Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Deras största kundunderlag dör i drivor i.o.m. Wuhankrisen (jag vägrar kalla det "Coronaviruset" eftersom det frångår samtliga tidigare benämningar av pandemiska virus från dess uppkomst), så det lär väl knappast bli bättre för gammelmedia att sälja tryckt joller ju längre tiden går. De flesta som stryker med i pandemin är pensionärer och de är de absolut största konsumenterna av svensk skitjournalistik. Särskilt i pappersform.
Tiden till att gammelmedias globalistiska propaganda dör ut är enbart en tidsfråga och den tiden är inte linjär. Det är väldigt sunt för landet må jag säga. Det är bara att rulla tummarna och vänta, eftersom gammelmedia målat in sig i ett hörn fullständigt och deras små ryckningar av populistiska yttersvängningar är i stort sett verkningslösa.
Förtroendet är fullständigt förbrukat sedan länge och denna förändring i opinion visslade helt över huvudena på journalistikkåren och deras arbetsgivare. Deras löjliga vändning av en förhoppning av bedjan kan inte vända den förtroendekris som den svenska befolkningen har mot varumärken organisationerna själva har sänkt.
Journalister och tidningar kommer massdö och det är helt och hållet deras eget ansvar till sin egen självdöd, eftersom de inte verkat och arbetat för samhällets bästa. Detta har den svenska befolkningen genomskådat, nästintill oavsett partiåskådning.
Har tidningar någonsin jobbat för samhällets bästa? Jag argumenterar nej, men att det var lättare för gemene man att tro det förr. Idag har vi internet, kommunicerar, ser igenom deras skit. Förr i tiden kändes det mer viktigt, men det har, och kommer aldrig vara för vårt bästa. Det är och kommer alltid vara ett instrument som berättar hur folk ska tycka, tänka och bete sig, samtidigt som dom skrämmer upp folket och håller dom i skick. Tv utsändningar har Varit än viktigare sista åren. Men även Tvn faller. Vem fan ser på tv idag? Netflix youtube twitch eller instagram gäller för folket idag, förutom våra föräldrar som sätter på svt när dom kommer hem från kneget och har på skitem i bakgrunden hela kvällen.
If you dont read the news, you're uninformed. If you read the news, you are misinformed.