2020-05-27, 15:52
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva sier forlaget ditt når du presenterer manuset om kidnappere som tar med seg et dødt gissel, som omkom ved et uhell, og disse kidnapperne bestemmer seg for å ta med liket tilsølt av avføring og andre kroppsvæsker i fluktbilen?

For deretter å ikke gidde å kreve inn løsepenger?

Tok de med seg den døde bare for å være greie og rydde opp etter seg?

Det er nok det minst sannsynlige plottet.

Politiet har antagelig kommet ut av kurs pga. gale teorier om Motivet.Det er min overbevisning.Tenker motivet er noe helt annet,eller i alle fall ett av motivene enn det som er satt opp fra Sandemose.
Citera
2020-05-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Vi har vel snakket om dette før, at hun da ble tatt i hjemmet maker ikke sense,
likhunder har markert i huset dvs hun har ligget der død en liten stund?
Kidnapper/ere virket meget uinteressert i dusør pengene, sikkert masse jeg har glemt..

Teorien din er at RU har gjort dette alene,(sammen med broren sin evt) havhest?

Jeg kjenner RU, han har ikke baller til noe sånt trust me..
Har politiet offentliggjort noe om at likhunder har markert i huset? Link?
Citera
2020-05-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Sitat nrk.no: Sporhunder søkte på eiendommen i april og flere mulige funn ble markert, men politiet har ikke gått ut med opplysninger om at de har funnet nye spor av betydning.

https://www.nrk.no/nyheter/politiet-skal-jobbe-mindre-overtid-i-forsvinningssaken-1.14545867
At sporhunder søkte på eiendommen og mulige funn ble markert, betyr vel ikke at sporhundene markerte liklukt? Det kan vel ha vært blodspor og/eller noe annet som ble markert?
Citera
2020-05-27, 16:07
Medlem
allegragellers avatar
Nu överklagar TH:

” Mandag i forrige uke opplyste Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, at avgjørelsen om ransakingen av Tom Hagens hjem ikke ville bli anket. Nå har Hagen snudd.

– Avgjørelsen er anket. Jeg har ingen kommentarer utover det. Detaljene vil jeg komme tilbake til senere, sier Svein Holden til VG.”
Citera
2020-05-27, 16:13
Medlem
Det var jammen på tide. Hagen må snart gå i taket av å ble nektet tilgang til hjemmet sitt fordi politiet har besluttet å ta kaffeslabberasen sin der på ubestemt tid
Citera
2020-05-27, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
1. tar med seg et dødt gissel, som omkom

2. ved et uhell,

3. og disse kidnapperne bestemmer seg for å ta med liket tilsølt av avføring og andre kroppsvæsker

4. i fluktbilen?

5. For deretter å ikke gidde å kreve inn løsepenger?

6. Tok de med seg den døde bare for å være greie og rydde opp etter seg?

1. AEH trenger ikke ha vært død da hun ble bortført. AEH kan ha blitt drept i huset eller et annet sted, straks etterpå, og drapet kan ha vært planlagt.

2. Det kan ha vært et uhell eller planlagt.

3. Vi vet ikke hvilke biologiske funn det dreier seg om.
Men siden politiet mener at AEH ble bortført naken, så er det nærliggende å tro at det var slik du beskriver.
Hun kan likevel vært levende. Det er veldig sannsynlig at hun hold på med morgenstellet sitt på den tiden, slik at hun var naken eller bare hadde på seg en morgenkåpe, da hun ble overfalt. Det er ikke uvanlig med urin eller avføringssavgang når BO er veldig redd.

4. Ja, noen har bortført AEH, uansett hvilken tilstand kroppen var i. TH har alibi.

5. Det er feil! Det har vært kommunikasjon - og det er betalt 10 millioner for livsbevis - i tillegg så er det innbetalt mindre beløp ifm kommunikasjonen.

6. Jeg tror motivet var penger. Hvis AEH døde ved et uhell, så var det kun nødvendig å ta med seg kroppen, for at det fremdeles skulle fremstå som en kidnapping. Siden kidnappingen var planlagt, så var alt det andre tilrettelagt. Drapet kan som sagt ha vært en del av planen, fordi kidnapperne ikke hadde ressurser til å holde kidnappingsofferet levende, eller at hun fremdeles levde.
Citera
2020-05-27, 16:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
1. AEH trenger ikke ha vært død da hun ble bortført. AEH kan ha blitt drept i huset eller et annet sted, straks etterpå, og drapet kan ha vært planlagt.

