2020-05-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Ja das mongo är väldigt R.

Jag säger inte att A är din son, men jag tycker du ska göra ett till faderskapstest. Se till att du får det ordentligt på papper.
Skulle tyvärr inte förvåna mig om R fått någon kompis eller så att ringa och säga att de var negativt.

Faan ryser..

Vill, inte vara okänslig här men.. R har ju sagt att A är resultatet av en våldtäkt? Det står i hennes journalen hos psykologen och därav PTSD?
Eller har jag förstått det här helt fel?
Men det står även att hon började 2013 med benzo för PTSD och generaliserad ångest?

Hänger inte med i alla svängarna hos den här kvinnan.

Allt som allt ska kammarrätten aldrig ha dömt för vårdnad efter information angpende föräldrarna om dem hade gjort sitt jobb. 2 andra sa nej. Deras osykisla ohälsa och drogmissbruk är alldeles för grov för att kunna försvinna på 1 år. Och då har dem inte ens bevisar sig drogfria. Det räcker att socialen ska känna av att det inte är lämpliga föräldrar, att det finns en risk att barnet far illa så ska dem inte döma såhär.. Det var liksom inte små saker dem tog upp direkt!

Helt sinnessjuk. Och jag kan fan inte släppa det
Citera
2020-05-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Stämmer bra

Hoppas också dom ser genom hennes lögner.
Alla vi skriver liknade historier om henne, hon kan beskrivas med ett ord: DRAMA!

Jugoslaven! Jag minns att det var en användare som trädde fram i början på tråden och påstod veta att pappan till A var jugoslav (och att R på ett skickligt sätt hade dolt detta för pappan). Har du sett dessa inlägg? Jag hinner inte kolla upp dem just nu, kanske senare idag. Jag tycker för övrigt att det är märkligt att du aldrig har fått dokument hemskickade men jag vet inte vad rutinen är vid sådana test.
Citera
2020-05-27, 12:32
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jugoslaven! Jag minns att det var en användare som trädde fram i början på tråden och påstod veta att pappan till A var jugoslav (och att R på ett skickligt sätt hade dolt detta för pappan). Har du sett dessa inlägg? Jag hinner inte kolla upp dem just nu, kanske senare idag. Jag tycker för övrigt att det är märkligt att du aldrig har fått dokument hemskickade men jag vet inte vad rutinen är vid sådana test.
Det här hittade jag om vem som är far till äldsta.
(FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna
Citera
2020-05-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Jo, men journalanteckningar om mående, medicineringar och sjukdomshistorik måste ju vara med i ett brottsmål. Tänk om RG själv hade fått sitta och ljuga ihop sin sjukdomshistoria....
Och vad som hänt i hanteringen ang barnen är ju viktigt att det framkommer. BVC-besök, förskola, skola mm - det är ju där man ser hur den dagliga omvårdnaden ter sig.

Oh ja jätteviktigt givetvis!

Men jag ställer mig kluven till att vi som allmänhet behöver få ta del av precis alla kringdetaljer utöver själva brottet. Det finns ingen anledning för oss att veta hennes vikt, se hennes nakna överkropp och söndergråtna ansikte, foto på lilla E när hon ligger inpackad i byltet som de dragit fram under sängen, läsa om känsliga uppgifter (sanna eller ej) kring storebroderns tidigare omplacering etc.

Öht skulle foton av personer och bostaden etc kunnat bestå av ritningar och textförklaringar istället.

Överlevande barnens namn skulle också kunna maskas med tanke på deras ålder och framförallt med tanke på att de även är brottsoffer.

Men som sagt, det fanns visst nån separat tråd om detta, jag får fortsätta där helt enkelt

Ville bara svara på det du skrev, nu släpper vi det
Citera
2020-05-27, 12:33
Medlem
Citat:

Jag har sett det! Jag pratade med Rebecca sekunderna efter jag fick mitt telefonsamtal (om det negativa provresultatet. Hon var helt förstörd och ville verkligen inte att riktiga fadern S B skulle få reda på om A.
Men nu börjar jag bli riktigt osäker...håller på ringer runt!
Tänk om hon lurat mig, förstört A totalt! Med mig skulle han haft en chans...
Senast redigerad av Jugosloven 2020-05-27 kl. 13:07.
Citera
2020-05-27, 12:34
Medlem
Citat:
Hon har då verkligen inte ändrats!
Vet inte om dom skule se det som hörsägen utan mer ett återkommande mönster, tankestätt hos denna människa!!

