2020-05-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet

Kan du også skrive inn opplysning på anropslisten, om et familiemedlem og TH som kommuniserte på telefon mens TH var på Futurum og ca tid for dette og hvem (hvis du vet) det var TH hadde telefonisk kontakt med?
Citera
2020-05-28, 02:20
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har jeg allerede skrevet. Du får gå inn og lese de siste innleggene mine, så finner du svarene. Det er ikke noen vits å repetere. Vi trenger ikke være enig, Jeg forlater denne meningsløse diskusjonen.

Jeg har ingen interesse av å lese gjennom alle dine innlegg for å se hva din teori er.

Ikke har jeg bedt deg om å være med i denne "meningsløse" diskusjonen heller. Det var du selv som frivillig blandet deg inn i en diskusjon jeg hadde med en annen som helt sikkert klarer å svare for seg selv.
Citera
2020-05-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
I denne artikkelen fortelles det jo hva politiet tror er motivet.

Politiet mener at Tom Hagen skal ha hatt et økonomisk motiv for å kvitte seg med sin kone og han er blant annet blitt grillet om ektepakten mellom de to. Nettavisen får opplyst at enkelte jurister i etterforskningen har reagert på skjevheten i den.

Ser ikke at artikkel sier noe om hva politiet mener er TH sitt motiv (?)
Citera
2020-05-28, 02:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
– Tunnelsyn er et stort problem i norsk drapsetterforskning
Ferskinger fra Politihøgskolen var langt bedre til å se mulige etterforskingsscenarier enn erfarne norske drapsetterforskere, viser ny forskning.

https://forskning.no/samfunnskunnskap-kriminalitet/tunnelsyn-er-et-stort-problem-i-norsk-drapsetterforskning/377673

Jeg har hatt noen sånne innom på jobben.

De fremstår litt som programlederen vår her, ingen teori er for utrolig og alle muligheter må holdes åpne.

Men til slutt må man snevre det inn og forholde seg til realitetene.
Citera
2020-05-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
At han ikke hørte telefonen?? Var på førstesiden i VG i dag!! Kanskje du ikke har lest artikkelen??
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Jeg finner ikke dette i artikkelen: "Mens TH er hjemme er det 2 oppringninger til AEH sin tlf som ikke TH hører/besvares" som du skrev at var i tillegg til at TH ringte AEs mobil fra hustelefonen uten å høre AEs mobil ringe.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset

Citat:
Interessant artikkel:
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

TH finner klærne hennes? Hva betyr det? Husket han nøyaktig hvilken klær hun hadde på seg den dagen, eller låg de plassert slik at det var «mistenkelig»?
TH ringer etter avtale for å snakke om hyttetur. AEH har allerede informert andre i familien at det ikke blir hyttetur.
Mens TH er hjemme er det 2 oppringninger til AEH sin tlf som ikke TH hører/besvares. I tillegg ringer TH AEH sin telefon uten at han hører den.
Samtidig har han et vindu på 2 timer mellom kl 11.15 ish og til kl 13.15 uten at han ringer henne...
Citera
2020-05-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ser ikke at artikkel sier noe om hva politiet mener er TH sitt motiv (?)

«Politiet mener at Tom Hagen skal ha hatt et økonomisk motiv for å kvitte seg med sin kone og han er blant annet blitt grillet om ektepakten mellom de to. Nettavisen får opplyst at enkelte jurister i etterforskningen har reagert på skjevheten i den.»
Citera
2020-05-28, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det finnes faktiske ikke fastsatte prosedyrer for å avsløre at en tilsynelatende sørgende ektemann egentlig står bak mordet på sin kone, og samtidig later som det er en kidnapping.

Det har skjedd andre steder i verden før, men dette er første gang noen prøver seg på en så åpenlys bløff i norsk politihistorie.
Du får holde deg til det diskusjonen handlet om. Nemlig at politiet kom med en uniformert bil på Shell-stationen, på tross av at TH hadde sagt at de ikke måtte møte opp uniformert pga trusselbrevet. Dette er svært kritikkverdig gjort av politiet. Siden -HellYeah- mente at TH ikke burde satt seg inn i den uniformerte bilen, så skrev jeg; at politiet burde vært profosjonelle, og fulgt prosedyrer for slike situasjoner. Jeg tror de fleste er enig i dette. Det var ingen i politiet som behandlet saken som noe annet en kidnappingsak på det tidspunktet.

