2020-05-28, 09:55
Medlem
MrBarnabys avatar
Åklagaren/åklagarna har uppenbarligen slöläst fupen om det stämmer det som notknapparen skrev, det vill säga att åkl. frågat SD om hur viktiga (jobb)mejlen under kvällen den 14 maj var. Jag klistrade in en del av detta här
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det finns mer i aktbilaga 163. En kund mejlar till exempel 19.25 och sedan så här kl 19.29
"Hej igen
snälla vi vill vara uppdaterade om ni får någon svar
Med vänlig hälsning, Xxxxx"

SD svarar på det 19.47 "Absolut!".

Så nog verkar det som mejlandet inte bara var på "låtsas", om det nu var det åklagarna insinuerade.
Citera
2020-05-28, 10:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om det var en normalt fungerande person, vars hemlige flickvän försvunnit, skulle man nog ha ringt, skrivit, letat.
Jag hade ringt upprepade gånger, för att hoppet är det sista som dör.

Men nu var det så att Steffe inte brydde sig, han visste ju redan att Lena omöjligt skulle kunna svara, efterom hon inte levde längre. Och telefonen var undanröjd.

Alla uttalanden från Steffe, om att Lena måste blivit våldtagen och mördad. Ihjälsparkad osv. Är det verkligen det första scenariot som dyker upp i huvudet? Inte hos mig iallafall.

Det är äckligt av Steffe, fy fan, rent ut sagt.
Hoppas du vite riddare känner dig trygg på din stålhäst, letandes burkar.
Usch

Är det bara SD du beklagar dig över för att han inte letade? Lena hade fler pojkvänner som inte ringde, skrev, letade. De säger du ingenting mot. De ska inte skämmas, bara SD?

Visste de andra pojvkännerna och vännerna också att hon var död då med din logik?
Citera
2020-05-28, 10:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat, konstig fråga. Vet inte hur "viktiga" mejlen var men verkar ha varit relevanta för alla inblandade, om det är dessa mejl åkl. menade

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag får återkomma med det där. Jag måste lyssna om på förhöret.
Citera
2020-05-28, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det bara SD du beklagar dig över för att han inte letade? Lena hade fler pojkvänner som inte ringde, skrev, letade. De säger du ingenting mot. De ska inte skämmas, bara SD?

Håller med. Hur kan man komma en människa så nära att man har sex och vill ha en relation och sedan bara skita i när hon försvinner liksom? BO verkar ha varit lite av en skitstövel-magnet. Med detta sagt vill jag bara understryka att det var SD som dödade henne.

Hej SD förresten! Utgår från att du läser tråden nu när du är på fri fot. Hur har du det i vårvärmen? Nån ny älskarinna på g, eller är det Hanna som gäller?
Senast redigerad av löktårta 2020-05-28 kl. 10:20.
Citera
2020-05-28, 10:23
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Många kloka tankar Du skriver ovan.

Det här med nyckeln som de "fann" hemma och berättade för barnen så de skulle tro att någon varit i deras hus och lagt ut en nyckel. Varför skrämma barnen med att någon kunnat smyga omkring i deras hem... varför inte bara berätta det för polisen utan att behöva skrämma upp barnen?
Ytterligare en psykisk misshandel som jag ser det (förutom strösselförhöret med dottern och knytnävsslaget i väggen där han vill skylla på dottern om de inte kan åka bort för att han inte kan hålla sin ilska i schack).

Tillägg... Hade det varit något inbrott i SD:s hus som var anmält? Eller var det någon som SD misstänkte som hade tillgång till hans hus? JG?
JG och flickvän LI hade kod, för att kunna lämna och hämta Bella ( enligt förhör med LI)
Citera
2020-05-28, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller med. Hur kan man komma en människa så nära att man har sex och vill ha en relation och sedan bara skita i när hon försvinner liksom? BO verkar ha varit lite av en skitstövel-magnet. Med detta sagt vill jag bara understryka att det var SD som dödade henne.

Hej SD förresten! Antar att du läser tråden nu när du är på fri fot. Hur har du det i vårvärmen? Nån ny älskarina på g, eller är det Hanna som gäller?

