Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
Jag tror också på MGM när han säger det, men haken är att jag tror inte riktigt MGM var "hemma" när det skedde. Han agerade på instinkt.
Min teori:
1. MGM slår ihjäl BO i vardagsrummet klockan 18-19.
2. MGM släpar in BO:s kropp i sovrummet och lägger henne på sängen. Han handlar förmodligen på någon sorts automatik.
3. MGM sticker från lägenheten och reser med tåg mot Göteborg. Med tanke på MGM:s uppträdande på E6 tänker jag mig att han är akut psykotisk vid det här laget.
4. MGM kommer hem, samlar sig, och skär av huvudet från kroppen. Kroppen transporterar han till vindsförrådet.
5. På något sätt lyckas MGM göra sig av med kroppen och städa upp lägenheten. Huvudet hann han inte bli av med.
Fast saknadet av markering från likhunden i duschen kan tyda på annan ordning, - möjligtvis slog han henne medvetslös i vardagsrummet och börjad sen styckningen innan hon avled och kroppen började urskilja kadaverin. Tog delarna inn på sängen (i plast?) och emballerade dom där innan han gjorde sig av med dom.
Hur togresan kommer inn vet jag inte, tycker också det kan vara så att hon var i livet och skrek då han kom tillbaks.
Usch, hoppas han snackar i morgon och berätter, for stackars Wilmas skull.