2020-05-27, 22:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Igjen, hvordan kan da klærne spille en rolle i å indikere kvelning?

Kun fravær av andre spor gjør ikke at klærne er et ledd i å indikere kvelning.

Det er noe mer, eller annet, med de.
Kan være at noe er brukt til kvelning, kanskje stappet i munn eller tredd over hodet og således har fått spytt, dna, leppestift, whatnot på stoffet.
Citera
2020-05-27, 22:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Ja skjønner. Men burde det ikke vist på loggen da? Skjer det at noen anrop ikke dukker opp i loggen?

Det har jo i så fall selvfølgelig dukket opp i loggen, oppringning fra fasttelefonen i huset til AEH's mobil 13.46.

Problemet ligger i at TH har forklart seg om at han ikke hørte at telefonen ringte, når AEH's mobil er oppgitt til å ha blitt funnet på sin vanlige plass i gangen, der den alltid lå.

Og at lydundersøkelsene i huset fastslår at hvis telefonen lå der, og TH ringte fra fasttelefonen, så skulle han ha hørt den fra der han ringte. Og han har forklart at det gjorde han ikke.
Citera
2020-05-27, 22:50
Medlem
Hentet fra Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

Citat:
Årsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for å avklare om de skulle dra på hyttetur på Kvitfjell senere samme dag. Dette får Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han måtte vente med denne avklaringen skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin.

Citat:
I en melding til et familiemedlem skriver hun blant annet at det ser ut som at det ikke blir noe av hytteturen og tilbyr seg derfor å sitte barnevakt på kvelden. Meldingen sendes klokken 09.10.

Her ser vi makten av ord. Å avklare om de skal dra er noe helt annet enn at de skal planlegge når de skal dra. Det samme er formuleringen «Ser ut som at det ikke blir hyttetur.»
Hvilken formulering er korrekt?
Citera
2020-05-27, 22:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan være at noe er brukt til kvelning, kanskje stappet i munn eller tredd over hodet og således har fått spytt, dna, leppestift, whatnot på stoffet.

Jepp, og derfor kan ikke visse deltagere i tråden påstå at det ikke finnes spor på klærne som indikerer kvelning.

Når klærne er blitt nevnt som et av sporene som indikerer kvelning.

Men nå vet jo faktisk ingen av oss hvilke spor som er funnet, så jeg ergrer meg egentlig litt over at jeg lot meg trekke opp av en kverulant, jeg skjønner ærlig talt ikke hva de får ut av det...
Citera
2020-05-27, 22:57
Medlem
"Ifølge politiet var ikke konas mobiltelefon på lydløs, men i avhør har Tom Hagen fortalt at han ikke hørte den, får VG opplyst.

Han har fortalt at telefonen lå midt på et lite bord i gangen, og at ekteparet ofte brukte bordet til å legge fra seg telefoner, kredittkort og nøkler når de kom hjem. Ifølge egen forklaring oppdaget han først telefonen da han var på vei ut av huset."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset

Hvis AE hadde lagt telefonen der (kan politiet finne ut det ved å se på fingeravtrykk og andre avtrykk på telefonen?), kan det eventuelt bety at AE hadde vært ute etter 9:14-9:16-samtalen og deretter kommet hjem.

Hvorfor skulle TH eventuelt ha løyet om at han ikke hørte AEs telefon ringe da han ringte til henne fra hustelefonen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, hvis politiet har rett, når de mener at AEH ble kvalt og bortført naken. Så tror jeg at politiet har funnet biologiske spor, dvs blod, evt hudavskrap, på beltet til AEHs morgenkåpe.
Jeg tror ikke det er avføring de har funnet.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-27 kl. 23:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Påstand? Virker som det rettes til spørsmålet mitt «Kan det være noe her», det er ingen påstand.

Telefoner og 8 ubesvarte og sms’er Og tilslutt ringt fra fasttelefon til hennes mobiltelefon.
Ja, JEG tror det kan være noe her. Plager det deg så liker jeg det.

