2020-05-27, 13:15
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Takk for oppklaring.

Jeg gjenhørte det siste intervjuet med Horst på vg.no i går, og det er ganske godt. Horst er ikke bare en likanes kar, han er smart også.

Der sier han at en drapsetterforskning som ikke har motivet klart og tydelig for seg, vil konstant komme ut av kurs.

Jeg mener mange på dette forumet har mye å lære av dette.

Her kommer noen eksempler på hvorfor.

HEVN/SJALUSI
AEH var utro på 90-tallet. Derfor bestemmer TH seg for å ta hevn og drepe henne. Til sist, 25 år senere, har han planen klar, og i god tid før drapet (6 mnd.) tar han kontakt med kryptoeksperter for å få hjelp med å sette planen sin ut i live.

Hvis jeg hadde sendt dette til et forlag, ville de svart at jeg måtte komme tilbake med et mer troverdig plott.

PENGER
Milliardæren TH er en pengegrisk slu jævel, en grisk gjerrigknark og en rambukk av en forretningsmann, som ikke vil dele med noen.
Derfor har han sørget for en ektepakt som vil føre til at hans kone ikke får en krone om hun vil skilles. Nå forteller kona at hun likevel vil skilles, og hvis ikke hun får hundrevis av millioner, kommer hun til å gå til rettssak og kreve inn pengene. Da tenker TH at han skal drepe sin kone, slik at han slipper å betale henne en krone.

Forlaget ville sendt plottet tilbake til meg og sagt.

Finn på et mer troverdig plott. Har du ikke fulgt med i samfunnet i det hele tatt? TH kunne jo bare sagt: OK, jeg skal kjøpe et mye finere hus til deg enn det du bor i nå, en hytte på fjellet og en lekker bil, og så skal du få 3 millioner i cash, hvert år, så lenge du lever.

FORRETNINGSHEMMELIGHETER
Samme som over, bare at han ville sagt, lover du å holde kjeft, skal du få alt over.

FYLLEDRAP
AEH og TH kommer dritings hjem fra teater og en middag på byen. De har kranglet i taxien, og nå koker det i hodet på TH. Så kraftig koker det, at han kveler henne.

Forlaget vil si: Kul start, hva skjer så?

Jo, svarer jeg. Det viser seg at TH har alibi.

Det løser du fint, svarer forlaget, han har sikkert presset noen til å vitne falsk og brukt avansert teknologi for å fikse det.

Ja, svarer jeg, jeg skal prøve, men det er en ting til. Det viser seg at TH har planlagt drapet i et halvt år.

Lykke til, svarer forlaget.

Flotte greier at du synes at denne horst er en likanes type, hva har det med saken å gjøre egentli?

"I rettspraksis er det mange eksempler på drap uten kjent motiv. Det er ikke noe krav om at motivet må være på plass for at en person kan dømmes for drap."

Du har nylig opprettet kontoen din, og har flere innlegg på ettpar mnd enn hva jeg har hatt på flere år, hvorfor er du så hinsidig balant om at TH aldri verden kunne gjort noe sånn? når ca hele norge ikke er enig med deg, inkludert politet som helt klart sitter på all infoen i denne saken?
Citera
2020-05-27, 13:18
Medlem
Niffys avatar
Politiet sier jo at de HAR et klart motiv i tankene...

De har bare ikke opplyst allmennheten om hva det motivet er.

https://www.tv2.no/a/11447256/
Senast redigerad av Niffy 2020-05-27 kl. 13:20.
Citera
2020-05-27, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er lenge siden jeg har sett så mange mennesker gå i takt og bruke så mye energi for å prøve å få den teorien man vil skal være sann til å gå opp.
Ja, det er fasinerende å registrere alle forslagene som ansees sannsynlig.

Men en hypotese om at en kidnapping kan ha gått galt, det er for disse helt usannsynlig.

Paradoks!
Citera
2020-05-27, 13:24
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Men en hypotese om at en kidnapping kan ha gått galt, det er for disse helt usannsynlig.

Paradoks!

Vi har vel snakket om dette før, at hun da ble tatt i hjemmet maker ikke sense,
likhunder har markert i huset dvs hun har ligget der død en liten stund?
Kidnapper/ere virket meget uinteressert i dusør pengene, sikkert masse jeg har glemt..

Teorien din er at RU har gjort dette alene,(sammen med broren sin evt) havhest?

