Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
SD har väl sagt att någon försöker sätta dit honom för mordet? Det har ju drevats väldigt hårt mot honom ända sedan första början här i tråden. Tänk om det är GM som sett till att bygga upp detta hat mot SD här? GM kanske var svartsjuk på att LW hade en intim relation med SD. Någon som hon nobbade? På detta vis kanske hen får sin hämnd både på LW och SD.
S och H hade en spekulation inför barnen om att någon försökte sätta dit honom när en okänd nyckel hittades i hemmet. H spred detta vidare till en väninna. Planteringsinfo, tänker jag...
S har hotat att döda L tidigare (nov/dec -16). L ringde polisen om trakasseri och då raderade han också en massa data i mobilen väldigt lägligt. Efter konstiga budskap om liv och död med loggar och en bild på en död fågel tog L tillbaka sin anmälan.
Att S dödshotade L låter helt stört. Det måste ha varit grymt svårt för L att hantera. Särskilt som hon tydligen var kär i honom. Ett par månader efter dödshot och trakasseri (-16) lät hon sig luras att de två skulle resa till Kilimanjaro tillsammans. S ord var lag och hon skulle blint lyda radiotystnad.
Våren -17 upptäcker H relationen, S väljer sin fru, bryter med L officiellt men fortsätter smyga och har sex med henne. Fy, fn vad ego.
När det gäller det du kallar drev, anser jag att S egna handlingar ligger till grund för misstanken om att han är skyldig till mordet och åklagaren anser att det är bevisat.
S säger att bara han vet om han är skyldig. Andra får gissa. Hur friskt uttalande är det? I mina öron talar det för att han är ensam GM och övriga (Jelly, H och SOA) är duktiga idioter.