Jag tror tyvärr att Lena gav för mycket av sig själv till vissa killar.
Hon sökte kärlek och trygghet i första hand.
Killarna sökte en fit, sprallig, äventyrslysen tjej att ha kul med, gärna villig till sex.
Hon ville ha närhet, någon att prata med, killarna tog chansen.
Tillsammans är man mindre ensam.
Jag önskar att någon hade tagit Lena under sina vingar, bortfrån det som kom att bli hennes död.
Citera
2020-05-28, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror tyvärr att Lena gav för mycket av sig själv till vissa killar.
Hon sökte kärlek och trygghet i första hand.
Killarna sökte en fit, sprallig, äventyrslysen tjej att ha kul med, gärna villig till sex.
Hon ville ha närhet, någon att prata med, killarna tog chansen.
Tillsammans är man mindre ensam.
Jag önskar att någon hade tagit Lena under sina vingar, bortfrån det som kom att bli hennes död.

Det tror jag också. Verkar som om BO hade ett gränslöst beteende mot män. Förmodligen inte tillräckligt problematiskt för en diagnos eller så. Men sen träffade hon galningen SD (hej på dig!) och det blev en perfekt storm.
Citera
2020-05-28, 11:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta

Hej SD förresten! Utgår från att du läser tråden nu när du är på fri fot. Hur har du det i vårvärmen? Nån ny älskarinna på g, eller är det Hanna som gäller?

Ja Lena hade en hord av rötägg runt sig tydligen. Hoppas alla skäms. Inte bara SD. Han (eller mördaren) ska dock skämmas mest men tyvärr tror jag inte hen har sådant samvete.
Det var nog tvunget att Lena måste dö, i hens huvud var det det rätta att göra. Skulle inte förvåna mig om hen faktiskt ser sig som någon slags hjälte som "räddade" världen från Lenas "oskicklighet".
Citera
2020-05-28, 11:09
Avslutad
Citat:
Ja Lena hade en hord av rötägg runt sig tydligen. Hoppas alla skäms. Inte bara SD. Han (eller mördaren) ska dock skämmas mest men tyvärr tror jag inte hen har sådant samvete.
Det var nog tvungen att Lena måste dö, i hens huvud var det det rätta att göra. Skulle inte förvåna mig om hen faktiskt ser sig som någon slags hjälte som "räddade" världen från Lenas "oskicklighet".

Ja, det är nog ganska nära sanningen. SD, som säkert följer tråden, du kanske kan bidra med lite stoff till motiv?
Citera
2020-05-28, 12:00
Medlem
S visste redan när L var försvunnen att något allvarligt hänt och att det inte skulle lösa sig. Klart egot hellre drar till USA än att leta efter kvinnan som han haft ett hemligt förhållande med under många år och som han dessutom fortsatt med efter han upptäckts av H som skulle återvinnas. H måste ha fattat att STORLÖGNAREN fortsatte sitt fulspel. Annars har hon medvetet blundat. Hon sa -16 "hon får leva" och -18 "hoppas hon är död". H har nog önskat det sistnämnda högt många ggr i den konstiga familjen D där tal om mord, mordhot och googling på att döda egna barn verkar ingå i vardagen.

En mängd geocachare var involverade med en sökande kedja som letade efter L. Det uppger reviewer HÅ. Killen hon cachade med 10 maj kontaktade Missing People.

Efter läsning i FUP blir min bild att många var engagerade och involverade i sökandet efter L om man bortser från pip-Stef*an som valde USA och S-holmaren med getskägget som valde Norgeresan (tyder på att han inte såg sig ha en nära relation med L).
Citera
2020-05-28, 12:02
Medlem
Citat:

Visste de andra pojvkännerna och vännerna också att hon var död då med din logik?

Tvivlar på att dessa "pojkvänner" (vilka är dessa?) hade lika nära relation till LW som SD hade. Frågan är också om de hade en aktiv relation till LW när hon mördades.
Citera
2020-05-28, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tvivlar på att dessa "pojkvänner" (vilka är dessa?) hade lika nära relation till LW som SD hade. Frågan är också om de hade en aktiv relation till LW när hon mördades.

Det tror inte jag heller. Det var SD som drog i trådarna, även när BO hade andra relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in