2020-05-28, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Spåren i vardagsrummet vittnar inte alls om någon enorm blodförlust. Bluestar är ett väldigt känsligt medel som reagerar på väldigt små blodmängder. Att spåret ser ut som det gör beror på att Tishko moppat upp blodet, och då spridit ut blodblandat vatten över en större yta. Blodstänken på väggar och möbler vittnar om att han slagit henne medan hon blöder, men inte att det varit något särskilt långvarigt förlopp. Handavtrycket på fåtöljen är också det troligtvis avsatt med blodblandat vatten, det är därför det inte har torkats bort utan bara låtits torka in.

Jo, det gör de absolut. Du bortser från att MGM har haft dagar på sig att skura.

Vad är din teori om hur BO dog?
Citera
2020-05-28, 10:54
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Även om mamman verkar ha brister i omsorg om sitt barn så verkar hon ha fångat T:s person rätt bra - "Inställsam, han låtsas vara väldigt smart vilket han inte är. Manipulativ, säger mamman om hur hon uppfattade ex-pojkvännen. " Från ABs liverapportering.

Någonstans så har det kanske blivit för svårt för föräldrarna att hantera Ws behov av självständighet.

Det är absolut inget försvar men det kan vara en anledning till att de till slut valde att stänga dörrarna för W. Att ständigt behöva ta emot, trösta och förklara för att sen se W traska tillbaka till T som om inget hänt blev kanske för mycket?

Jag hade som förälder agerat annorlunda, T hade inte vågat komma nära min dotter kan jag säga.
Citera
2020-05-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nej pappan tar bilderna. Läs i fup

Nej det är polisens bilder. Inte pappans. Läs fup.
Citera
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Två ting jag tänkt lite på:
Kollar fup igen, och ser frysen som är full, har dom kollat innehållet i frysen? Finner inget om detta.

I o med att likhunden inte markerade i duschen, var hon kanske inte avliden när styckningen börjades?

Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Innehållet finns ju bild på;
https://i.imgur.com/pR1p5Pb.png
Inte särskilt stor frys, men står inte vidare att de har tagit ut och inventerat varje sak. Antagligen har de gjort en genomgång, men framgår ej.

Det var det jag undrade, jag fann häller inget. Några utav posarna är rätt stora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tror också på MGM när han säger det, men haken är att jag tror inte riktigt MGM var "hemma" när det skedde. Han agerade på instinkt.

Min teori:
1. MGM slår ihjäl BO i vardagsrummet klockan 18-19.
2. MGM släpar in BO:s kropp i sovrummet och lägger henne på sängen. Han handlar förmodligen på någon sorts automatik.
3. MGM sticker från lägenheten och reser med tåg mot Göteborg. Med tanke på MGM:s uppträdande på E6 tänker jag mig att han är akut psykotisk vid det här laget.
4. MGM kommer hem, samlar sig, och skär av huvudet från kroppen. Kroppen transporterar han till vindsförrådet.
5. På något sätt lyckas MGM göra sig av med kroppen och städa upp lägenheten. Huvudet hann han inte bli av med.

Med tanke på att grannen vägg i vägg brukade höra W och T bråka väldigt högljutt och därefter avsluta bråket med hårt sex kan det mycket väl ha skett igen, fast denna gång då utan hennes samtycke. Han hade ju även sms där han hade uttryckt sina fantasier som nekrofil. Han visste säkert att de skulle kunna hitta hans sperma i henne och separerade huvudet från kroppen av den anledningen. Endast mina spekulationer, såklart, men känns inte helt orimligt.
Citera
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
En liten promenad för att rensa huvudet. Kanske för att ta livet av sig själv på E6an men vågar inte
Det där med att han vandrade på E6 är bara märkligt.
Från järnvägsstationen till E6 måste man mig veterligen passera den gamla riksvägen som vore den lämpligaste vägen att gå från Ljungskile till Uddevalla. På motorvägen blir man ju definitivt sedd/upplockad av polis. Det borde han känna till eftersom han ändå har körkort och läst teorin (kan man tycka). Till och med kartappar säger samma sträcka (vilket han påstod att de inte gjorde utan hänvisade till att gå på motorvägen).
Citera
2020-05-28, 10:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det känns som om avtrycket i blodet är för litet för en tvättkorg.

Nej jag tror att det passar.
Tvättkorgar brukar ofta vara smalare i botten än upptill:

Tex:
Clasolsson: https://www.clasohlson.com/se/Tvättkorg/p/44-2237
Jysk: https://jysk.se/inredning/kladvard/tvattkorgar/tvattkorg-infinity-plast-svart
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Med tanke på att grannen vägg i vägg brukade höra W och T bråka väldigt högljutt och därefter avsluta bråket med hårt sex kan det mycket väl ha skett igen, fast denna gång då utan hennes samtycke. Han hade ju även sms där han hade uttryckt sina fantasier som nekrofil. Han visste säkert att de skulle kunna hitta hans sperma i henne och separerade huvudet från kroppen av den anledningen. Endast mina spekulationer, såklart, men känns inte helt orimligt.

Det vore ju "spicy" men jag tror inte det. Nekrofili är väldigt ovanligt och någon sådan "talang" tror jag inte MGM har. Han är bara en narcisisstisk liten hashtomte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jo, det gör de absolut. Du bortser från att MGM har haft dagar på sig att skura.

Det är ju det han har gjort. När du skurar men doppar tillbaka moppen i vattnet blir det blandat med blodet. Det är ju knappast så att han gått och bytt vatten mellan varje doppning. Han var ju inget vidare på att städa heller.
Citera
2020-05-28, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Det är ju det han har gjort. När du skurar men doppar tillbaka moppen i vattnet blir det blandat med blodet. Det är ju knappast så att han gått och bytt vatten mellan varje doppning. Han var ju inget vidare på att städa heller.

Problemet är att han var körd från början. Det går inte att städa bort blod så man kan lura forensiker. För det krävs en helrenovering, och det skulle inte alls förvåna mig om NFC skulle kunna hitta spår även efter en sådan.
Citera
2020-05-28, 11:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Även om mamman verkar ha brister i omsorg om sitt barn så verkar hon ha fångat T:s person rätt bra - "Inställsam, han låtsas vara väldigt smart vilket han inte är. Manipulativ, säger mamman om hur hon uppfattade ex-pojkvännen. " Från ABs liverapportering.
Det är så hemskt att ta del av hur en liten flicka från 15(?)års ålder är indragen i detta dominanta,kontrollerande och förnedrande förhållande. Vuxna kvinnor med livserfarenhet klarar inte heller att ta sig ur sånt och absolut inte utan massor av stöd. Wilma måste blivit helt förvirrad och tappat all självkänsla. Och ingen annan stans att ta vägen. Tvingas ha smink på nätterna för att vara fin nog, sitta brevid när han har sex med hennes kompis, sköta hushållet och plötsligt tvingas lämna hemmet, hennes enda ”trygghet”, när han var arg. Ingen vet allt om hur jävligt hon har haft det. Hjärtat går sönder...
Citera
2020-05-28, 11:03
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Nej det är polisens bilder. Inte pappans. Läs fup.

Är du nöjd eller ska vi bolla mera?
Jag är rätt klar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in