2020-05-27, 14:26
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne hade två döda senaste dygnet. Bleking 0.
Både IVA och inlagda minskar i Skåne.

Varifrån Sverige kommer alla döda?

Vi har motat Olle i grind under hela den här pandemin! Skåne är grejer
Citera
2020-05-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Vilka är det som dör, är det inte slut på dom gamla och sjuka snart?
Finns det siffror på medelåldern på dom som dött senaste veckan?

Pinsamt inslag igår när SVT visade pigga 70-åringar sitta framför TV’n och vänta på vad Gud fader Tegnell bestämt, får dom gå ut i sommar lr inte?
TÄNK SJÄLVA för helvete.
Ålder och sjukdom är inte statiskt.
Nya gamla och sjuka skapas dagligen.
Detta virius kan mycket väl bli kvar för evigt och sänka medellivslängden avsevärt. Kanske behöver vi inte jobba till 75 om vi har tur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Om Alla 95 har dött inom ett dygn betyder det att det dör en människa var femtonde minut
i Covid-19 i Sverige.

Tegnell sa idag i presskonferensen att det dör i snitt 68 personer. Ca 1 person var tjugonde minut.

Skrämmande. Lider med vårdpersonalen som måste bevittna detta vecka ut och vecka in. Hur länge kommer dom att orka?

Du har koll på att det dör runt 250 personer varje dag, utan Corona?
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Socialstyrelsens statistik som kommer snart blir intressant.

Hörde jag rätt? Av alla som avlider på sjukhus (inte bara iva) så är typ hälften "äldre"?

Det borde innebära att alla som dör utanför sjukhus är äldre.
Citera
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Sverige har uppenbarligen valt fel strategi, men det är fortfarande patetiskt att man beskyller Folkhälsomyndigheten. Tidigare i tråden så sa alla att det skulle dö 1000 personer per dag i Sverige, detta hände givetvis inte av förklarliga skäl.

Tyvärr kommer folk fortsätta dö. Den stora problematiken till att folk dör är för att gemene man inte tar sitt ansvar.

Politiker och myndigheter måste naturligtvis ha så pass bra koll att de kan förutsäga hur "gemene man" beter sig och reagerar på olika direktiv och rekommendationer. Men uppenbarligen har de inte haft någon koll alls utan gör som de brukar, säger på sin höjd att de varit "naiva" men medger inga misstag, reviderar inte strategin och stannar kvar på sina poster.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nikotintuggummi borde väl funka lika bra?
Ja, (jag har tuggat under många år).
Citera
2020-05-27, 14:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Det är du som inte förstår att sverige är enda landet i världen som skiter i sitt eget folk har hittar på dumma sviniga ursäkter som du gör. Sverige är enda landet där det finns så många skitmänniskor som du som inte tänker offra sig för att rädda livet på sina landsmän. För det är bara det det handlar om, ditt jävla svin. Om du och dina skitmänniskor till polare hade offrats sig så kunde man rädda livet på sina landsmän. Men du skiter totalt i dina landsmän. Du låter de hellre dö än att ställa upp för dem. Du är helt enkelt ett stort äckligt svin.

Oj så många gånger du lyckades använda ordet svin...värt en applåd.

Du har rätt i en sak, nämligen att jag fullständigt skiter i »landsmän«. Varför skulle jag bry mig ett skvatt mer om dig än om en tysk som jag inte heller känner. Ni är lika ointressanta för mig. Skulle jag se att tysken höll på att drunkna skulle jag inte börja med att fråga om nationalitet. Jag skulle se till att rädda vederbörande fortast möjligt.

Jag ursäktar för övrigt ingenting angående vad Sverige gör eller inte gör. Jag har inget ansvar för svensk politik och tänker inte ta det heller.

Problemet i Sverige är en illa fungerande äldreomsorg där det årligen dör många i onödan. Det är bara du och andra knallkorkar som plötsligt fått upp ögonen för det när de dör i covid-19 i stället för något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Extrema dödssiffror nej inte för vissa alarmister de pratade ju vitt och brett om 10.000-tals döda vid det här laget!

Det har jag missat. Det var nog i ett väldigt tidigt skede.

Och enligt Tegnell-tokarna skulle vi ju smittan ha varit kvävd av någon magisk immunitet som uppstått utan att folk blivit sjuka och diverse metrologiska faktorer i samband med sommarens intåg.

Många tokar i den här tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundensarn
De i riskgrupp lär vara nära 50% av befolkningen. Bra försök, Lookalike.

Det är inte pointen.

Pointen är den att lockdowns är totalt vansinniga.Detta då den arbetsföra delen till förkrossande majoritet inte möter annat än högst negligerbar risk.

Fast det är klart..det är väl trevligt att sitta på röv och få detta betalat med lånade statliga pengar.

Det stora problemet är dock att det inte är någon långsiktigt hållbar strategi..så det blir att masa sig tillbaka till jobben för de som fortfarande har sådant kvar framöver.

Bra så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ingen seriös har sagt det.
Tror inte att en enda alarmist trodde att vi skulle haft såhär höga siffror i slutet av maj jämfört med våra grannländer.

Sverige
+95 döda
+15 IVA
+648 fall

Danmark
+2 döda
+52 fall

Finland
+4 döda
+64 fall

Norge
+0 döda
+0 fall

Var 20:e minut dör en människa av covid i Sverige.

Beror på att vi reggar alla misstänkta C19 fall som orsak till död = C19 vad dom än dött ut av...
Om en åldring får stroke o dör av den så skrivs det C19
Det är Inge ovanligt att det dör människor varje dygn i Sverige....
Visst har många dött pga C19 men Inget som sticker ut
Skulle alla länder räkna på samma sätt skulle siffrorna vara lika
Citera
Medlem
Snart 5.000 döda på vad, 2 månader?

Fullständigt absurda siffror.

Fega journalisterna ställer inte en enda kritisk fråga. Så jävla äckliga.
Citera
2020-05-27, 14:29
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vi har motat Olle i grind under hela den här pandemin! Skåne är grejer

Skåne har skött det bra, men avgår inte Tegnell kan ni vänta er en våg av döda i midsommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in