2020-05-25, 22:53
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Du er nok alene om å tro at ABs trykte opplag idag = det samme som ABs trykte opplag for 10 år siden.

Men for min del må du gjerne gå rundt og tro at det er slik.
Intet å debattere.

Min gissning är att de till annonsörer redovisar just tryckta tidningar, inte sålda. Finns ju annars ingen ekonomi i att skicka 10 tidningar till en butik och få tillbaka sju istället för att ge dem 3-4 stycken.
Citera
2020-05-25, 23:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Senast idag, faktiskt, så frågade jag min lokala kassörska hur det går.

Igår: tre kvällstidningar
Idag: noll

Om det är på grund av eller tack vare corona vet ingen. Å andra sidan bryr man sig inte heller.

De packar upp, lägger i display, packar ner och returnerar.

Vilken jävla charad detta är.

Kejsaren är naken.

Det enda som skiljer våra värdelösa tidningar mot miljontals andra bloggar på nätet är att de fortfarande har en liten gnutta prestige i och med att de ges ut på papper.

Det är därför de fortsätter charaden.
Citera
2020-05-26, 09:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vilken jävla charad detta är.

Kejsaren är naken.

Det enda som skiljer våra värdelösa tidningar mot miljontals andra bloggar på nätet är att de fortfarande har en liten gnutta prestige i och med att de ges ut på papper.

Det är därför de fortsätter charaden.
Det blir väl som de privata vinimportörerna som åkte runt & köpte upp sina egna viner på systembolagen, för att få upp försäljningssiffrorna.
Citera
2020-05-26, 09:18
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fickredapadetta
utan snarare att som uttalad syndikalist få en fast försörjning vid Lunds Universitet för att fortsätta publicera sina vänsteråsikter.
Han har numera gått över till trotskismen.
Citera
2020-05-26, 18:29
Medlem
Ograsts avatar
Nästa landsortstidning som går under?
Citera
2020-05-26, 18:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Nästa landsortstidning som går under?
I många fall blir dom väl bara DN med en extra sida om den lokala allergiföreningen & liknande. Plus presstöd givetvis.
Citera
2020-05-26, 20:40
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Deras största kundunderlag dör i drivor i.o.m. Wuhankrisen (jag vägrar kalla det "Coronaviruset" eftersom det frångår samtliga tidigare benämningar av pandemiska virus från dess uppkomst), så det lär väl knappast bli bättre för gammelmedia att sälja tryckt joller ju längre tiden går. De flesta som stryker med i pandemin är pensionärer och de är de absolut största konsumenterna av svensk skitjournalistik. Särskilt i pappersform.

Tiden till att gammelmedias globalistiska propaganda dör ut är enbart en tidsfråga och den tiden är inte linjär. Det är väldigt sunt för landet må jag säga. Det är bara att rulla tummarna och vänta, eftersom gammelmedia målat in sig i ett hörn fullständigt och deras små ryckningar av populistiska yttersvängningar är i stort sett verkningslösa.

Förtroendet är fullständigt förbrukat sedan länge och denna förändring i opinion visslade helt över huvudena på journalistikkåren och deras arbetsgivare. Deras löjliga vändning av en förhoppning av bedjan kan inte vända den förtroendekris som den svenska befolkningen har mot varumärken, yrket i sig samt organisationerna de själva har sänkt.

Journalister och tidningar kommer massdö och det är helt och hållet deras eget ansvar till sin egen självdöd, eftersom de inte verkat och arbetat för samhällets bästa. Detta har den svenska befolkningen genomskådat, nästintill oavsett partiåskådning. Om man motarbetar sitt eget samhälle och förväntar sig folkligt stöd, så är man så fruktansvärt desillusionerad som informationsorgan att det är dags att självdö. Svensk media har inte ens försökt att förmedla fakta och objektiv information på så lång tid att självdöden är oåterkallelig.

Så grattis till självmordet, svensk media. Varje skattekrona ni gnäller till er i lögnen av "demokratins försvarare" är en krona ni inte på något sätt har förtjänat, som de quislingar och indoktrinerade överlöpare ni är. Er förstörda institution hatar Sverige och ni är enbart journalister som en tom titel. Ni förtjänar inte en lön för den propaganda, de lögner, det svek och det självhat ni förmedlar.