Men her tar du altså svaret mitt til -HellYeah- ut av kontekst, så da får jeg vel svare på det også, mens jeg er i godt humør

Politiet som møtte opp har rapportert om THs tilstand på det tidspunktet. Dette er en del av prosedyrene politiet bruker for å avsløre om TH, i dette tilfellet, snakker sant.

Hvor vidt det er en åpenlys bløff fra THs side, er din påstand, rettsvesenet er ikke enig med deg, og det må du kanskje tenke litt på.
Citera
2020-05-28, 02:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
«Politiet mener at Tom Hagen skal ha hatt et økonomisk motiv for å kvitte seg med sin kone og han er blant annet blitt grillet om ektepakten mellom de to. Nettavisen får opplyst at enkelte jurister i etterforskningen har reagert på skjevheten i den.»

Vi har selvsagt gjort oss opp en mening knyttet til motiv, men det er noe som forblir i etterforskningen, sier Hrenovica.

– Betyr det at dere har et klart bilde av hva motivet kan være?

– Ja, det er korrekt.

Hva motivet skulle være, ønsker ikke politiet å gå inn på.

https://www.tv2.no/a/11447256/
Citera
2020-05-28, 02:36
Medlem
Citat:
Jeg har hatt noen sånne innom på jobben.

De fremstår litt som programlederen vår her, ingen teori er for utrolig og alle muligheter må holdes åpne.

Men til slutt må man snevre det inn og forholde seg til realitetene.

Enig, forholde seg til realitetene, som vel betyr det som virkelig er skjedd.
Citera
2020-05-28, 02:38
Medlem
Citat:
Vi har selvsagt gjort oss opp en mening knyttet til motiv, men det er noe som forblir i etterforskningen, sier Hrenovica.

– Betyr det at dere har et klart bilde av hva motivet kan være?

– Ja, det er korrekt.

Hva motivet skulle være, ønsker ikke politiet å gå inn på.

https://www.tv2.no/a/11447256/

Jeg vet. De vil ikke kommentere og Nettavisen sier at politiet mener at TH skal ha hatt et økonomisk motiv.
Citera
2020-05-28, 02:40
Medlem
Citat:
Jeg vet. De vil ikke kommentere og Nettavisen sier at politiet mener at TH skal ha hatt et økonomisk motiv.
Hvordan kan Nettavisen skrive det? Er det nettavisens spekulasjoner eller har noen i politiet informert nettavisen?
Citera
2020-05-28, 02:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du får holde deg til det diskusjonen handlet om. Nemlig at politiet kom med en uniformert bil på Shell-stationen, på tross av at TH hadde sagt at de ikke måtte møte opp uniformert pga trusselbrevet. Dette er svært kritikkverdig gjort av politiet. Siden -HellYeah- mente at TH ikke burde satt seg inn i den uniformerte bilen, så skrev jeg; at politiet burde vært profosjonelle, og fulgt prosedyrer for slike situasjoner. Jeg tror de fleste er enig i dette. Det var ingen i politiet som behandlet saken som noe annet en kidnappingsak på det tidspunktet.

Men her tar du altså svaret mitt til -HellYeah- ut av kontekst, så da får jeg vel svare på det også, mens jeg er i godt humør

Politiet som møtte opp har rapportert om THs tilstand på det tidspunktet. Dette er en del av prosedyrene politiet bruker for å avsløre om TH, i dette tilfellet, snakker sant.

Hvor vidt det er en åpenlys bløff fra THs side, er din påstand, rettsvesenet er ikke enig med deg, og det må du kanskje tenke litt på.

Jeg er heller ikke enig i at det var riktig av Politiet å møte TH på stasjonen uniformert.

Men så har vi faktisk aldri mått forholde oss til en slik sak tidligere.

Og før man får et godt grep og et riktig bilde av saken så gjør man det man kan, der og da.

Det er egentlig flaks for TH at han fikk møte en ledig patrulje så fort, og at de tok han på alvor, fra første stund.

Da får han nesten bare svelge at de ikke møtte han og gjorde akkurat som han ville i utgangspunktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in