Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Jada, det var kommunikasjon, men iflg politiet så godt som null kommunikasjon fram til de endret hypotese til drap.
Alt er mulig, planlagt/affekt, død/levende, påkledt/naken, med/uten medhjelpere etc. Ingen er dømt så vi kan bare spekulere alle mann.
1. Jeg velger enn så lenge å forholde meg til det etterforskningsledelsen
kommuniserer; planlagt forbrytelse, AE døde hjemme, fraktet vekk med bil, flere gjerningspersoner i kikkerten, to navngitte siktet.
2. Jeg har ingen grunn til å mene at politiet er hverken korrupte
3. eller gjør en dårlig jobb i denne saken - for meg lyder det MER som konspirasjonsteori enn at politiet er på sporet av noe.
4. Den dagen det kommer andre signaler, så vil jeg delta i debatten på bakgrunn av ev nye opplysninger.
1. Jeg forholder meg også til dette.
2. Jeg har ikke nevnt at politiet driver med korrupsjon. Det har jeg ikke lest at noen andre i tråden mener heller.
3. Det at politiet ikke klarer å løse saken, betyr ikke at de gjør en dårlig jobb.
Det kan likevel diskuteres hvordan pressens rolle har vært i saken.
Det er ingen grunn til å tro at politiet ikke kan gjøre feil, de er tross alt bare mennesker, og det må vi akseptere - men da er det også viktig at politiet kan innse sine feil, og det er en tøff øvelse.
4. Foreløpig er det bare TH og familien som blir eksponert, og det kan være pga etterforskningsmessige årsaker.
Vi får se hvordan denne saken utvikler seg.