2020-05-28, 01:02
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har haft samma tanke, som stärkts om nu W har blivit stucken i ögat.
Nej, jag tror "stucken" i ögat är ett missförstånd. Hon blev utsatt för trubbigt våld, före döden. Slag eventuellt med tillhygge. Att ansiktsbenen runt ögon och näsa krossas så att de trycks innåt mot bakre delen av ögonhålan är vanliga skador vid cykel- och bilolyckor och misshandel.
Knivarna i diskhon har nog mest använts efter döden.
Citera
2020-05-28, 01:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
På huvudet sågs en orbitafraktur, minns ej om rättsläkaren uttalat sig om den har uppkommit före eller efter döden? Annars tror jag att med "skador uppkomna efter döden" menas de skärskador som fanns på Ws panna.

Citat:
Hur ska man tolka detta från obduktionen (fup s 178)?

"Ögongloben är insjunken och strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."

Har T stuckit W rakt igenom ögat in i skallen med något vasst?

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, jag tror "stucken" i ögat är ett missförstånd. Hon blev utsatt för trubbigt våld, före döden. Slag eventuellt med tillhygge. Att ansiktsbenen runt ögon och näsa krossas så att de trycks innåt mot bakre delen av ögonhålan är vanliga skador vid cykel- och bilolyckor och misshandel.
Knivarna i diskhon har nog mest använts efter döden.

Tja, kan ju vara så.
Citera
2020-05-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Har läst fup, men måste vara blind... är tröjan analyserad?
Han har fått frågor om den gråmelerade tröjan som hittades i väskan, men svarar endast "inga kommentarer". Den låg i väskan och har en rejäl röd väl avgränsad fläck mitt på magen (nr 2019-5000-BG131429-8). Jag kan inte läsa nånstans att den har blivit föremål för analys. Men jag är nog kanske, som du, också blind. Och trött. Dags för sängen.
Citera
2020-05-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
.

Det är ju bara ett antagande, en tanke, att hon blivit stucken där. Men nog kan det ligga ngt i det. Tycker inte att det låter som krosskador.
Verkar mer som att något smalt och avsmalnande nyttjats:

Citat:
Hur ska man tolka detta från obduktionen (fup s 178)?

"Ögongloben är insjunken och strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."

Har T stuckit W rakt igenom ögat in i skallen med något vasst?

Någon sakkunnig lär uttala sig om detta under huf.
Citera
2020-05-28, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Jag vill inte hänga ut SB med att identifiera honom inför hela Flashback.

Okej. Jag har ändrat mitt inlägg eftersom det är svårt att förstå vem som är St*ve av dem, eller om han ens är med på bilden.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-28 kl. 01:57.
Citera
2020-05-28, 01:29
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Hemsk tanke, men kan han ägt en verktygslåda? Någon sån där, fixa-hemma present från Jula. Dom brukar ju inte vara större och med tanke på vad han verkar ha pysslat med så...

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har haft samma tanke, som stärkts om nu W har blivit stucken i ögat.

Jag ser en massa olika verktyg i mgm kök. Och med dom färgerna bör verktygen vara från Biltema. Finns ju såklart andra märken som också kör rött och svart.
Men, vad jag vet så säljs dessa verktyg nästan alltid i en slags låda.
Och denna låda ser jag inte i något skåp.
På Biltema finns en sådan här: Verktygssats, 69 delar
Art. 71-005

Så jag kan ha hittat anledningen till varför överskåpet i hallen är tomt. Där har en verktygslåda funnits. Som kan ha gjort märket i vardagsrummet. Och som nu då är borta.
Eller ja, jag vet inte. Jag vill bara ha svar. Arma flicka 😔

Jag hoppas att den misstänkta börjar snacka under rättegången. Det finns så mycket frågor.
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-05-28 kl. 01:32. Anledning: Stavfel
Citera
2020-05-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Ursprungligen postat av Lady-C
SMS konversationen där Tihsko b.la skriver TILL Wilma att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/av9rfz

Jag tolkar det han skriver som att han vill ha fyra stycken utav Wilma som han knullar separat. Helst två samtidigt per dag