VG i kveld: « Helt sentralt er et anrop til Anne-Elisabeth Hagens mobiltelefon.» Hva dette kan bety? Det vet ikke vi som ikke kan se rekkefølgen og heller ikke vite hvilke personlige telefoner han har benyttet i brukt setup.

Uinteressert i videre tøys fra deg, finn på noe annet å holde på med. Er det ikke noe som heter kvinneguiden i Norge, derifra du kommer hit kanskje? fortsett der.
.

Det burde vel heller plage deg at du ikke evner å utdype/konkretisere teorien din ?
Citera
2020-05-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Ifølge politiet var ikke konas mobiltelefon på lydløs, men i avhør har Tom Hagen fortalt at han ikke hørte den, får VG opplyst.

Han har fortalt at telefonen lå midt på et lite bord i gangen, og at ekteparet ofte brukte bordet til å legge fra seg telefoner, kredittkort og nøkler når de kom hjem. Ifølge egen forklaring oppdaget han først telefonen da han var på vei ut av huset."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset

Hvis AE hadde lagt telefonen der (kan politiet finne ut det ved å se på fingeravtrykk og andre avtrykk på telefonen?), kan det eventuelt bety at AE hadde vært ute etter 9:14-9:16-samtalen og deretter kommet hjem.

Hvorfor skulle TH eventuelt ha løyet om at han ikke hørte AEs telefon ringe da han ringte til henne fra hustelefonen?

Ja hvorfor skulle gjerningsmenn lyve ?
Citera
2020-05-27, 23:01
Medlem
Citat:
Det har jo i så fall selvfølgelig dukket opp i loggen, oppringning fra fasttelefonen i huset til AEH's mobil 13.46.

Problemet ligger i at TH har forklart seg om at han ikke hørte at telefonen ringte, når AEH's mobil er oppgitt til å ha blitt funnet på sin vanlige plass i gangen, der den alltid lå.

Og at lydundersøkelsene i huset fastslår at hvis telefonen lå der, og TH ringte fra fasttelefonen, så skulle han ha hørt den fra der han ringte. Og han har forklart at det gjorde han ikke.

Det kan bety at han enten lyver om at han ikke hørte telefonen.

Eller, at han snakket sant om at han ikke hørte telefonen, men da må han ha funnet telefonen et annet sted og selv flyttet telefonen til bordet i gangen. Men da lyver han om hvor telefonen ble funnet.

Så, han lyver, uansett. Og hvorfor skulle en uskyldig mann lyve om en tilsynelatende ubetydelig detalj.

Jo, fordi telefonen er ikke ubetydelig, men inngår i stagingen hans.
Citera
2020-05-27, 23:01
Medlem
Citat:

Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut der inne, men jeg syns det er veldig merkelig når du kommer hjem for å se hvordan det går med kona di fordi du er bekymret, at du ikke ser mobiltelefonen i gangen der den "alltid" ligger? Ikke ser du slepespor eller antydning til kidnappingen som har skjedd ved badet i første etasje ved utgangsdøra? Stoppet liksom slepesporene inne på badet slik at det ikke var noen spor utenfor, og døra var lukket? Har de liksom slept henne inne på badet også deretter bært henne ut? Merkelig..
Citera
2020-05-27, 23:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Du som er så flink med teorier kan vel sikkert komme på minst 15 for å forklare dette.

Det finnes et par sannsynlige teorier, men jeg vil ike bli overrasket om dine teorier omhandler minst 1 alien.
Citera
2020-05-27, 23:05
Medlem
Citat:
Du som er så flink med teorier kan vel sikkert komme på minst 15 for å forklare dette.

Det finnes et par sannsynlige teorier, men jeg vil ike bli overrasket om dine teorier omhandler minst 1 alien.
Kan du fortelle om de sannsynlige teoriene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in