2020-05-28, 00:13
Medlem
Osceolas avatar
Så klart att TFisken har gjort detta mordet. ”Horan förtjänade det”
Men fattar fortfarande inte hur kan man som pappa och mamma till Wilma neka henne att få bo hos dem?
Citera
2020-05-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Okej. Men jag undrar vad du vet om St*ve. Flera svåra frågor har jag, svara gärna vad du tror eller vet:

Är det bara han som jobbar där i fastigheten och har nyckel till lägenheterna?

Kan han tex ha hjälpt Tishko eller någon annan att "städa" i lägenheten efter Wilmas död, mot betalning eller för att vara snäll?
Är han på det sättet att han vill hjälpa människor, även när de har begått brott?

Eller kan han ha hotats av någon att öppna dörren till Tishkos lägenhet, och låtit bli att säga det till polisen av rädsla?
Eller är han sådan att han litar till 100% på polisen och skulle ringa polisen direkt om han blev hotad?

Skulle han kunna låta någon annan straffas för ett brott han själv har begått?

Och har du någon förklaring till hans "konstiga" beteende i soprummet, som jag skrev om i inlägget nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Något annat du kan säga om honom som du tycker är relevant?
Vad dillar du om egentligen?
Vadå att han har hjälpt med att städa?
Lägenheten var ju förtusan fylld utav blod och bevis även fast Tishko hade flera dagar på sig att städa undan.
Citera
2020-05-28, 00:15
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Med tanke på att de hade väldigt bra ljud så är inte det omöjligt.

Om så är fallet saknas ju luftrenaren.

Men ”rutan” i blodet känns alldeles för stor för att vara 20-25cm. Försöker uppskatta i och med att det sitter linjerad tejp där..

Hemsk tanke, men kan han ägt en verktygslåda? Någon sån där, fixa-hemma present från Jula. Dom brukar ju inte vara större och med tanke på vad han verkar ha pysslat med så...
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Märkena på ryggen som många av er talar om.

Kan det vara så att W har klöst honom?

Inte sett bilder på dessa märken.
Citera
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Vill du förklara hur du når denna slutsats med facit i hand?

Ganska stort sammanträffande isåfall.

”Asså jag vill bara dela dig i fyra stycken o knulla alla separat”

Med tanke på hans usla svenska i text överlag så tror jag inte att han menar stycken som i bitar, utan fyra stycken personer. Kan givetvis ha fel. Med facit i hand så låter det givetvis jättekonstigt, men det hade varit underligt iallafall, att vilja stycka någon och knulla kroppsdelarna menar jag
Citera
2020-05-28, 00:20
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Hemsk tanke, men kan han ägt en verktygslåda? Någon sån där, fixa-hemma present från Jula. Dom brukar ju inte vara större och med tanke på vad han verkar ha pysslat med så...

I och med att det knappt finns något på väggarna så känns det inte som att en verktygslåda skulle vara aktuellt. Det känns som att de använt de hålen som fanns att skruva fast en skruv i.

Men å andra sidan går det såklart inte att utesluta.

Jag hörde iallafall inget sådant ljud från lägenheten. Alltså borrljud.
De flyttade in medan jag bodde där.

Väggarna är i betong (väldigt porös men ändå).
Citera
2020-05-28, 00:24
Bannlyst
Citat:
Inte på rak arm. Mer än att jag upplever honom som väldigt snäll och omtänksamt. Men också väldigt nyfiken och ska veta allt om alla hyresgäster, vilket i och för sej kanske inte är så konstigt med tanke på att det var hans hus. Men annars, nej.

Jag hittar ingen bild på honom, utom en från Uddevalla golfklubb, vem är han av dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Vad dillar du om egentligen?
Vadå att han har hjälpt med att städa?
Lägenheten var ju förtusan fylld utav blod och bevis även fast Tishko hade flera dagar på sig att städa undan.

Jag skrev "städa" inom citat, eftersom det finns många moment i städningen efter ett mord. Tex det i soprummet, att hålla koll på att kroppsdelar kommer med i sopbilen.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-28 kl. 01:13.
Citera
2020-05-28, 00:26
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
I och med att det knappt finns något på väggarna så känns det inte som att en verktygslåda skulle vara aktuellt. Det känns som att de använt de hålen som fanns att skruva fast en skruv i.

Men å andra sidan går det såklart inte att utesluta.

Jag hörde iallafall inget sådant ljud från lägenheten. Alltså borrljud.
De flyttade in medan jag bodde där.

Väggarna är i betong (väldigt porös men ändå).

Nej då släpper jag det.

Då ger mig på att hitta sladdar eller liknande för att se om han ägde en annan mobil. Öm man glömmer ett huvud, då kanske man glömmer bevis för en "snusk-lur".

Det känns avgörande ifall han hade tillgång till bil (hjälp) eller inte när han gjort sig av med kroppen.
Citera
2020-05-28, 00:30
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag hittar ingen bild på honom, utom en från Uddevalla golfklubb, där jag gissar att han är nr 4 från vänster, den lite kortare mannen. Är det han?

Jag skrev "städa" inom citat, eftersom det finns många moment i städningen efter ett mord. Tex det i soprummet, att hålla koll på att kroppsdelar kommer med i sopbilen.

Jag vill inte hänga ut SB med att identifiera honom inför hela Flashback.
Citera
2020-05-28, 00:31
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Nej då släpper jag det.

Då ger mig på att hitta sladdar eller liknande för att se om han ägde en annan mobil. Öm man glömmer ett huvud, då kanske man glömmer bevis för en "snusk-lur".

Det känns avgörande ifall han hade tillgång till bil (hjälp) eller inte när han gjort sig av med kroppen.

Du tänker bra här. Kämpa på 💪
Citera
2020-05-28, 00:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jag har haft samma tanke, som stärkts om nu W har blivit stucken i ögat.
Citera
2020-05-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och att försöka normalisera destruktiva och farliga relationer
Blir väldigt ledsen när jag hör detta. Nej!!! Det är inte ett normalt förhållande.
Ett förhållande ska innehålla kärlek och respekt för varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in