2020-05-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tänker mig att hon redan hade blött ut vid tillfället. Spåren från vardagsrummet vittnar om en enorm blodförlust.

Ja, men tror att Bluestar bilden visar utbredd blod kan vara ändå att Wilma blödde kraftigt på ett ställe med stänk vid slagen - men T brett ut blodspår såpass mycket kanske med skurtrasan när han torkat upp. Slarvigt såklart, och där och då trampat naturligtvis i det skurade golvet, därmed skurat bort alla andra möjliga fötter? Undrar bara.
Citera
2020-05-28, 11:04
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Jag tror också på MGM när han säger det, men haken är att jag tror inte riktigt MGM var "hemma" när det skedde. Han agerade på instinkt.

Min teori:
1. MGM slår ihjäl BO i vardagsrummet klockan 18-19.
2. MGM släpar in BO:s kropp i sovrummet och lägger henne på sängen. Han handlar förmodligen på någon sorts automatik.
3. MGM sticker från lägenheten och reser med tåg mot Göteborg. Med tanke på MGM:s uppträdande på E6 tänker jag mig att han är akut psykotisk vid det här laget.
4. MGM kommer hem, samlar sig, och skär av huvudet från kroppen. Kroppen transporterar han till vindsförrådet.
5. På något sätt lyckas MGM göra sig av med kroppen och städa upp lägenheten. Huvudet hann han inte bli av med.

Fast saknadet av markering från likhunden i duschen kan tyda på annan ordning, - möjligtvis slog han henne medvetslös i vardagsrummet och börjad sen styckningen innan hon avled och kroppen började urskilja kadaverin. Tog delarna inn på sängen (i plast?) och emballerade dom där innan han gjorde sig av med dom.
Hur togresan kommer inn vet jag inte, tycker också det kan vara så att hon var i livet och skrek då han kom tillbaks.
Usch, hoppas han snackar i morgon och berätter, for stackars Wilmas skull.
Citera
2020-05-28, 11:05
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Det där med att han vandrade på E6 är bara märkligt.
Från järnvägsstationen till E6 måste man mig veterligen passera den gamla riksvägen som vore den lämpligaste vägen att gå från Ljungskile till Uddevalla. På motorvägen blir man ju definitivt sedd/upplockad av polis. Det borde han känna till eftersom han ändå har körkort och läst teorin (kan man tycka). Till och med kartappar säger samma sträcka (vilket han påstod att de inte gjorde utan hänvisade till att gå på motorvägen).

Ja det är så jävla märkligt att jag drar slutsatsen att han skulle ta livet av sig. Varför skulle han annars gå där? Precis som du säger så är det ju världens risk för att bli plockad av snuten
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hmmm intressant!

Den svarta som står i sovrummet ser ju ut att vara avsmalnande:
https://forumbilder.com/i/r5eW

Ser ut att vara just denna från Hammarplast (känt märke som säljs på många ställen) denna med två rader av lufthål: https://www.bauhaus.se/tvattkorg-rektangular
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Det där med att han vandrade på E6 är bara märkligt.
Från järnvägsstationen till E6 måste man mig veterligen passera den gamla riksvägen som vore den lämpligaste vägen att gå från Ljungskile till Uddevalla. På motorvägen blir man ju definitivt sedd/upplockad av polis. Det borde han känna till eftersom han ändå har körkort och läst teorin (kan man tycka). Till och med kartappar säger samma sträcka (vilket han påstod att de inte gjorde utan hänvisade till att gå på motorvägen).
Det var mörkt. De andra vägarna har ingen belysning.
Citera
2020-05-28, 11:06
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Någonstans så har det kanske blivit för svårt för föräldrarna att hantera Ws behov av självständighet.

Det är absolut inget försvar men det kan vara en anledning till att de till slut valde att stänga dörrarna för W. Att ständigt behöva ta emot, trösta och förklara för att sen se W traska tillbaka till T som om inget hänt blev kanske för mycket?

Jag hade som förälder agerat annorlunda, T hade inte vågat komma nära min dotter kan jag säga.

Du låter väldigt frisk och sund.
För jag kan också skriva under på att han aldrig fått komma i närheten av min dotter
Citera
2020-05-28, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Fast saknadet av markering från likhunden i duschen kan tyda på annan ordning, - möjligtvis slog han henne medvetslös i vardagsrummet och börjad sen styckningen innan hon avled och kroppen började urskilja kadaverin. Tog delarna inn på sängen och emballerade dom där innan han gjorde sig av med dom.
Hur togresan kommer inn vet jag inte, tycker också det kan vara så att hon var i livet och skrek då han kom tillbaks.
Usch, hoppas han snackar i morgon och berätter, for stackars Wilmas skull.

Avsaknandet av markering i duschen kan enkelt förklaras med att han har haft tillgång till rinnande vatten och lyckats spola bort spåren.
Citera
2020-05-28, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, men tror att Bluestar bilden visar utbredd blod kan vara ändå att Wilma blödde kraftigt på ett ställe med stänk vid slagen - men T brett ut blodspår såpass mycket kanske med skurtrasan när han torkat upp. Slarvigt såklart, och där och då trampat naturligtvis i det skurade golvet, därmed skurat bort alla andra möjliga fötter? Undrar bara.

Ja, han har rimligtvis spritt ut blodet en hel del. Men jag tycker ändå att forensikerna har gett en solid bild av stor blodförlust i vardagsrummet.
Citera
2020-05-28, 11:10
Medlem
Mamman verkar ha en jävla massa att säga till om. Både nu under rättegången och under de tidigare förhören. "Mamman säger att hon mot slutet tyckte boendesituationen var ohållbar, att inte dottern borde bo kvar med den åtalade." enligt Johanna Rapps liverapportering från rättegången (Aftonbladet).

Ändå fick inte Wilma bo hos mamman? Känns mest som att hon känner skuld och försöker smutskasta T för att må bättre i sig själv.
Citera
2020-05-28, 11:10
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det var mörkt. De andra vägarna har ingen belysning.
E6 har väl heller ingen belysning norrut? Alla vittnesiakttagelser av honom på motorvägen säger ju att han helt plötsligt bara dyker upp på vägen när de blåser förbi.
Citera
2020-05-28, 11:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nej pappan tar bilderna. Läs i fup

NEJ - pappan fotade INTE.

Det är sina minnesbilder han återberättar.
Polisen har däremot i efterhand tagit foton genom brevinkastet för att dokumentera hur mycket han kunnat se av lägenheten. Dessa bilder finns på did 528-529. Det som ligger på golvet är skyddsplast polisen lagt ut. Kanske för att det var blött ute, det var trots allt blött ute då det var november/december månad.
Citera
2020-05-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ja, han har rimligtvis spritt ut blodet en hel del. Men jag tycker ändå att forensikerna har gett en solid bild av stor blodförlust i vardagsrummet.

Ja, inte lätt att förneka platsen för slagsmål frmamför tv:n och bokhyllorna. (Det här är så sjukt alltihopa, svårt att följa utan kväljningar!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in