2020-05-27, 21:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Intressant teori, men vad skulle det i så fall ha varit för gigantiskt stort som är värt att offra heder, ära, hus och familj för?

Han har väl knappast mördat någon.

Dessutom skulle detta också vara något som inte riskerar komma upp vid en granskning av honom, hans affärer och bekantskapskrets.

Det enda jag kan se som når upp till något i närheten är en initiationsrit för ett sällskap jag hörde om på åttitalet. För att få bli medlem var du tvungen att förnedra dig offentligt, lämna företag och förmögenhet och visa dig mer lojal mot klubben än mot familj och vänner.

Men den föreningen är knappast Roberto välkommen in i, med sin bakgrund.

Nu blev jag nyfiken. Vad för sällskap och varför skulle Roberto inte vara välkommen?
Citera
2020-05-27, 21:19
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Så du tycker att det skit någon gjorde för 30 år sedan ska följa dom hela livet? Vidare ska du sluta med dina jävla fantasier, du sitter och spekulerar i något du inte vet ett skit om.
Som sagt " syföreningen flitiga fingrar" är något för avskräde som du
Har han någonsin visat någon ånger eller bett om förlåtelse för alla pensipnärer han rånat och sparkat i bakhuvudet?
Citera
2020-05-27, 21:23
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nu blev jag nyfiken. Vad för sällskap och varför skulle Roberto inte vara välkommen?

Han bara fantiserar och vinklar mot Skäggklubben som självklart inte har med detta att göra.
Citera
2020-05-27, 21:41
Medlem
Harry_s avatar
fattar inte
hon ser ut som en porrstjärna
hon har opererat sig för att sälja sex och tjäna pengar

tycker PR gjorde helt rätt
hon är nog värd 1500:-
Citera
2020-05-27, 21:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Intressant teori, men vad skulle det i så fall ha varit för gigantiskt stort som är värt att offra heder, ära, hus och familj för?

Han har väl knappast mördat någon.

Dessutom skulle detta också vara något som inte riskerar komma upp vid en granskning av honom, hans affärer och bekantskapskrets.

Det enda jag kan se som når upp till något i närheten är en initiationsrit för ett sällskap jag hörde om på åttitalet. För att få bli medlem var du tvungen att förnedra dig offentligt, lämna företag och förmögenhet och visa dig mer lojal mot klubben än mot familj och vänner.

Men den föreningen är knappast Roberto välkommen in i, med sin bakgrund.

Kanske affärskontakter med den organiserade brottsligheten? Smuggling och försäljning av förbjudna steroider? Inblandning i bordellverksamhet? Beskyddarverksamhet? Möjligheterna är oändliga men jag spekulerar ju naturligtvis bara, jag vet inget om PR affärer. Men jag följer det med spänning och fascination.
Citera
2020-05-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fattar inte
hon ser ut som en porrstjärna
hon har opererat sig för att sälja sex och tjäna pengar

tycker PR gjorde helt rätt
hon är nog värd 1500:-

Det tror jag nog att han tycker själv också. Han är så tillfredsställd nu att det räcker till jul hahahaha.
Citera
2020-05-27, 21:58
Medlem
Besticks avatar
Finns det bild på den prostituerade?
Citera
2020-05-27, 21:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Så du tycker att det skit någon gjorde för 30 år sedan ska följa dom hela livet? Vidare ska du sluta med dina jävla fantasier, du sitter och spekulerar i något du inte vet ett skit om. Som sagt " syföreningen flitiga fingrar" är något för avskräde som du

När våldsförsvararna blir otrevliga och svarslösa vet man att man är på rätt spår. PR Fan Club är en kontraindikator. Man kan utgå från att motsatsen till det de skriver är sanningen. Ångra dina synder och Jesus förlåter dig!
Citera
2020-05-27, 21:59
Medlem
För 126 kronor kan han köpa ett rep och rädda vad som räddas kan av sin ära...
Citera
2020-05-27, 22:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Finns det bild på den prostituerade?

Nej det är inte känt vem det är. Polskan som figurerat är troligtvis inte hon.
Citera
2020-05-27, 22:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Fy fan vad tråkig tråden har blivit. Intressanta inlägg tas bort och hjärndöda evighetslåbga diskussioner om Paolo längd och om hans farsa kom från Albanie, Tunisien eller Italien tar vid. De som har lite innanför pannbenet vill utvidga dissussionen från att diskutera vilken färg han har på arselhåret till det intressanta i frågan, nämligen hur i helvete Svensk lagstiftning blivit sådan att ett simpelt horköp ses som den mest bestialiska kriminaliteten på jorden och kan fullständigt krossa en karriär. Det är verkligt intressant. Ni småpojkar som mest är avundsjuka på Roberto och till varje pris vill krossa honom får hela tiden komma till tals av moderatorerna som tydligen är lika korkade som ni.
Ok jag har absolut inget till övers för Paolo Roberto. Varken före eller efter horköpet. Han som person är mig likgiltig. Men det är själva grundprocessen att i Sverige är det helt legitimt att karaktörsmörda folk bildligt och bokstavligt, bara man står på rätt sida I ok-barriären.

Men det här är en tråd om PR inte om sexköpslagen eller medias drev mot människor i allmänhet. Alltså skriver vi om PR.
Citera
2020-05-27, 22:14
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Han bara fantiserar och vinklar mot Skäggklubben som självklart inte har med detta att göra.
Klubben - ”Den dolda barberaren” - avhandlar vi i en egen tråd, långt innan Paolos debacle, där du kan se att jag knappast ens anser det vara ett ställe att besöka om man så blev bjuden på allt och än mindre bli medlem för egna pengar.

De har förstås inte heller några initiationsriter.

Nej, jag syftar på ett existerande sällskap.
Detta får dock också diskuteras i en separat tråd, annars hamnar vi snabbt OT.

I mitt inlägg svarade jag på vad för andra teoretiska skäl som herr Roberto hade kunnat ha för att - Om vi utgår från att det inte brann i huvudet på honom och allt egentligen går enligt plan - göra som han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in