Citat:
Ursprungligen postat av
Dynamo-Kuken
Näe det var väl bra att han avslöjade sig, den vidriga stackaren.
Men ska jag vara lite mer cynisk så skulle han ju helt hållit käften - visst ryktet skulle ju gått - men ICA och alla andra företag hade inte agerat efter bullshit i en Flashbacktråd och tidningarna hade inte skrivit ut hans namn och hela ravinen och drevet hade uteblivit. Möjligen hade han känt press på att göra avbön men då hade han kunnat göra det när värsta stormen blåst över och efter moget övervägande som kanske fler köpt.
Ja, det är möjligt att du har rätt. Helt lätt hade det dock inte blivit för Paolo att värja sig mot ryktesvågen då hans kändisskap i hög grad tycks bygga (eller
ha byggt) på ett mycket idogt användande av sociala medier. Kommentarerna på Twitter, Instagram och Youtube hade haglat och inte undgått ens de mest blåögda Paolo-fansen. Att dra sig undan från internet under ett par veckor hade definitivt tolkats som ett erkännande.
Jag tror att Paolos personliga varumärke hade tagit så pass mycket skada av en sådan rykteskaskad att det blivit svårt för honom att fortsätta som programledare och affischpojke, vilket om jag förstått saken rätt är vad hans "entreprenörskap" handlade om. Men han hade kanske haft möjlighet att försvinna från rampljuset på ett lite mindre dramatiskt vis, typ under förevändningen att han ville ägna mer tid med sina vinrankor.