Detta skriver jag som extrem vänster och jag är inte nationalist. Men öppet förräderi och vad ni orsakat är ett sådant oerhört svek att det aldrig kan förlåtas, på något sätt. Öppet arbetslös är åtminstone bättre än mångårigt fängelsestraff, vilket ni förtjänar.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-05-26 kl. 20:53.
Citera
2020-05-26, 20:52
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Deras största kundunderlag dör i drivor i.o.m. Wuhankrisen (jag vägrar kalla det "Coronaviruset" eftersom det frångår samtliga tidigare benämningar av pandemiska virus från dess uppkomst), så det lär väl knappast bli bättre för gammelmedia att sälja tryckt joller ju längre tiden går. De flesta som stryker med i pandemin är pensionärer och de är de absolut största konsumenterna av svensk skitjournalistik. Särskilt i pappersform.

Tiden till att gammelmedias globalistiska propaganda dör ut är enbart en tidsfråga och den tiden är inte linjär. Det är väldigt sunt för landet må jag säga. Det är bara att rulla tummarna och vänta, eftersom gammelmedia målat in sig i ett hörn fullständigt och deras små ryckningar av populistiska yttersvängningar är i stort sett verkningslösa.

Förtroendet är fullständigt förbrukat sedan länge och denna förändring i opinion visslade helt över huvudena på journalistikkåren och deras arbetsgivare. Deras löjliga vändning av en förhoppning av bedjan kan inte vända den förtroendekris som den svenska befolkningen har mot varumärken organisationerna själva har sänkt.

Journalister och tidningar kommer massdö och det är helt och hållet deras eget ansvar till sin egen självdöd, eftersom de inte verkat och arbetat för samhällets bästa. Detta har den svenska befolkningen genomskådat, nästintill oavsett partiåskådning.

Har tidningar någonsin jobbat för samhällets bästa? Jag argumenterar nej, men att det var lättare för gemene man att tro det förr. Idag har vi internet, kommunicerar, ser igenom deras skit. Förr i tiden kändes det mer viktigt, men det har, och kommer aldrig vara för vårt bästa. Det är och kommer alltid vara ett instrument som berättar hur folk ska tycka, tänka och bete sig, samtidigt som dom skrämmer upp folket och håller dom i skick. Tv utsändningar har Varit än viktigare sista åren. Men även Tvn faller. Vem fan ser på tv idag? Netflix youtube twitch eller instagram gäller för folket idag, förutom våra föräldrar som sätter på svt när dom kommer hem från kneget och har på skitem i bakgrunden hela kvällen.

If you dont read the news, you're uninformed. If you read the news, you are misinformed.
Citera
2020-05-26, 20:56
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Har tidningar någonsin jobbat för samhällets bästa? Jag argumenterar nej, men att det var lättare för gemene man att tro det förr. Idag har vi internet, kommunicerar, ser igenom deras skit. Förr i tiden kändes det mer viktigt, men det har, och kommer aldrig vara för vårt bästa. Det är och kommer alltid vara ett instrument som berättar hur folk ska tycka, tänka och bete sig, samtidigt som dom skrämmer upp folket och håller dom i skick. Tv utsändningar har Varit än viktigare sista åren. Men även Tvn faller. Vem fan ser på tv idag? Netflix youtube twitch eller instagram gäller för folket idag, förutom våra föräldrar som sätter på svt när dom kommer hem från kneget och har på skitem i bakgrunden hela kvällen.

If you dont read the news, you're uninformed. If you read the news, you are misinformed.
Absolut, men eskaleringen har gått fort nu. Självklart har det alltid varit ett propagandaorgan men jag måste säga svenska medier har skött det hela så oerhört klumpigt och så självvådligt att det blir så fruktansvärt uppenbart att de INTE arbetar för samhällets bästa. HELT öppet. Därav medias löjligt låga förtroendesiffror, som enbart hålls uppe någorlunda från naiva pensionärer som inte har hängt med i tiden och inte har någon tillräcklig bildning för att genomskåda allt bajs de skriver. Pensionärer och fjortisbrudar.