ja, han vill "dela henne i 4 stycken..."
Citera
2020-05-28, 01:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Hur är det om man kör via Nonnens väg? Ser ut som man kommer längre upp mot berget där med bil. Ser ut att vara flackare lutning. Men vet inte hur det ser ut där i verkligheten bara sett berget från det hållet på Google Maps. Iof finns det ju fler hus mm som skulle se om en bil passerar där.
Nej inte via Nonnens väg. Brrgskanten är skarp och brant runt om. Men visst finns det skumma vrår lite här o var i stan. Tror inte psyket fungerar så när man har nått så hemskt att dölja. Inte bland hus och människor som kan se en. Man väljer en plats man är välbekant med, där man inte blir sedd. Det ska gå fort och kännas väl gömt eller försvinna. Vi har ofta för oss att eld och vatten får saker att försvinna och faktum är att det finns en hel del människor som man vet försvunnit i havet. Det är nog lite tur som ska till nu för att hitta W.
Citera
2020-05-28, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, hans advokat säger att han även nekar till att vållat hennes död av oaktsamhet. Men jag tror advokaterna får det väldigt svårt här. Det finns alldeles för mycket bevis här mot T. Begriper inte hur han skall komma undan ett långt fängelsestraff.
Jag tänkte på det, varför sparade han huvudet? Kan det ha varit så att om hon hittades på soptippen halvt förbrännd, så skulle huvudskelettet lätt ha kunnat identifierats med hjälp av tandkort och ev. Skador som han visste hon hade fått, så han hade andra planer på hur han skulle gömma det senare. Han hann dock inte så långt. Dessutom så skulle huvudformen lättare kunna avslöja att det fanns en kropp i plastpåsen. Nu verkar han ju inte ha 100-procentig tankeförmåga, eftersom han lät hennes smink och handväska finnas kvar i lägenheten förstås. Ja, allting blev helt enkelt för mycket för honom. Orkade inte tänka på allting.
Jag tror iallafall att upprinnelsen till det här bråket kan ha haft med pengar att göra, eftersom han beklagat sig för en kollega att han fick betala allting själv därhemma. Eftersom W slutat skolan och inte heller hade något jobb så blev det väl så. Kronofogden hade ju också nyligen hört av sig. Vem betalade för W när hon bodde hos sin syster tex.? Jag tror att T kände att släktingarna hade lämnat över ärendet till honom och att han nu var in
målad i ett hörn. Därav var han inte alltför vänligt inställd till dom.
Om T hade varit en rik äldre man så hade det inte varit samma problem, men nu var han inte det, så nu blev det verkligen problem.
Ws mamma och hennes nya sambo/man hade väl inte heller någon lust att ta på sig den utgiften att försörja W. Inte sociala myndigheterna heller.
Citera
2020-05-28, 02:52
Medlem
.
Om ett antal timmar inleds den intressanta delen av denna rättegång. Under Torsdagen är det försvarets framställan och under Fredagen är det den tilltalade som ska förklara sina förehavanden.

Om nu Tihsko skulle vara oskyldig till denna gärning uppvisar han ett märkligt beteende. Att svara "inga kommentarer" i förhör, blanda grogg på rengöringsmedel och skriva märkliga meddelanden kanske inte är det mest intelligenta agerandet för en oskyldig. Det är snarare att betrakta som ett idogt strävande efter en livstidsdom.

Ska bli intressant att höra vad han har att tillföra detta fall, om han nu dyker upp. Han kanske planerar något nytt drag för att undvara.
Citera
2020-05-28, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Jag har FUP sedan tidigare. Men var står det om dessa sms om att knulla kropssdelar?
Det är inte säkert att det var någon sexuell perversion. Tror hellre att det var något hat inlindat i dessa orden. Han beskrev ju också för henne hur lite han tyckte om henne och hur lite andra skulle kunna tycka om henne. Varför tog inte W dessa orden på allvar eller förstod budskapet? Hon var alltför kär och då tror man på det som man vill tro och förtränger det som man inte vill höra. Han var ju inte överdrivet snäll heller när hon lagade mat. Spottade maten i ansiktet på henne när det i te smakade bra. Jag skulle gått på en gång. Men hon älskade ju honom så mycket. Hon var för honom bara ett problem i tillvaron. Lite sex fick han visserligen men det kunde han nog fått med någon annan som hade passat honom bättre.
Citera
2020-05-28, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det är inte säkert att det var någon sexuell perversion. Tror hellre att det var något hat inlindat i dessa orden. Han beskrev ju också för henne hur lite han tyckte om henne och hur lite andra skulle kunna tycka om henne. Varför tog inte W dessa orden på allvar eller förstod budskapet? Hon var alltför kär och då tror man på det som man vill tro och förtränger det som man inte vill höra. Han var ju inte överdrivet snäll heller när hon lagade mat. Spottade maten i ansiktet på henne när det i te smakade bra. Jag skulle gått på en gång. Men hon älskade ju honom så mycket. Hon var för honom bara ett problem i tillvaron. Lite sex fick han visserligen men det kunde han nog fått med någon annan som hade passat honom bättre.
Kärleken skyr både dregel och snor finns det ett uttryck.
Spotta mat och kissa på förhörsstolen hos polisen, han låter och känns som ett litet barn som är i trotsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in