2020-05-28, 00:36
Medlem
"Anne-Elisabeth Hagens ukjente kjærlighetshistorie.
Baby Harby (69) vokste opp sammen med Anne-Elisabeth Hagen på Gjøvik. Hun var har fulgt forholdet mellom sin gode venninne og Tom Hagen på nært hold i mange tiår."
https://www.dagbladet.no/nyheter/anne-elisabeth-hagens-ukjente-kjaerlighetshistorie/72501798

+artikkel. Vakkert bilde av ekteparet.
Citera
2020-05-28, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Media surrer mye, det har du rett i :-)

Sto det i en artikkel at mobilen alltid lå der? Jeg leste at ekteparet brukte å legge fra seg mobiler, nøkler m.m. på det lille bordet i gangen da de kom hjem.

(Forresten: mobiler må vel kanskje bety at TH brukte en annen mobil privat, enn den mobilen som han brukte å legge igjen på jobb?)

Ps. TH var kanskje svært stresset da han kom hjem, ettersom han ikke registrerte at AEs mobil lå på det lille bordet i gangen hvis han la nøkkelen sin der?
Å Ja, da var det kanskje ikke medias feil denne gangen - jeg tror det var Niffy som skrev at mobilen alltid lå i yttergangen
Citera
2020-05-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Å Ja, da var det kanskje ikke medias feil denne gangen - jeg tror det var Niffy som skrev at mobilen alltid lå i yttergangen
Ok :-)
Citera
2020-05-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror engstelsen som fikk TH til å ringe AE 8 ganger gikk på om hun fortsatt var i live, noe som ville hindret at han kunne komme og rydde opp. Ved trolig å bruke gift, slapp han å oppleve hennes død, og samtidig slapp han å involvere andre til å drepe sin kone for å skaffe seg selv alibi.

Sporene etter kvelning er jeg usikker på, men det finnes gift som kveler, og muligens fremkaller samme effekt.

Hva slags gift?
Hva mer er skjer?
Han drar hjem. Legger på plass trusselbrev, strips og kryptoarket. Kler av henne. Tar av henne ringen. Sleper henne ut i garasjen? Ringer politiet. Drar til bensinstasjonen. Og flytter liket på natten?
Noen andre som kan motbevise dette? Jeg tenker jo at det fortsatt blir helt usannsynlig at han skal ha planlagt en slik handling mange måneder i forveien. Men bortsett fra det?
Citera
2020-05-28, 00:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Det er skrevet at mobilen lå på sin normale plass, og det er også opplyst om at denne normale plassen var på et lite bord i yttergangen.

Unnskyld meg så utrolig meget at jeg dermed trakk slutningen om at mobilens normale plass var på det lille bordet i yttergangen.

Jeg har desverre aldri vært i huset selv, så jeg kan beklageligvis ikke legge ved bilder og diagrammer og ekte vitneprov på at det beviselig var der telefonen ble funnet, eller at det var der den lå under oppringningen.

Seriøst.......
Citera
2020-05-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan du fortelle om de sannsynlige teoriene?

Jeg holder en knapp på den innestengte valpen. Politiet har fått hundeeksperter inn i saken. De har konkludert med at antall valpepotespor ikke stemmer overens med hvor lenge valpen har vært innestengt på rommet.
Citera
2020-05-28, 00:53
Medlem
Citat:
Kan det bety noe spesielt, dette at fru Hagen den morgenen før hun forsvant, snakket i over ti minutter med en ansatt på Hagens arbeidsplass. På den tiden hadde vanligvis Hagen alt gått på jobb, men denne dagen dro han ikke før ca klokken 09.00?
Mannen hun snakket med den morgenen ville ikke snakke med TV2 angående denne samtalen.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49409653/#49409653

Stemmer det at det var en mann som hadde den telefonsamtalen kl 8:45- 8:56 med AE om lønn og Kvitfjell m.m.?
Citera
2020-05-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg holder en knapp på den innestengte valpen. Politiet har fått hundeeksperter inn i saken. De har konkludert med at antall valpepotespor ikke stemmer overens med hvor lenge valpen har vært innestengt på rommet.
Du kan være inne på noe her Du har også svært god hukommelse :-)
Citera
2020-05-28, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Jeg googlet valpepotespor, men det kom bare én lenke og den var til et tidligere innlegg fra Poirot. Hvor har du dette fra?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-05-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Jeg er enig med Kornblomst her.

Maskinskrevet gir assosiasjoner til et brev skrevet med en gammel skrivemaskin.
Men det er som Minnimus nevner; at journalisten uttrykker seg litt gammeldags.

Et google-søk på maskinskrevet brev gir jo bare bilder av brev skrevet med skrivemaskin:

https://www.google.com/search?q=maskinskrevet+brev&tbm=isch&ved=2ahUKEwiC jJK7iNXpAhXNvSoKHYgMBgUQ2-cCegQIABAA&oq=maskinskrevet+brev&gs_lcp=CgNpbWcQA1 AAWABgkNIWaABwAHgAgAEAiAEAkgEAmAEAqgELZ3dzLXdpei1p bWc&sclient=img&ei=J-bOXsLcL837qgGImZgo&bih=607&biw=1280&client=firefox -b-d

Meget mulig at det er skrevet på skrivemaskin, for printere har også sitt «fingeravtrykk» og skal være mulig å spore.
Citera
2020-05-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg googlet valpepotespor, men det kom bare én lenke og den var til et tidligere innlegg fra Poirot. Hvor har du dette fra?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-05-28, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Ingen har dette fra noe sted. Dette er en av programlederens feberfantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in