Jeg kjenner RU, han har ikke baller til noe sånt trust me..
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-05-27 kl. 13:30.
Citera
2020-05-27, 13:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Paradoks!
Og det tror du ikke politiet, som sitter på all den infoen vi andre ikke har, etter 18 mnd intens etterforskning har sjekket ut?
Citera
2020-05-27, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og det tror du ikke politiet, som sitter på all den infoen vi andre ikke har, etter 18 mnd intens etterforskning har sjekket ut?
Når politiet ikke klarer å holde TH i varetekt, så tyder det på at de ikke har noe særlig.
Så Ja, jeg tror de er på ville veier.
Citera
2020-05-27, 13:46
Medlem
Hvor har det stått at likhund(er) har markert i boligen?
Finner ikke noe om dette i media, kun at sporhunder har markert for spor utenfor boligen.

Hvis likhund ikke har markert er det plutselig flere muligheter som åpner seg.
Legger man til grunn at handlingen er planlagt, ikke minst som et drap, vil jeg anta at GM vet hvor lang tid et lik kan ligge før det bør fjernes.
Citera
2020-05-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Kidnapper/ere virket meget uinteressert i dusør pengene, sikkert masse jeg har glemt..

RU, eller noen i hans omgangskrets hadde ikke klart det uten å legge igjen spor. Og de hadde ikke tatt med seg en død og tilgriset kropp. Pluss tatt seg tid til å kle av den først. Det som skapte slepesporet tror jeg kom som en ubehagelig overraskelse på GM, og er en av grunnene til at han ønsket krimteknisk raskt overstått.
Proffe kidnappere ville heller ikke tatt med kroppen , for så å være helt uinteressert i raskt oppgjør.
Alle eksperter har vendt tommelen ned for kidnapping.
Citera
2020-05-27, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

Det er ikke akkurat det jeg har sagt. Min hypotese er uavhengi av RU, det kan like så godt være noen andre.

Jeg har skrevet om en hypotese hvor jeg sannsynliggjør at "mindre sofistikerte kidnappere" kan ha utført dette, og at motivet var penger.
I den sammenheng utelukker jeg ikke at RU kan være involvert, på en eller annen måte. Enten ubevisst eller bevisst.

Det som definerer forskjellen mellom sofistikerte og mindre sofistikerte kidnappere, er intelligens og ressurser.
Intelligens til å minimere risikoen for at kommunikasjonen blir sporet og ressurser til å holde kidnappingsofferet levende.
Citera
2020-05-27, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Hvor har det stått at likhund(er) har markert i boligen?
Finner ikke noe om dette i media, kun at sporhunder har markert for spor utenfor boligen.

Hvis likhund ikke har markert er det plutselig flere muligheter som åpner seg.
Legger man til grunn at handlingen er planlagt, ikke minst som et drap, vil jeg anta at GM vet hvor lang tid et lik kan ligge før det bør fjernes.
Jeg har heller ikke hørt om at noen likhunder har markert.
Hvor har du lest dette med at sporhunder har markert?
Citera
2020-05-27, 13:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Når politiet ikke klarer å holde TH i varetekt, så tyder det på at de ikke har noe særlig.
Så Ja, jeg tror de er på ville veier.

Jag tror man i detta specifika fall kan överväga om inte motsatsen är det mer riktiga. Hade man inte haft nåt på en 70-årig miljardär med VD-plikter och anställda så hade man inte gripit o anhållit honom alls. Sen är det kanske inte så mkt att invända emot att en sådan person efter 18 mån. får slippa sitta inne. Om han nu inte hänger sig. Eller blir ihjälslagen. Eller försvinner spårlöst.

Detta oavsett grunderna som advokaten ansåg tvingade fram hans anhållan.

Norrmän som är så trevliga. Inte finns den nån som kan ha velat kidnappa henne och sen hållit tyst om det. Utan att nån annan fått veta eller förstått vem det måste vara. Det kan jag inte tro. Och som kan krypto men inte har vett att ta betalt. Och vet precis när AE har sköljt av frukosttallriken. Utan att lämna några spår.

Det kan jag inte tro.
Citera
2020-05-27, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
RU, eller noen i hans omgangskrets hadde ikke klart det uten å legge igjen spor. Og de hadde ikke tatt med seg en død og tilgriset kropp. Pluss tatt seg tid til å kle av den først. Det som skapte slepesporet tror jeg kom som en ubehagelig overraskelse på GM, og er en av grunnene til at han ønsket krimteknisk raskt overstått.
Proffe kidnappere ville heller ikke tatt med kroppen , for så å være helt uinteressert i raskt oppgjør.
Alle eksperter har vendt tommelen ned for kidnapping.
Du har tidligere skrevet at drapet var brutalt - og nå skriver du at kroppen var tilgriset - hvordan vet du dette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in