Det är ett episkt självhaveri som säkerligen kommer skapa många intressanta, internationella dokumentärer i framtiden. De har inte verkat strategiskt, eftersom de inte är kompetenta och intelligenta nog att åtminstone försöka verka opartiska. De har enbart kört plattan i botten som de simpla människor de är i sina roller, oavsett ledningsgrad.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-05-26 kl. 21:01.
Citera
2020-05-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Senast idag, faktiskt, så frågade jag min lokala kassörska hur det går.

Igår: tre kvällstidningar
Idag: noll

Om det är på grund av eller tack vare corona vet ingen. Å andra sidan bryr man sig inte heller.

De packar upp, lägger i display, packar ner och returnerar.

Jag tror inte den livsmedelsbutiken, Stockholm, som jag huvudsakligen handlar i har kvar dagstidningar. Magasin har de kvar.

Har inte sätt någon tidning i display på ca 0,5-1 år eller för den delen någon display. Butiken har en kiosk vid ingången där brukade DN, SvD, Express, Aftonbladet och Di finnas. Handlar ofta sent på kvällen och när jag var där brukade personal göra i ordning tidningarna för retur eller jag såg bunten för retur. Vilket jag inte kan komma ihåg att jag sett på minst ett halv år.
Citera
2020-05-27, 14:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja

Förtroendet är fullständigt förbrukat sedan länge och denna förändring i opinion visslade helt över huvudena på journalistikkåren och deras arbetsgivare. Deras löjliga vändning av en förhoppning av bedjan kan inte vända den förtroendekris som den svenska befolkningen har mot varumärken, yrket i sig samt organisationerna de själva har sänkt.

Journalister och tidningar kommer massdö och det är helt och hållet deras eget ansvar till sin egen självdöd, eftersom de inte verkat och arbetat för samhällets bästa. Detta har den svenska befolkningen genomskådat, nästintill oavsett partiåskådning. Om man motarbetar sitt eget samhälle och förväntar sig folkligt stöd, så är man så fruktansvärt desillusionerad som informationsorgan att det är dags att självdö. Svensk media har inte ens försökt att förmedla fakta och objektiv information på så lång tid att självdöden är oåterkallelig.

Så grattis till självmordet, svensk media. Varje skattekrona ni gnäller till er i lögnen av "demokratins försvarare" är en krona ni inte på något sätt har förtjänat, som de quislingar och indoktrinerade överlöpare ni är. Er förstörda institution hatar Sverige och ni är enbart journalister som en tom titel. Ni förtjänar inte en lön för den propaganda, de lögner, det svek och det självhat ni förmedlar.

Detta skriver jag som extrem vänster och jag är inte nationalist. Men öppet förräderi och vad ni orsakat är ett sådant oerhört svek att det aldrig kan förlåtas, på något sätt. Öppet arbetslös är åtminstone bättre än mångårigt fängelsestraff, vilket ni förtjänar.

Det är en viss poetisk rättvisa att en diktatur som tidningarna knappt orkat skriva en rad om (medans de anser att Trumps dagliga twitter-trams är av globalt intresse) tar död på deras läsekrets. Xis korruption såg till att marknaderna och serveringarna fick finnas kvar, trots återkommande pandemier, och när skiten träffat fläkten slänger kommunistpartiet ut lite Bagdad-Bob "fakta" om att viruset är under kontroll. Gammelmedia har inget intresse av att granska detta även om det skulle ha ett enormt globalt intresse. De vill inte gräva där skiten är som djupast och intressantast.

Så låt Kina ta död på de trötta drakarnas läsekrets lite fortare. Kanske Bianca Ingrosso kan hitta på att hon har coronavirus - då har de material för en månad... som ingen läser.
Citera
2020-05-27, 17:13
Medlem
NoTruces avatar
Den sorgliga sanningen är ju att sanningen inte säljer. Det kommer inte ens miljarder i presstöd att ändra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in