2. Det kan ha vært et uhell eller planlagt.

3. Vi vet ikke hvilke biologiske funn det dreier seg om.
Men siden politiet mener at AEH ble bortført naken, så er det nærliggende å tro at det var slik du beskriver.
Hun kan likevel vært levende. Det er veldig sannsynlig at hun hold på med morgenstellet sitt på den tiden, slik at hun var naken eller bare hadde på seg en morgenkåpe, da hun ble overfalt. Det er ikke uvanlig med urin eller avføringssavgang når BO er veldig redd.

4. Ja, noen har bortført AEH, uansett hvilken tilstand kroppen var i. TH har alibi.

5. Det er feil! Det har vært kommunikasjon - og det er betalt 10 millioner for livsbevis - i tillegg så er det innbetalt mindre beløp ifm kommunikasjonen.

6. Jeg tror motivet var penger. Hvis AEH døde ved et uhell, så var det kun nødvendig å ta med seg kroppen, for at det fremdeles skulle fremstå som en kidnapping. Siden kidnappingen var planlagt, så var alt det andre tilrettelagt. Drapet kan som sagt ha vært en del av planen, fordi kidnapperne ikke hadde ressurser til å holde kidnappingsofferet levende, eller at hun fremdeles levde.

Jada, det var kommunikasjon, men iflg politiet så godt som null kommunikasjon fram til de endret hypotese til drap.

Alt er mulig, planlagt/affekt, død/levende, påkledt/naken, med/uten medhjelpere etc. Ingen er dømt så vi kan bare spekulere alle mann.

Jeg velger enn så lenge å forholde meg til det etterforskningsledelsen
kommuniserer; planlagt forbrytelse, AE døde hjemme, fraktet vekk med bil, flere gjerningspersoner i kikkerten, to navngitte siktet.

Jeg har ingen grunn til å mene at politiet er hverken korrupte eller gjør en dårlig jobb i denne saken - for meg lyder det MER som konspirasjonsteori enn at politiet er på sporet av noe.

Den dagen det kommer andre signaler, så vil jeg delta i debatten på bakgrunn av ev nye opplysninger.
Citera
2020-05-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantiseraFritt
Det var jammen på tide. Hagen må snart gå i taket av å ble nektet tilgang til hjemmet sitt fordi politiet har besluttet å ta kaffeslabberasen sin der på ubestemt tid

Gleder meg til å svare på alle morsomme innvendinger mot min post om vikarierende motiver.

Men akkurat nå tenker jeg at det ikke er hold i alt snakket om likhundmarkering.

Holden, som tross alt har vært statsadvokat, hadde aldri vært så påståelig som han var om at det like godt kan være en bortføring, hvis politiet hadde grundige likhundbevis.

Nå anker de, og da kommer Holden til å fremføre at politiet ikke har tilstrekkelige bevis for at Sloraveien er et drapssted.
Citera
2020-05-27, 16:41
Medlem
Citat:
Citat:
Jeg gjetter på at hvis man skal ta ut en (livløs) person ut av en privatbolig i et nabolag bør man være minst to, der en holder vakt utenfor i tilfelle det dukker opp nabokjerringer, alarmselgere og whatnot.
Nettopp. For å minske sjansen for å etterlate uønskede spor er også dette det beste. Det jeg da ikke skjønner er disse slepesporene. Tar man seg tid til å "plante" dette etterpå? Synes det virker rart. Om det da er slepespor av en person man mener (hva kan det ellers være.....).
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49408466/#49408466

Kan det være mulig at AE ble lurt til å bli med i en bil etter kl 9:16 den 31.10. og at hun deretter ble overfalt og drept på et annet sted enn i huset og at alle spor i huset (spor som tyder på at forbrytelsen skjedde i huset) ble plantet?
Citera
2020-05-27, 16:43
Medlem
De 2 mennene som ble filmet utenfor jobben til TH. Ble dette lagt bort eller fant politiet ut hvem det var?
Citera
2020-05-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batovit
De 2 mennene som ble filmet utenfor jobben til TH. Ble dette lagt bort eller fant politiet ut hvem det var?
Politiet opplyste om at det sporet ble lagt bort.
Men jeg tror at det kan hende at politiet fant ut hvem de var og at de ble avhørt.

(26.06.19) "Etter månedsvis med etterforskning rundt to menn som gikk utenfor Tom Hagens arbeidsplass samme dag som kona hans forsvant, legger politiet nå dette sporet bort."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b54QLd/loerenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-paa-futurum-mennene
Citera
2020-05-27, 16:50
Medlem
allegragellers avatar
Det är ju uppenbart att polisen läcker uppgifter till norsk press av en anledning. Vad tror ni att syftet är med denna strategi??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in