Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ja, hans advokat säger att han även nekar till att vållat hennes död av oaktsamhet. Men jag tror advokaterna får det väldigt svårt här. Det finns alldeles för mycket bevis här mot T. Begriper inte hur han skall komma undan ett långt fängelsestraff.
Jag tänkte på det, varför sparade han huvudet? Kan det ha varit så att om hon hittades på soptippen halvt förbrännd, så skulle huvudskelettet lätt ha kunnat identifierats med hjälp av tandkort och ev. Skador som han visste hon hade fått, så han hade andra planer på hur han skulle gömma det senare. Han hann dock inte så långt. Dessutom så skulle huvudformen lättare kunna avslöja att det fanns en kropp i plastpåsen. Nu verkar han ju inte ha 100-procentig tankeförmåga, eftersom han lät hennes smink och handväska finnas kvar i lägenheten förstås. Ja, allting blev helt enkelt för mycket för honom. Orkade inte tänka på allting.
Jag tror iallafall att upprinnelsen till det här bråket kan ha haft med pengar att göra, eftersom han beklagat sig för en kollega att han fick betala allting själv därhemma. Eftersom W slutat skolan och inte heller hade något jobb så blev det väl så. Kronofogden hade ju också nyligen hört av sig. Vem betalade för W när hon bodde hos sin syster tex.? Jag tror att T kände att släktingarna hade lämnat över ärendet till honom och att han nu var in
målad i ett hörn. Därav var han inte alltför vänligt inställd till dom.
Om T hade varit en rik äldre man så hade det inte varit samma problem, men nu var han inte det, så nu blev det verkligen problem.
Ws mamma och hennes nya sambo/man hade väl inte heller någon lust att ta på sig den utgiften att försörja W. Inte sociala myndigheterna heller.