2020-05-27, 13:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Märklig kuraror som tar parti. Var i FUP finns detta?

i den bilagan som är stämplad "Hemlig". Jag laddar aldrig ner något, så jag har den inte. Men ska finnas i trådstarten.
Citera
2020-05-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Det har jag missat! Spöade han sina advokater??

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/f%C3%B6rsvaret-wilma-hamnade-ofta-i-omfattande-konflikter-1.28440786
Intressant när man i denna artikeln läser:
"Men även en kurator som Wilma varit i kontakt med kallas att vittna. Där framgår ytterligare ett syfte med förhören – att leda i bevis att Wilma Andersson ofta hamnade i konflikter, och att den nu mordmisstänkte pojkvännen i sådana lägen varit ett stöd" OCH "Till styrkande av att målsäganden haft omfattande konflikter med andra, svårt att lösa uppkomna konfliktfyllda situationer, att NN försökt hjälpa henne vid sådana tillfällen och då utgjort ett stort stöd för målsäganden."

Det är ju då ganska självklart att dom åberopar denna kuratorn för att visa att Tishko är en hyvens kille, som absolut inte haft anledning att mörda Wilma. Men frågan är också om man i denna bevisning vill plocka fram "fiender" (alternativa gärningsmän) som Wilma varit i konflikt med?

En sista möjlighet i bevistemat "Ofta hamnade i konflikter" och "Svårt att lösa uppkomna konfliktfyllda situationer" är att dom vill peka på att Tishko kan ha handlat i nödvärn när gärningen begicks. Men den möjligheten till förklaring, från försvarets sida, ser jag som ganska liten...
Ja, hur faen ska nu de inbitna Tishkohatarna hantera detta? Möjligheten att T. är en hyvens person, som "bara råkade" in i lite handgemäng med den stackars Wilma??
OM T. mördat Wilma, och detta varit på minsta sätt planerat, hade det i så fall inte varit lättsammare att köra iväg med henne till något öde ställe på Vargfjället eller på Kroppe fjäll? Och sedan terminera henne där?
Hela denna styckmordcirkus är konstig, minst sagt!
Citera
2020-05-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
👍👍👍

Ingen fara för min del, så sett.

Men har med dej och ett par till fått klarhet i dessa lappar, som jag fick för mej var en lapp.

Nåväl, allt utrett och klart!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Är enig med dig att jag inte tror att wilma är speciellt långt borta och att hon är hel förutom huvudet då. Anledningen till att jag tror det är just detta med allt jobb som måste läggas ner på att dela henne. 6 timmars arbete att dela en kropp, Nej jag tror inte han varken har orkat eller hunnit det. Han började med huvudet men sen orkade han säkert inte mer. Allt annat han gjort för att försvåra att han ska bli fast är ju taffligt gjort. Åker iväg med tåget och betalar ungdomsbiljett med hennes kort troligen för att få det som att se ut att hon åkt till Göteborg men glömmer ta med hennes telefon. Paketerar huvudet men hinner inte få iväg det hemifrån. Säger att Wilma gick hemifrån och tog med sig sina grejor, men han ser inte till att göra sig av med hennes väska, skor, kappa, smink, telefon. Allt är taffligt gjort. Städningen är under all kritik. Knivarna ligger kvar i diskhon odiskade (om jag uppfattat det rätt) med hennes blod på etc. Hon kan mycket väl vara slängd i närmsta brunn...

Precis så!! Har haft exakt samma tankar. För han har som du säger, gjort allt halvdant. Taffligt. Stressat. Insåg hur svårt det var med huvudet och därav gjort sig av med kroppen, men inte allt för långt hemifrån.
Och de fem gånger han varit hem från jobb tror jag är beror på att han velat få med sig blodiga kläder, kuddvadet osv.. Saker som är bevis. Inte kroppen utan annat.
Intressant att vi tänkt lika, eller det var roligt att höra någon annan säga samma teori då känslan för mig verkar vara så självklart att det är så.
Citera
2020-05-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lugnt. Jag har inte heller fupen tillgänglig då jag är på jobbet för en gång skull (covid-19-jobbar-hemma). Men vi får väl båda kika på detta - för något fel är det verkligen. Jag tror på skrivfel OM det nu verkligen står något om den 26:e. Vi får återkomma till det du och jag.

@cactacae

Detta hittar jag:

Sid 204 i fupens pdf

Undersökningstillfällen

2019 19 november kl.13.20–18.15 Spårsäkring vardagsrum.

20 november kl. 13.00–17.00 Spårsäkring övr. lägenhet.

28 november kl. 11.30–18.05 Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.

