2020-05-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Två ting jag tänkt lite på:
Kollar fup igen, och ser frysen som är full, har dom kollat innehållet i frysen? Finner inget om detta.

I o med att likhunden inte markerade i duschen, var hon kanske inte avliden när styckningen börjades?
Innehållet finns ju bild på;
https://i.imgur.com/pR1p5Pb.png
Inte särskilt stor frys, men står inte vidare att de har tagit ut och inventerat varje sak. Antagligen har de gjort en genomgång, men framgår ej.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
?

Det är en enorm skillnad för att Tishko var i Lysekil och på motovägen vid vissa tidpunkter, det är därför till stor skada att sprida rykten om att Wilma skulle ha hörts mellan 21-22, då Tishko inte var hemma.

Läs fup, läs tråd, sätt er in i fallet - SEN kommentera.

Tycker bara diskussionen är rätt obetydlig om man tittar på övrig bevisning. Vittnet återger bara sin iakttagelse.
Han kan ju inte direkt rubricera om han inte vet något annat.
Eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså läs tråden, läs FUP och sluta diskutera vemsas konspirationer. Det hände runt 18, en granne har sagt runt 21-22 men det är inte trovärdigt.

Det skedde bara ETT bråk. Ditt händelseförlopp kan förvirra läsare, ta bort det för ni sprider falska trådsanningar.

Fast försvaret verkar vilja använda detta i rättegången, skriket kl 21 alltså.
Vi får se hur det framställs..
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Försvaret visade upp den idag:

Lappen:
"Gud vet att jag är oskyldig

jag är ingen mördare

jag är en fri man

och jag ska till min kärlek

förlåt mig mamma pappa

Jag älskar Wilma för mycket!"

Personligen tycker jag att även åklagaren kunde använt den.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen

Jag hoppas att han mår dåligt när han inser att hans närmaste nu med egna ögon tvingas bevittna vad som utspelat sig där i lägenheten. Speciellt BlueStarbilderna är svåra att värja sig mot.
Citera
2020-05-28, 10:51
Medlem
Även om mamman verkar ha brister i omsorg om sitt barn så verkar hon ha fångat T:s person rätt bra - "Inställsam, han låtsas vara väldigt smart vilket han inte är. Manipulativ, säger mamman om hur hon uppfattade ex-pojkvännen. " Från ABs liverapportering.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
De bilderna är inte pappans bilder utan polisen som tagit för att visa hur mycket man ser in i lägenheten.

Nej pappan tar bilderna. Läs i fup
Citera
Medlem
Mamman borde satt ner foten då dottern inte var myndig. Det hade förmodligen räddat henne.
Citera
2020-05-28, 10:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Imorgon finns det någon där då som spelar in förhöret så man kan få höra på You Tube Rättegångar. Och om så kan man höra direkt då?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Om ett antal timmar inleds den intressanta delen av denna rättegång. Under Torsdagen är det försvarets framställan och under Fredagen är det den tilltalade som ska förklara sina förehavanden.

Om nu Tihsko skulle vara oskyldig till denna gärning uppvisar han ett märkligt beteende. Att svara "inga kommentarer" i förhör, blanda grogg på rengöringsmedel och skriva märkliga meddelanden kanske inte är det mest intelligenta agerandet för en oskyldig. Det är snarare att betrakta som ett idogt strävande efter en livstidsdom.

Ska bli intressant att höra vad han har att tillföra detta fall, om han nu dyker upp. Han kanske planerar något nytt drag för att undvara.

Ja snacka om att bete sig som en dramaqueen.
Och sen ståndsmässigt försöka lämna jordelivet med hjälp av en cocktail bestående av parfym, hudlotion och saft

Han är så patetisk. Jag undrar om dessa ”sjukhusbesök” 2 dagar i rad, båda var försök?
Jag hoppas verkligen att han förhindras fler sådana här fega tilltag och får stå till svars i rättsalen.
Att inte komma undan med fler ”inga kommentarer”. Hans förklaringsbörda är stentung.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tydligen rökte W.

Nu pratar de om de SVENSKA krim.hundarna: att de var kvalitetssäkrade för att kunna söka på blod, sperma och avliden människa. De svenska hundarna hittade inget att markera.

Men Polisen sa ju i Nyheterna (och jag har läst i FUP) att de INTE var kval.säkrade för att söka på avliden människa??? Och att det var därför de fick vänta in hunden som var utomlands ifrån - den som jag förmodar markerade att W (huvudet) fanns i lägenheten.

Har jag missuppfattat det hela?
Dom hundarna söker inte enbart på lik lukt.
Citera
2020-05-28, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Precis detta tror jag också. När han säger att han inte är kapabel till att stycka någon så tror jag honom. Vem fan är det, i sitt normala tillstånd? Har sett under fängelseintervjuer av mördare att det är enormt påfrestande både fysiskt och psykiskt att stycka en människa. Han misstänks ju ha en allvarlig psykisk störning som kan ha försatt honom i chocktillstånd och agerat under psykos.

Jag tror också på MGM när han säger det, men haken är att jag tror inte riktigt MGM var "hemma" när det skedde. Han agerade på instinkt.

Min teori:
1. MGM slår ihjäl BO i vardagsrummet klockan 18-19.
2. MGM släpar in BO:s kropp i sovrummet och lägger henne på sängen. Han handlar förmodligen på någon sorts automatik.
3. MGM sticker från lägenheten och reser med tåg mot Göteborg. Med tanke på MGM:s uppträdande på E6 tänker jag mig att han är akut psykotisk vid det här laget.
4. MGM kommer hem, samlar sig, och skär av huvudet från kroppen. Kroppen transporterar han till vindsförrådet.
5. På något sätt lyckas MGM göra sig av med kroppen och städa upp lägenheten. Huvudet hann han inte bli av med.
Citera
2020-05-28, 10:53
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kan det ha varit en laptop?

Det har skrivits om att MGM INTE hade varit ute på internet etc. under vissa dagar (tror det var 15-16 nov) och de har undersökt det ifrån polisen.
Ja polisen har letat efter platta eller laptop och frågat föräldrarna. Det vore rimligt att han haft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in