Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Jag vill bara ha lite nyansering i tråden.
Jag läser också nyheterna!
För mig är det en jävla skillnad på ”tecken på att kurvan vänt på Sahlgrenska” och ”mängder med nya patienter”.
Angående att du jobbar inom web-läkare, så är det väldigt intressant information att ni ser ökat söktryck. Vi får se vart det tar vägen.
Blir dock inte förvånad om det vänder upp i Stockholm igen. Där och på andra ställen verkar man glömt av pandemin..
Ja, trycket ökar. Du ska veta att det inte är ett självändamål att förmedla vad som sker. Blir så jäkla trött på desinformation och skitsnack om att covid-19 mer oskyldigt vad det är.
Det som egentligen oroar mig mest är att viruset kommer mutera. Troligtvis då - som jag har hört till en "snällare" variant. Men en relativt hög procent kan mutera till en mycket aggressiv form av covid-19.
Nånstans måste man ha rim och reson i ställningstagandet man har nu, visst kan man tycka att en icke lockdown var bra eller vise versa. Men när svenskarna har förlorat garden, omdömet och nåt jag inte greppar nu för tiden. Ja, då blir det jäkla illa när nästa vågen slår till!