan bli aktuellt för SD att befinna sig på plats i HD? Hur lång tid brukar det ta från det att en överklagan görs tills det blir en ny rättegång?

Tror att överklagan är planerad till september.
Citera
2020-05-28, 12:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tvivlar på att dessa "pojkvänner" (vilka är dessa?) hade lika nära relation till LW som SD hade. Frågan är också om de hade en aktiv relation till LW när hon mördades.

Lika nära relation som SD? Jag skulle vilja påstå tvärtom. Det är väl snarare SD som hade all orsak i världen att inte bry sig om Lena efter hennes beteende mot bl.a. HD.

Tvivlar på att Lena betedde sig lika hotfullt, trakasserande och manipulativt mot sina andra pojkvänner och deras familjer men vad vet jag/vi egentligen? Det kanske hon gjorde och det är därför ingen verkade bry sig ett dyft om att leta efter henne utan gick vidare med sina liv i stort sett som vanligt med resor, cachande.

Som jag ser det utnyttjade SD bara Lena för sex och även det umgänget gjordes mer elle4 mindre för att Lena hotade med att avslöja ett och annat om honom.
Citera
2020-05-28, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Som jag ser det utnyttjade SD bara Lena för sex och även det umgänget gjordes mer elle4 mindre för att Lena hotade med att avslöja ett och annat om honom.

Det tror jag med. SD var aldrig intresserad att bryta med HD för BO:s skull. Och när BO började kaosa och hota om att berätta att förhållandet pågått efter avslöjandet 2017, ja då brann det i SD:s proppskåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in