2020-05-27, 11:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Varför tror du att jag inte har läst FUP ??

Då jag såg ditt inlägg och Picasso 2 svar - utgick jag ifrån det!
Citera
2020-05-27, 11:17
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Hittar fortfarande inte i FUP bland alla andra SMS. Trådsanning?

Det står i fupen, förhör med Tishko. Sidan 887.
INTE i någon sms lista.

I aktbilagan är det maskade sms.
Citera
2020-05-27, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Enkelt förklarat är: En person blir kraftigt misshandlad och lever under misshandeln. Skador som uppstår efter döden har inträtt kan väl förklaras med att misshandeln var så kraftig (samt troligtvis andra skador i kroppen) gjort att W avlidit av allt sammantaget med att förövaren inte har förstått att W var avliden och då fortsatt misshandeln = skador uppstått efter döden har inträtt.

He he he.
Japp. Du har helt rätt. han gav henne skador i ansiktet efter döden, antingen så som du beskriver det, eller kanske vid styckningen, eller att han kanske har tappat huvudet, eller på annat sätt åsamkat henne skador i ansiktet efter hennes död.

Som sagt... Betyder väl inget precis just nu, men kanske göra det längre fram.
Citera
2020-05-27, 11:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Hade inte poliserna reagerat på om han var lerig när dom hämtade upp honom från motorvägen?
Personligen tror jag att han grävt ner delar någonstans.
Sen har han blivit hög av olika substanser för att lugna nerverna och glömt bort att han har huvudet kvar i lägenheten.
Drogmissbrukare är inte direkt kända för att vara smarta 😉

Jo, jag tror att de reagerade på det, men T påstod att han varit i slagsmål med något killgäng som var samma kväll (minns inte om det var i Uddevalla, eller Ljungskile). Poliserna frågade om T ville göra en anmälan, men T avböjde.

Men, jag tror ändå att leran på dörrmattan kommer från nattliga promenader dygnen efter Ljungskileutflykten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nope, det tror jag inte. Jag tror man dömer till livstids fängelse pga styckmord.

Jag antar att du menar Mord, eftersom rubriceringen "Styckmord" inte finns.
Men vad tror du är/blir den avgörande bevisningen för att fälla? För du menar väl fortfarande inte att SMS:et kommer avgöra detta målet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. 19, 20 samt 28 nov enl det schemat som lagts upp i fupen.

Har läst rapport skriven av S-R Timmersjö i FUP, om att de varit där 18, 19, 26, och 28/11.
Så varför utelämnas numera den 26:e? Det finns väl ingen anlednng till det, eller finns det?
Citera
2020-05-27, 11:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag antar att du menar Mord, eftersom rubriceringen "Styckmord" inte finns.
Men vad tror du är/blir den avgörande bevisningen för att fälla? För du menar väl fortfarande inte att SMS:et kommer avgöra detta målet?

Jag tror att det SMS:et är till töntens nackdel bara. Det underminerar hans val att tiga sig igenom förhören och kan mycket väl användas mot honom, om han inte bemöter det själv, vilket han har all rätt att inte göra.
Citera
2020-05-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har läst rapport skriven av S-R Timmersjö i FUP, om att de varit där 18, 19, 26, och 28/11.
Så varför utelämnas numera den 26:e? Det finns väl ingen anlednng till det, eller finns det?
Det finns en hel del småfel lite här och där i det skriftliga. Tänk nu också på att det är inte alltid som det är poliserna själva som skriver dessa protokoll. Och det är inte alltid man granskar och kontrollerar exakt att ens sekreterare/skrivcentral skrivit exakt rätt. Hade de varit där den 26:e så hade man känt samma ruttna likstank som man, enligt dokumentationen, kände omedelbart när man kom in i lägenheten den 28:e.
Citera
2020-05-27, 11:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Mitt första inlägg i tråden. Solklart att det är T som mördat och styckat henne. Han är uppenbart psykisk störd och har klara narcissistiska drag. Jag tror han slog henne sönder och samman (i vardagsrummet) för att sedan släpa henne in till sovrummet där han eventuellt kväver henne med en kudde (därav allt blod på de hittade kuddvaren). Styckar henne gör han i duschen,därav skärmärken i golvmattan. Det är fullt möjligt att stycka med enbart en stadig och vass köttkniv, sålänge man skär genom mjukvävnad vid ledytor och sedan knäcker av vid leden. Jag tror att han sedan varit hem flera vändor under arbetstid för att hämta sopor med förpackade kroppdelar. Det som är grejen är att jag tror inte ben helt förbränns vid sopförbränning. Exempelvis vid kremering av döda är det riktigt stora ben kvar, det blir inte aska så att säga (de brända benen mals sedan i en kvarn innan de hamnar i urnan). Men jag förstår att det förmodligen är omöjligt att gå igenom alla brända sopor. Hade man på ngt sätt haft den möjligheten tror jag dock man hittat brända människoben- från W.
Jag hoppas att T åker dit utav bara helvete!

Jag håller med om en del, men jag tror inte att han bar in henne i sovrummet efter vardagsrummet, det finns för lite blod i sovrummet. Kanske började bråket och attacken i sovrummet, för att eskalera ut genom hallen till vardagrummet? Sedan tror jag att han knivhuggit henne, besinningslöst och bl.a. i halsen. (Om man tittar på bilden med överkastet, så är det rätt klara färgförändringar just vid halsen och vänster arm (om kroppen nu ligger på rygg)). Sedan har han nog dragit/släpat in henne i duschen (troligen duschat där med kroppen), lämnat kroppen i duschen för att "blöda ut", möjligen med vattnet på, medans han åker till Ljungskile. När han kommer hem flyttar han henne till sängen. Kudden har han nog använt vid avskiljandet av huvudet från kroppen, och jag tror att han först skar "fel", därav den stora knivskadan i pannan på W.

I Ljungskile tror jag att han dumpar mordvapnet och kanske förbereder något, jag har dock svårt att tro att han dumpat kroppen där, om han inte haft tillgång till cykel......

Men jag funderar också lite i banorna att han kan ha planerat mer än vad som först syns, att han kan vara en lustmördare och nekrofil.

.
Citera
2020-05-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns en hel del småfel lite här och där i det skriftliga. Tänk nu också på att det är inte alltid som det är poliserna själva som skriver dessa protokoll. Och det är inte alltid man granskar och kontrollerar exakt att ens sekreterare/skrivcentral skrivit exakt rätt. Hade de varit där den 26:e så hade man känt samma ruttna likstank som man, enligt dokumentationen, kände omedelbart när man kom in i lägenheten den 28:e.

Återkomer när jag har möjlighet att ta fram det, nämndes flera ggr. Nu sitter jag ute i backen med knappt tillgång till uppkoppling ...😥
Citera
2020-05-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ibland får man ta dom timmarna man får. Inte alltid säkert det går att få en heltidstjänst på en gång. Det är ganska många killar som jobbar i hemtjänsten.

Jo fast många äldre som bor hemma. T var nog rätt ensam kille i hemtjänsten vad jag vet.
Citera
2020-05-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men huvudet låg i samma väska

Ja att han tänke dumpa skallen utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in