Jag tycker att du ska ta bort det sista du skrev i det där inlägget. För det första borde alla sluta skriva ut hela As namn. För det andra ska han inte behöva läsa om vad ni möjligtvis kan ha för släktskap på flashback.
Citera
2020-05-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksstrumpa
Jag tycker att du ska ta bort det sista du skrev i det där inlägget. För det första borde alla sluta skriva ut hela As namn. För det andra ska han inte behöva läsa om vad ni möjligtvis kan ha för släktskap på flashback.

Fixat!

Nu har jag ringt!
Får svar om några dagar via brev!
Citera
2020-05-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, jag tror det är en blandning för min del. En blandning av sensationslystnad (fast det känns väldigt osympatiskt att erkänna), sedan har jag nog ett intresse för detektivarbete och psykologi, men också en personlig bakgrund som liknar dessa familjers, vilket kanske skapar en annan typ av intresse, där man känner sig tacksam över att vara vid liv, ungefär.

Delar din åsikt! Även jag själv har missbrukat långt innan barn föddes, har npf, arbetat inom psykiatrin och hyser som dig ett stort intresse av psykologi.

Tycker även att jag själv ständigt utvecklas genom analys av andras beteenden, det är lättare att förstå sig själv i relation till andra och vice versa på nåt vis

Och ja, visst är det obekvämt att erkänna att man stimuleras av andra människor elände, men det känns än värr att hycklande påstå motsatsen
Citera
2020-05-27, 13:00
Medlem
Citat:
Fixat!

Nu har jag ringt!

Alltså om det inte är du..
Någon som vet hur S*ms*n B*c*ps är som person idag?
Vettig person? Kanske ska han kontaktas och göra faderskapstest han med?

Hört blandat angående våldtäkt/inte våldtäkt.
Bekanta så att R kallade det våldtäkt när det inte längre gick som hon ville. Alltså att hon var med på sex och allt men senare under graviditeten så ville hon inte att han skulle vara pappan.
Vet inte av vilken anledning men då R visst sig brista som förälder undrar jag såklart om A pappa kanske skulle kunna vara en trygg vuxen för honom.
Tycker otroligt synd om A, 14 år nyss fyllda och behövt gå igenom så mycket redan.. Tycker också att de borde skippat en del i synliga delen av A i FUPen.
Tänker på honom och lillebror S varje dag..
Hur har dom de? Ses de till att de verkligen får de bra och tryggt?
Citera
2020-05-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Alltså om det inte är du..
Någon som vet hur S*ms*n B*c*ps är som person idag?
Vettig person? Kanske ska han kontaktas och göra faderskapstest han med?

Hört blandat angående våldtäkt/inte våldtäkt.
Bekanta så att R kallade det våldtäkt när det inte längre gick som hon ville. Alltså att hon var med på sex och allt men senare under graviditeten så ville hon inte att han skulle vara pappan.
Vet inte av vilken anledning men då R visst sig brista som förälder undrar jag såklart om A pappa kanske skulle kunna vara en trygg vuxen för honom.
Tycker otroligt synd om A, 14 år nyss fyllda och behövt gå igenom så mycket redan.. Tycker också att de borde skippat en del i synliga delen av A i FUPen.
Tänker på honom och lillebror S varje dag..
Hur har dom de? Ses de till att de verkligen får de bra och tryggt?

Undrar densamma!
Citera
2020-05-27, 15:19
Medlem
Citat:
Fixat!

Nu har jag ringt!

Be även användaren som citerade dig där att redigera sitt inlägg. Deka.dence
Senast redigerad av Kelim 2020-05-27 kl. 15:22.
Citera
2020-05-27, 15:27
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ni som känner R. Konstig fråga kanske men jag vet inte hur jag ska formulera mig bättre: skulle ni säga att hon var en person som hängde upp sig mycket på symboler? alltså, som att hon skapade lite av sin egen värld med egna beteckningar för människor och saker som hade en stark symbolisk laddning? trodde hon på ondska?

Nä, det skulle jag inte säga. Snarare att hon skapade en egen parallell värld där hon kallade folk för öknamn och ljög ihop historier om sig själv och andra för att skapa drama.
Öknamnen blev ett sätt att avpersonifiera människor. När någon väl fått ett öknamn så var det fritt fram att tänka och säga vad som helst om den personen, det fanns liksom ingen gräns. Och det blev som ett "hemligt språk", vi kunde prata om människor utan att någon visste vem eller vad vi pratade om.

Ljugandet och all felaktig information hon spred får jag en känsla av att hon hjöt av på något sätt. Att HON hade kontrollen över vad vi omkring henne "visste" och trodde. Det gav ju henne en sorts makt. Hon styrde oss med sina berättelser om hennes och andras liv, saker folk sagt och gjort och på så vis kunde hon på ett sätt styra våra reaktioner, åsikter och tankar med.

Helt sjukt när man tänker på det, men så var det verkligen. På något konstigt sätt kan hon lura i vem som helst vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in