2020-05-28, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
En sak som jag tänkt på är att vi nog överskattar T om vi tror att han använt Wilmas kort till tågresan för att det ska verka som att det är hon som har åkt.

Med tanke på att han valt att köpa en ungdomsbiljett är han ju rent efterbliven, eftersom risken för att tågvärden ska be om legitimation och utfärda en kontrollavgift är överhängande.
Som "smart" GM borde man ju eliminera alla eventuella risker.
Här faller ju hela grejen med att använda hennes kort.
För antingen:
Varför köpte Wilma (17 år) en vuxen-biljett med sitt kort?
Eller:
Risk på tåget med en ungdomsbiljett.

Ja, hela "alibi"-grejen känns övertänkt. Jag tror helt enkelt han panikade.
Citera
2020-05-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Fast det är ju lätt att vara efterklok.

Hur många idag är inte med i liknande förhållanden, och man kan ju inte tvinga bort någon som är kär och vill bo kvar med mannen.

Klart man ska försöka, men det går ju knappast att skylla mamman för detta. Ingen trodde väl på denna utgång? I värsta fall misshandel och sedan att polisen ser till att hon kommer bort från mannen.
Ja det var vad jag ville komma fram till.

Wilmas mamma har misslyckats i uppfostran och inte gett Wilma en trygg och säker anknytning, ett säkert hem eller en tillräcklig utveckling, som ledde henne till att söka kärlek utanför familjen. Typiskt för våldsrelationer likt denna.

Hon skulle även låtit Wilma komma och bo hos henne när Tishko var en uppenbar psykopat.

Men emot slutet har hon inte gjort något fel - och vad hon säger är i min uppfattning korrekt. Men hon borde ha tvingat W betydligt tidigare, då hon faktiskt var omyndig, inte behandlat henne som en vuxen dotter från 15 års ålder.
Citera
2020-05-28, 11:21
Medlem
Vart finns alla bilder som polisen tagit? Hittar ej.
Citera
Avslutad
Citat:
Stör mig att hundarna inte markerade i fordonen bara.

Hundarna är inte 100%.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
MGM har haft gott om tid, plus tillgång till fordon. Jag tror inte han styckade själva kroppen, utan att han förvarade den i den stora väskan och sedan gjorde sig av med den. Det var endast huvudet han lyckades kapa. Det finns fortfarande gott om hopp om att finna BO:s kropp.

Finns det bild på den stora väskan i FUP?
Citera
Medlem
Citat:
Stör mig att hundarna inte markerade i fordonen bara.
Väl packeterade kroppsdelar och påsar med bevis och en väldigt kort tid i bilen = ingen markering.

Det krävs 15-20 minuter även under optimala förhållanden, om det är packeterat i aluminiumfolie, karton och en väska och endast är i bagaget 5 minuter så finns inga spår.
Citera
2020-05-28, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Tack för svar
Tänker inte gå mera inn på om detta är möjligt, vet det har varit en längre discussion om detta och at ngn menar att det inte går att spola väck kadaverin (hur kan i så fall likhundar lukta lik under vatten?)
Min tanke var at det oavsätt vore möjligt med den ordningen jag skitserade, och att man inte kan avfärda att likhunderna inte markerade av denna orsak.

Han har säkert haft tillgång till klorin. Dessutom är hundarna inte 100%.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Väl packeterade kroppsdelar och påsar med bevis och en väldigt kort tid i bilen = ingen markering.

Det krävs 15-20 minuter även under optimala förhållanden, om det är packeterat i aluminiumfolie, karton och en väska och endast är i bagaget 5 minuter så finns inga spår.

Så var kan han ha åkt och dumpat detta? Borde ju inte vara superstort område att leta kring, och förmodligen en plats han själv visste sedan tidigare.

Han verkar ju också stenkorkad, så något säger mig att detta paket kan flyta upp när som helst.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
E6 har väl heller ingen belysning norrut? Alla vittnesiakttagelser av honom på motorvägen säger ju att han helt plötsligt bara dyker upp på vägen när de blåser förbi.
Inte belysning hela vägen men långa sträckor. Dessutom gör trafiken att man ser vägen, börjar du gå i kolmörker på landsvägarna måste du dels hitta väldigt bra och ha ficklampa för att inte gå ner i dikena. Totalmörker i november!
Citera
Avslutad
Citat:
Finns det bild på den stora väskan i FUP?

Som jag förstår det har den inte återfunnits.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Hur stort skulle du bedöma att avtrycket är? Det finns ju linjerad tejp.

Jag frågar för jag själv har svårt att se/räkna ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
150 x 150 mm. Typ. Max. Men svårt att bedöma. Var den fyrkantig el rektangulär? Jag vill minnas nästan liksidig?

Rektangulärt (sid 284)

” Det rektangulära avtrycket, som framkom vid Bluestarundersökningen i vardagsrummet, har inte gått att relatera till något föremål i lägenheten. Detta ger stöd för att det föremålet inte längre finns kvar i lägenheten. ”
Citera
Medlem
Funderat på det där avtrycket vid klappstolen. Kan det vara så enkelt att skurhinken stått där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in