Jag brydde mig inte om att kopiera de resterande tillfällena efter 28 nov.
Citera
2020-05-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har läst rapport skriven av S-R Timmersjö i FUP, om att de varit där 18, 19, 26, och 28/11.
Så varför utelämnas numera den 26:e? Det finns väl ingen anlednng till det, eller finns det?
Var finns den rapporten? Letat men inte hittat. Se även mitt svar för några minuter sedan.
Citera
2020-05-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med om en del, men jag tror inte att han bar in henne i sovrummet efter vardagsrummet, det finns för lite blod i sovrummet. Kanske började bråket och attacken i sovrummet, för att eskalera ut genom hallen till vardagrummet? Sedan tror jag att han knivhuggit henne, besinningslöst och bl.a. i halsen. (Om man tittar på bilden med överkastet, så är det rätt klara färgförändringar just vid halsen och vänster arm (om kroppen nu ligger på rygg)). Sedan har han nog dragit/släpat in henne i duschen (troligen duschat där med kroppen), lämnat kroppen i duschen för att "blöda ut", möjligen med vattnet på, medans han åker till Ljungskile. När han kommer hem flyttar han henne till sängen. Kudden har han nog använt vid avskiljandet av huvudet från kroppen, och jag tror att han först skar "fel", därav den stora knivskadan i pannan på W.

I Ljungskile tror jag att han dumpar mordvapnet och kanske förbereder något, jag har dock svårt att tro att han dumpat kroppen där, om han inte haft tillgång till cykel......

Men jag funderar också lite i banorna att han kan ha planerat mer än vad som först syns, att han kan vara en lustmördare och nekrofil.

.

Inne på ditt spår, han är förmodligen lustmördare och nekrofil. Därav liket legat på sängen, även sperma fann dom spår av, måste inte vara från det tillfället men ändå.
Citera
2020-05-27, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indianprinsessan
Inne på ditt spår, han är förmodligen lustmördare och nekrofil. Därav liket legat på sängen, även sperma fann dom spår av, måste inte vara från det tillfället men ändå.

Egentligen är det för tidigt, men även jag håller den dörren öppen på glänt.
Han gillade rejält tuffa tag i sängen..... kan vara så.
Citera
2020-05-27, 14:12
Medlem
Citat:
Var finns den rapporten? Letat men inte hittat. Se även mitt svar för några minuter sedan.

@cactacae

Tillägg: Nu hittade jag den jag tror du menade. Sid 291 i fupens pdf:

26 Nov, Blodbildsundersökning Närvarande: Pinsp Åse Zander & Johan Höppner Tid: 09:15 -15:40

DET är jäkligt märkligt. Först att man inte skrev det i undersökningstillfällenas schema. För det andra att man inte rapporterade om doften i lägenheten.

Detta måste undersökas närmare. Helt klart. De kan ju ha rapporterat, men väntat in hundarna - men något är märkligt här.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-27 kl. 14:21.
Citera
2020-05-27, 14:26
Medlem
Citat:
@cactacae

Tillägg: Nu hittade jag den jag tror du menade. Sid 291 i fupens pdf:

26 Nov, Blodbildsundersökning Närvarande: Pinsp Åse Zander & Johan Höppner Tid: 09:15 -15:40

DET är jäkligt märkligt. Först att man inte skrev det i undersökningstillfällenas schema. För det andra att man inte rapporterade om doften i lägenheten.

Detta måste undersökas närmare. Helt klart. De kan ju ha rapporterat, men väntat in hundarna - men något är märkligt här.

Olika schema för olika åtgärder?
Noteras olika?
Citera
2020-05-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Olika schema för olika åtgärder?
Noteras olika?
Detta är svaret. s 204 beskriver endast brottsplatsundersökning, inte blodspår.

Det står på flera ställen i FUP, som Picasso skriver exempelvis, att de var i lägenheten 26 november. Vet inte om de kände någon lukt vid det tillfället dock.
Citera
2020-05-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Detta är svaret. s 204 beskriver endast brottsplatsundersökning, inte blodspår.

Det står på flera ställen i FUP, som Picasso skriver exempelvis, att de var i lägenheten 26 november. Vet inte om de kände någon lukt vid det tillfället dock.
Om de kände stanken så fort de klev in den 28 nov, så borde den funnits den 26 nov. Men visst, absolut kan lukten den 26 varit så pass svag att den kanske togs för en instängd lägenhet enbart.

Fan vet - underligt är det.
Citera
2020-05-27, 14:35
Medlem
Citat:
Om de kände stanken så fort de klev in den 28 nov, så borde den funnits den 26 nov. Men visst, absolut kan lukten den 26 varit så pass svag att den kanske togs för en instängd lägenhet enbart.

Fan vet - underligt är det.
Det är möjligt att den inte var så påtagligt 26 november utan att det endast var lite lukt och denna kunde då inte åtskiljas från blod och övrigt. Eller så var de inkompetenta... eller så sa de till och fick svaret att tyska hundar ändå skulle komma om 2 dagar.

Svårt att veta utan att någon gett dem frågan faktiskt.

Men då det nämns såpass många gånger i FUP tror jag knappast det är någon mörkläggning eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in