Citat:
Ursprungligen postat av
Xayah
Precis detta tror jag också. När han säger att han inte är kapabel till att stycka någon så tror jag honom. Vem fan är det, i sitt normala tillstånd? Har sett under fängelseintervjuer av mördare att det är enormt påfrestande både fysiskt och psykiskt att stycka en människa. Han misstänks ju ha en allvarlig psykisk störning som kan ha försatt honom i chocktillstånd och agerat under psykos.
Jag tror också på MGM när han säger det, men haken är att jag tror inte riktigt MGM var "hemma" när det skedde. Han agerade på instinkt.
Min teori:
1. MGM slår ihjäl BO i vardagsrummet klockan 18-19.
2. MGM släpar in BO:s kropp i sovrummet och lägger henne på sängen. Han handlar förmodligen på någon sorts automatik.
3. MGM sticker från lägenheten och reser med tåg mot Göteborg. Med tanke på MGM:s uppträdande på E6 tänker jag mig att han är akut psykotisk vid det här laget.
4. MGM kommer hem, samlar sig, och skär av huvudet från kroppen. Kroppen transporterar han till vindsförrådet.
5. På något sätt lyckas MGM göra sig av med kroppen och städa upp lägenheten. Huvudet hann han inte bli av med.