2020-05-27, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Din påstand:
Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt.

Ref følgende innlegg:

Artikkelen du henviser til:

Ifølge VGs opplysninger baserer politiets teori om kvelning seg på flere funn på åstedet, deriblant:

Anne-Elisabeth Hagens klær
Det som omtales som slepespor
Andre biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen

Det står ikke at de har funnet spor på klærne, så enten så medfører ikke påstanden din riktighet eller så har du linket til feil dokumentasjon.

Så, at det ikke står at det ble funnet spor på klær, betyr at jeg tar feil?
Hva er din konklusjon da angående klær? Hva er det med hennes klær satt i forbindelse med slepespor og biologiske spor som gjør at de kan trekke konklusjonen om at hun er kvalt til døde?
Citera
2020-05-27, 21:07
Medlem
Breaking vg.no. Endelig får vi vite hva lydeksperten gjorde.

Lørenskog-saken: Gransket ringelyd i huset
Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018. Politiet har undersøkt om det kan stemme.
Citera
2020-05-27, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Tiden som har gått? Hva mener du med det? Ja, det er 19 mnd siden hun forsvant, men det er ikke engang en måned siden 28. april i år.

Ja, men like mange rykter i denne tråden og i media kan gi deg påskudd til å konkludere motsatt. Noen av oss holder den døra åpen med rette. Politiet har den på vid vegg fortsatt.

Glem heller ikke at tingrettsdommeren og en av lagdommerne faktisk mente at det var skjellig grunn.
Jeg konkluderer ikke, det har jeg forklart opp og ned i mente. Det er jo det jeg sier, at rykter er rykter, og måten ryktene blir presentert på, virker overdrevet og lite troverdig for meg.
Det må jo være mitt valg om jeg vil være med på å dømme TH og familien dysfunksjonell, eller hva det måtte være. Dette er ubekreftede rykter, inntil videre vil jeg vente til politiet kommer med noe som er mer håndfast.

Dette er en meget alvorlig sak, og jeg forestille meg at det må være veldig vondt å bli fremstilt slik familien gjør, både i sosiale medier og media generelt. Det vi vet helt sikkert er at en ektefelle, mor, besteforeldre og venn er borte. Det er vondt uansett om TH er skyldig eller ikke. Noen i familien må likevel være uskyldig. Jeg tror heller ikke AEH hadde satt pris på det, uansett om TH er skyldig eller ikke.
Mitt eget bidrag her i tråden er et overtramp for de saken gjelder, så la meg få bestemme mitt eget ståsted.

For meg er ikke dette en konkurranse. Jeg har mine egne grunner til hvorfor denne saken opptar meg.
Citera
2020-05-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
«Utfordrende» er nok mildt sagt.

Ja, jeg vil tro det. Megetsigende at politiet deler dette. Det er skrevet på epost, altså glapp det ikke ut av ham.
Senast redigerad av svakrose 2020-05-27 kl. 21:19.
Citera
2020-05-27, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
#3 Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt. Altså avføring. Eneste drapsmetode som gir automatisk avføring er kvelning. Dette er en reaksjon som skjer rett etter at man dør av kvelning. Har hørt at man kan bli så redd at det kommer urin. Men avføring? nei. Derfor har de tatt av henne klærne, og muligens rullet henne inn i et gulvteppe. Man ville ikke ha bilen full av avføring. Dette med avføring, har nok kommet som en overraskelse på Gm.
Jeg har hørt at dette også kan skje hvis man blir veldig redd.
Citera
2020-05-27, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg forstår.
Jeg lurer på om han diskuterte og rådførte seg om dette med en venn, advokat eller noen andre eller ikke, før han bestemte seg for å spørre politiet om han var mistenkt og før han argumenterte for hvorfor det ikke kunne være han og at det og det ikke kunne være motiv.
Ville en venn, en advokat eller noen andre ha tenkt at dette ville være lurt å gjøre?

Tror ikke det, men skal aldri si aldri. Men tror at dette var noe som kom fra han selv.
Citera
2020-05-27, 21:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror engstelsen som fikk TH til å ringe AE 8 ganger gikk på om hun fortsatt var i live, noe som ville hindret at han kunne komme og rydde opp. Ved trolig å bruke gift, slapp han å oppleve hennes død, og samtidig slapp han å involvere andre til å drepe sin kone for å skaffe seg selv alibi.

Sporene etter kvelning er jeg usikker på, men det finnes gift som kveler, og muligens fremkaller samme effekt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-27 kl. 21:28. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-05-27, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har hørt at dette også kan skje hvis man blir veldig redd.

Okei. Men jeg tolker det ihvertfall som at hun ble kvalt til døde, og at dette med avføring skjedde, når det settes i sammenheng med slepespor. Politiet mener jo at hun har blitt drept der, og de har vel ikke sluppet alle detaljer fra åstedet. Hvis det ikke er avføring på klærne som gjør at man kan trekke den slutningen om at hun ble kvalt til døde, da lurer jeg på hva det er med klærne som gjør at de mener at hun ble kvalt til døde? Alle andre drapsmetoder ville gitt blodsøl.
Citera
2020-05-27, 21:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018. Politiet har undersøkt om det kan stemme.

Er 14.46 riktig? Dvs. at han dro hjem fra møtet med Politiet på bensinstasjonen, og prøvde å ringe AEH igjen, fra fasttelefonen hjemme, og hevdet samtidig at han ikke så eller hørte telefonen når han var hjemme og fant slepespor og utpressingsbrev, og gjenstander i gangen tidligere?

Og, ikke minst, at når han ringte til AEH's mobil, som ikke var på lydløs, at han ikke hørte den, der den lå i yttergangen der den pleide å ligge?

Og lydeksperten konkluderte med at hvis telefonen lå der den lå, når den ble ringt til, så ville den blitt hørt, fra der hvor TH ringte fra....

Edit: Venter spent på en slags oppdatering, VG må ha skrevet 14.46, når de kanskje egentlig mente 13.46.
Senast redigerad av Niffy 2020-05-27 kl. 21:27.
Citera
2020-05-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Har de tatt hensyn til om en eventuelt bjeffende valp og/eller annen eventuell støy i eller utenfor huset kan ha overdøvet ringelyden slik at han ikke hørte ringelyden?
Har THs hørsel blitt testet og er dette eventuelt tatt med i beregningene når de vurderte at han burde ha hørt telefonen ringe?
Citera
2020-05-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Så, at det ikke står at det ble funnet spor på klær, betyr at jeg tar feil?
Hva er din konklusjon da angående klær? Hva er det med hennes klær satt i forbindelse med slepespor og biologiske spor som gjør at de kan trekke konklusjonen om at hun er kvalt til døde?

Det betyr vel ikke mer enn at påstanden din er ubegrunnet.

Ang klærne så er det vel ikke nødvendigvis mer komplisert enn mangel på blod, dette kombinert med slepesporene og biologiske spor mener de kan indikere kvelning.
Citera
2020-05-27, 21:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har de tatt hensyn til om en eventuelt bjeffende valp og/eller annen eventuell støy i eller utenfor huset kan ha overdøvet ringelyden slik at han ikke hørte ringelyden?
Har THs hørsel blitt testet og er dette eventuelt tatt med i beregningene når de vurderte at han burde ha hørt telefonen ringe?

Ha ha, jeg ventet på noe sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in